چگونه دتاکس های متنوع برای نهار درست کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه دتاکس های متنوع برای نهار درست کنیم

دتاکس نهار

مجله پزشکی و سلامتبا توجه به گفته محققان، نوشیدنی‌های سم‌زدا یا دتاکس‌های مختلف می‌توانند سموم را از بدن خارج کرده و به تعادل بدن کمک کنند.این دتاکس‌ها نه تنها خاصیت سم‌زدایی دارند بلکه برای کاهش وزن و تناسب اندام نیز بسیار مفیدند. در ادامه فواید چندین دتاکس نهار و خوشمزه را برایتان توضیح می‌دهیم.

دتاکس سالاد سبزیجات

ارزش ‌غذایی این دتاکس نهار
442 کالری
38.7 گرم چربی
20.4 گرم کربوهیدرات
9 گرم فیبر
5.7 گرم قند
9.2 گرم پروتئین
این سالاد مغذی حاوی تمام میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ است. کلم پیچ و کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های A، C، B6، کلسیم و آهن هستند. کلم قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است و به کاهش کلسترول و همچنین کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها کمک می‌کند. هویج مقدار زیادی ویتامین A دارد که یک ماده مغذی ضروری برای حفظ بینایی است. مهم‌تر از همه اینکه، آووکادو، گردو و دانه‌‌های کنجد منبع اصلی چربی‌های اشباع نشده هستند که برای سلامت بدن بسیار مفیدند. برای آگاهی از طرز تهیه این دتاکس به مقاله ، طرز تهیه دتاکس سالاد سبزیجات رجوع کنید.

دتاکس سالاد سبزیجات

دتاکس سالاد هیولای سبز

ارزش ‌غذایی این دتاکس نهار
347 کالری
21.5 گرم چربی
37.9 گرم کربوهیدرات
13.7 گرم فیبر
12.7 گرم شکر
11.2 گرم پروتئین
کلمه هیولا به این معنی است که این دتاکس به حدی پر از مواد مغذی و سالم است که حداقل هفته‌ای 4-3 بار باید از این سالاد بخورید.کلم سبز و کلم بروکلی سرشار از فیبر هستند و این فیبر برای سلامت قلب بسیار مفید است ، همچنین حاوی مواد مغذی هستند که خطر سرطان را پایین می‌آورد.این‌ها تنها فوایدی نیستند که این سالاد جادویی به ارمغان می‌آورد؛ کرفس و خیار موجود در این سالاد نیز سرشار از مواد مغذی هستند که هم فواید زیادی دارند و هم موجب هیدراتاسیون بدن (آب رسانی به بدن) می‌شوند. برای آگاهی از طرز تهیه این دتاکس به مقاله ، طرز تهیه دتاکس سالاد هیولای سبز رجوع کنید.

دتاکس سالاد هیولای سبز

دتاکس سالاد پاک کننده بهاره

ارزش ‌غذایی این دتاکس در هر دو فنجان
185 کالری
12 گرم چربی
20 گرم کربوهیدرات
6.4 گرم قند
6 گرم فیبر
3 گرم پروتئین
چغندر بافت لذیذ و طعم لذت بخشی دارد، با اضافه کردن این ماده به سالاد ، از مزایای سلامتی مختلفی بهره می‌برید، به طور مثال ، چغندر خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی قوی دارد. اگر می‌توانید، چغندرهای کوچک‌ بخرید، زیرا 40 برابر بیشتر از چغندر بزرگ، مواد مغذی دارد. برای آگاهی از طرز تهیه این دتاکس به مقاله ،طرز تهیه دتاکس سالاد پاک کننده بهاره رجوع کنید.

دتاکس سالاد پاک کننده بهاره

دتاکس سالاد شیرین و خوشمزه

ارزش ‌غذایی این دتاکس در هر دو فنجان
186 کالری
3 گرم چربی
38.4 گرم کربوهیدرات
23.3 گرم قند
7.2 گرم فیبر
6 گرم پروتئین
مواد تشکیل دهنده این سالاد را در مخلوط کن باهم مخلوط کرده و سپس آن را میل کنید. این سالاد حاوی سبزیجات مختلف مانند: کلم بروکلی خرد شده ، گل کلم ، دانه آفتابگردان، مویز، کشمش و جعفری است که تمام این‌ها سرشار از مواد مغذی هستند. این سالاد سرشار از ویتامین C است و می‌توانید آن را با کمی آب لیمو، مقداری شربت افرا و نمک و فلفل بخورید. برای آگاهی از طرز تهیه این دتاکس به مقاله ، طرز تهیه دتاکس سالاد شیرین و خوشمزه رجوع کنید.

دتاکس سالاد شیرین و خوشمزه

دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه

ارزش ‌غذایی این دتاکس در هر دو فنجان
427 کالری
29 گرم چربی
41 گرم کربوهیدرات
6 گرم فیبر
9 گرم شکر
12 گرم پروتئین
برای افزودن رنگ نارنجی به سالاد، بهترین راه اضافه کردن کدو حلوایی به سالاد است.می‌توانید کدو حلوایی را فریز کنید و در فصل‌هایی که کدو حلوایی نیست ، از کدو حلوایی فریز شده برای تهیه این سالاد استفاده نمایید. تهیه این سالاد بسیار آسان است و کافی است کدو حلوایی را بخارپز کنید و به سالاد اضافه نمایید. کدو حلوایی حاوی ویتامین C است که به سلامت پوست کمک می‌کند، مزایای دیگری همچون بهبود استخوان ، سلامت قلب، کاهش فشارخون و هضم بهتر نیز دارد. برای آگاهی از طرز تهیه این دتاکس به مقاله ، طرز تهیه دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه رجوع کنید.

دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر