خوردنی های مفید برای معده درد کدام‌اند؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خوردنی های مفید برای معده درد کدام‌اند؟

معده درد و آشفتگی‌های آن

مجله پزشکی و سلامتمعده درد یکی از بیماری‌های عمومی زجرآوری است که هرکسی یک بار آن را تجربه کرده است. علائمی مانند تهوع، نفخ، اسهال و معده درد نشان می‌دهند که شما مستعد بیماری‌های گوارشی هستید. زمانی که به معده درد مبتلا می‌شوید، خواب از چشمانتان دزدیده می‌شود و هیچ چیزی نمی‌توانید بخورید.مواد غذایی خاصی برای تسکین معده درد وجود دارد، البته خوردنی های مفید برای معده درد در هر فردی متفاوت است. به همین دلیل بهتر است با آزمون و خطا دریابید که خوردنی های مفید برای معده درد شما کدام‌اند.
به صورت کلی افرادی که معده درد دارند، باید از خوردن مواد غذایی حاوی فیبر، نمک، ادویه و شکر زیاد اجتناب نمایند. در این مطلب تعدادی از خوردنی های مفید برای معده درد را برایتان نام می‌بریم.

پاپایا از خوردنی های مفید برای معده درد

میوه‌های گرمسیری مانند پاپایا، حاوی آنزیمی به نام پاپایین هستند که به فرایند هضم کمک می‌کند. اگر از طعم این میوه خوشمزه لذت می‌برید، می‌توانید از فواید فوق‌العاده آن برای معده درد استفاده نمایید. اما اگر میلی به خوردن پاپایا ندارید، می‌توانید قرص آنزیمی پاپایین را خریداری نمایید تا معده درد شما تسکین یابد.

نعناع برای تسکین معده درد

نعناع عضلات معده را آرام کرده و باعث بهبود هضم غذا می‌شود. نعناع به عنوان یک ضد اسپاسم در دستگاه گوارش عمل می‌کند. اگر معده درد دارید، می‌توانید در پایان وعده غذایی خود عرق نعناع یا چای نعناع بخورید. در نظر داشته باشید که قرص‌های نعناع و سبزی نعناع تازه نیز تأثیر مفیدی روی تسکین معده درد دارند.

نعناع برای تسکین معده درد

دانه شیرین بیان، رازیانه و زیره سیاه در خوردنی های مفید برای معده درد

تا به حال فکر کرده‌اید، که چرا رستوران‌های هندی در پایان غذا، دانه رازیانه سرو می‌کنند؟ علت این کار، به پایان رساندن وعده غذایی با یک خوشبو کننده نیست، بلکه شیرین بیان، رازیانه و زیره سیاه حاوی روغن‌هایی هستند که عضلات دستگاه گوارش را شل می‌کنند و به هضم غذا کمک خواهند کرد. هر زمانی دچار معده درد شدید، می‌توانید از این دانه‌های گیاهی و خوردنی های مفید برای معده درد استفاده نمایید.

زنجبیل و غذاهای مغید برای معده درد

زنجبیل از مواد غذایی و خوردنی های مفید برای معده درد است و تأثیر بسیار شگرفی بر التیام آن دارد. زنجبیل به افزایش تحرک دستگاه گوارش کمک می‌کند، در نتیجه موجب حرکت مواد غذایی به سمت پایین دستگاه گوارش می‌شود و احساس تهوع را کاهش می‌دهد. برای تسکین معده درد می‌توانید زنجبیل را در چای دم کنید و چای زنجبیل (چای کم رنگ) بنوشید.

کربوهیدرات شیرین در تهیه خوردنی های مفید برای معده درد

دستگاه گوارش به آسانی می‌تواند برنج سفید، ماکارونی، بیسکویت و سبوس جو را تجزیه و هضم کند. همچنین این مواد غذایی طعم و بوی دلنشینی دارند و حتی در مواقعی که معده درد دارید نیز به آسانی هضم می‌شوند و تسکین دهنده‌های عالی هستند.

کربوهیدرات شیرین در تهیه خوردنی های مفید برای معده درد

موز و تسکین معده درد

موز یکی از اجزای رژیم غذایی ضد تهوع (موز، برنج، سیب و نان برشته) است که به خاطر طعم خوشمزه‌اش، مصرف آن برای هر سنی دلپذیر می‌باشد. الکترولیت‌های موجود در موز به بدن کمک می‌کنند تا آب از دست رفته خود را، مجدداً به دست آورد. به خصوص اگر دچار تهوع و اسهال شده‌اید و مقداری از آب بدن شما از دست رفته است و یا معده درد شدیدی دارید، بهتر است موز بخورید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر