خواص کره بادام زمینی | 6 خاصیت عالی کره بادام‌ زمینی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص کره بادام زمینی | 6 خاصیت عالی کره بادام‌ زمینی

خواص کره بادام زمینی

جای تعجب است که کره بادام زمینی با اینکه کالری بالایی دارد ، اما برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید است. در واقع می‌تواند اشتها را سرکوب کرده و به حفظ یک رژیم غذایی سالم کمک کند. خواص کره بادام زمینی برای سلامتی بدن ، آن را به یک میان وعده خوشمزه تبدیل کرده است. خواص کره بادام زمینی عبارت‌اند از: حفظ سلامت قلب و روده بزرگ، محافظت بدن در برابر بیماری‌های خاص از جمله آلزایمر و سنگ کیسه صفرا و فراهم کردن سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها ، پتاسیم و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن.
خواص کره بادام زمینی برای بدن بی شمار است و موجب شده است که متخصصان تغذیه مصرف این میان وعده خوشمزه را توصیه کنند. 6 مورد از مهم‌ترین خواص کرده بادام زمینی را در ادامه مطلب برایتان بیان می‌کنیم.

خواص کره بادام زمینی در کاهش وزن و عضله سازی

خواص کره بادام زمینی در کاهش وزن و افزایش سطح تستوسترون اثبات شده است. کره بادام زمینی سطح انرژی بدن شما را بالا نگه می‌دارد و در انجام تمرینات سخت به شما کمک می‌کند.از آنجایی که کره بادام زمینی سطح تستوسترون را افزایش می‌دهد ، برای عضله سازی طبیعی بسیار مناسب است. در واقع هر ماده غذایی که سطح تستوسترون را افزایش دهد برای عضله سازی مناسب است.

بادام زمینی و کره بادام زمینی میزان مناسبی روی را برای بدن فراهم می‌کند. روی ماده مغذی است که مصرف منظم آن ، با افزایش سطح انرژی و تستوسترون در ارتباط است. همچنین چربی‌های اشباع نشده‌ای که در کره بادام زمینی وجود دارد ،به افزایش تستوسترون کمک کرده و موجب افزایش میل جنسی و عضله سازی در آقایان می‌شود.
از آنجایی که کره بادام زمینی چرب است ، تعجب می‌کنید که یک ماده چرب بتواند به شما در لاغری و کاهش وزن کمک کند. با توجه به مطالعات انجام شده ، افرادی که رژیم غذایی حاوی مواد غذایی چرب مانند آووکادو، روغن زیتون و کره بادام زمینی را رعایت می‌کنند ، احتمال بیشتری برای لاغری و کاهش وزن دارند. زیرا این مواد غذایی چرب ، مقدار زیادی پروتئین دارند که شما را سیر نگه می‌دارند و موجب می‌شوند مواد غذایی شیرین و چاق کننده دیگری نخورید.

سرشار از ویتامین و مواد مغذی

اکثر شما می‌دانید که کره بادام زمینی میزان زیادی پروتئین دارد. همچنین کره بادام زمینی سرشار از پتاسیم است، که برای تنظیم مایعات بدن مفید است. مصرف یک وعده کره بادام زمینی ، 208 میلی‌گرم پتاسیم را برای بدن شما فراهم می‌کند که به حفظ سلامت قلب و کلیه و عملکرد طبیعی تمام اندام‌های بدن کمک می‌کند . کره بادام زمینی علاوه بر پتاسیم ، سرشار از منیزیم است ، که به تولید انرژی و رشد استخوان‌ها کمک می‌‌کند. ویتامین‌های E و B6 موجود در کره بادام زمینی، از قلب محافظت کرده و به عملکرد طبیعی مغز کمک می‌کند. همچنین مقادیر کمی از مس، سلنیوم، منگنز و آهن موجود در کره بادام زمینی موجب می‌شود که با مصرف این ماده ، سطح مواد معدنی بدن شما به سطح مناسبی برسد.

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی به خاطر چندین ماده مغذی موجود در آن است که مزایای این ریز مغذی‌ها را برایتان به اختصار بیان می‌کنیم:
نیاسین : بهبود سلامت دستگاه گوارش، پوست و اعصاب
فولات: پیشگیری از بیماری‌های قلبی
تیامین: تبدیل کربوهیدرات به انرژی
ریبوفلاوین: کمک به سوخت و ساز چربی، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها

سرشار از ویتامین و مواد مغذی

خواص کره بادام زمینی به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوان

خوب است بدانید که کره بادام زمینی نه تنها سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است ، بلکه آنتی‌اکسیدان‌های مختلف نیز دارد. مقدار آنتی‌اکسیدان‌های کره بادام زمینی آن‌قدر زیاد است که می‌تواند با میوه و سبزیجات نیز رقابت کند. خواص کره بادام زمینی به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های سالم آن است. رسوراترول، آنتی‌اکسیدان اصلی کره بادام زمینی است که در انگور قرمز نیز یافت می‌شود و به جلوگیری از آسیب به رگ‌های خونی و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‌کند. این آنتی‌اکسیدان خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را نیز کاهش می‌دهد.
تحقیقات نشان می‌دهد که کره بادام زمینی یک پلی فنول است. پلی فنول‌ اصطلاحی است که به هزاران مولکول گیاهی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی اطلاق می‌شود. عملکرد آنزیمی پلی فنول‌ ، رادیکال‌های آزاد مضر را از بین می‌برد و از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص کره بادام زمینی در مبارزه با بیماری‌های قلبی

مصرف کره بادام زمینی (5 بار در هفته) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را تا 50 درصد کاهش دهد، زیرا کره بادام زمینی التهاب و کلسترول را کاهش می‌دهد و موجب افزایش سلامت رگ‌های خونی اطراف قلب می‌شود.

مبارزه با سرطان از خواص کره بادام زمینی

اسید فولیک ، اسید فیتیک و رسوراترول موجود در کره بادام زمینی نیز بدن را در برابر ابتلا به برخی سرطان‌ها محافظت می‌کند. مصرف کره بادام زمینی ، فقط 2 یا چند با در هفته خطر ابتلا به سرطان را تا 27% کاهش می‌دهد . کره بادام زمینی تا حد زیادی از بروز سرطان روده بزرگ، که سومین سرطان شایع جهان است ، جلوگیری می‌کند. فیتواسترول موجود در بادام زمینی، که مولکول‌های گیاهی مربوط به کلسترول هستند، نیز به کاهش کلسترول بد و پیشگیری از سرطان ریه، معده و سرطان پروستات کمک می‌کند.

مبارزه با سرطان از خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی در افزایش حافظه و سلامت مغز

کره بادام زمینی می‌تواند سلامت مغز را افزایش دهد و از بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر جلوگیری کند. نیاسین و ویتامین E موجود در کره بادام زمینی ، بدن را در برابر بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط با سن محافظت می‌کند.
مطالعه‌ای که در میان افراد مسن انجام شد ، نشان داد ، افرادی که نیاسن بیشتری دریافت کرده بودن ، حافظه و توانایی شناختی بیشتری داشتند. ویتامین E نیز در افزایش حافظه و سلامت مغز ، نقش مهمی بازی می‌کند ، اما مصرف مکمل ویتامین E به اندازه دریافت ویتامین E از مواد غذایی ، مؤثر نیست. در نتیجه بهتر است برای حفظ سلامت مغز ، از خواص کره بادام زمینی و مواد غذایی حاوی ویتامین E استفاده کنید.

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر