خواص چغندر برای سلامت پوست و مو

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص چغندر برای سلامت پوست و مو

خواص چغندر و سلامت پوست و مو

مجله پزشکی و سلامت : خواص چغندر بسیار زیادی است، این ماده گیاهی سرشار از آهن و ویتامین است و خواص زیبایی مختلفی برای سلامت پوست و مو دارد. چغندر نقش گسترده‌ای در زیبایی و سلامت پوست و مو (از گلگون کردن گونه تا هایلایت کردن مو) بازی می‌کند. بیایید نگاهی به مزایای زیبایی و خواص چغندر بیندازیم.

1- سرخ و گلگون کردن طبیعی پوست با استفاده از خواص چغندر

استفاده از عصاره چغندر بر روی صورت، می‌تواند موجب سرخ و گلگون شدن طبیعی گونه‌های شما شود و از آنجایی که عاری از مواد شیمیایی مضر است، یکی از محصولات زیبایی ایمن به حساب می‌آید که سلامت پوست شما را حفظ می‌نماید. چغندر حاوی ویتامین C است که مانع از تجمع رنگدانه‌ها در پوست می‌شود در نتیجه با استفاده از چغندر؛ چهره و رنگ پوست طبیعی‌تری خواهید داشت. همچنین چغندر یک منبع غنی از آهن، فسفر و پروتئین است که به سلامت پوست و حفظ رنگ پوست صورتی رنگ کمک می‌کند.

روش استفاده: نوشیدن آب چغندر گزینه‌ای مناسب پاک‌سازی خون و سموم از بدن است. همچنین، استفاده از آب چغندر بر روی پوست، با لایه برداری کردن از سلول‌های مرده پوست، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. یک تکه چغندر را رنده کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید.15-10 دقیقه صبر کرده و سپس صورتتان را بشویید. اگر این کار را به طور منظم انجام دهید، بعد از مدتی نوری از رنگ صورتی بر روی پوست شما می‌نشیند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات پوست مو و زیبایی

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

2- درمان سیاهی دور چشم با چغندر

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات رایج است که بسیاری از افراد را درگیر خودش کرده است. از بین بردن سیاهی دور چشم یکی از جالب‌ترین خواص چغندر برای حفظ سلامت پوست است. چغندر یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به تجدید قوای پوست کمک می‌کند. استفاده منظم از آب چغندر نه تنها سیاهی دور چشم و پف زیر چشم را از بین می‌برد، بلکه شما را از استرس‌های خانه و محل کار دور می‌کند.

روش استفاده: یک توپ پنبه‌ای را با آب چغندر، شیر و عسل خیس کنید. چشمان خود را ببندید و این محلول فوق‌العاده را روی پلک‌های خود بمالید. بعد از 10 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

3- روشن کردن تیرگی لب‌ها

اگر لب‌های شما خشک، تیره و پوسته‌پوسته هستند و رطوبت خود را از دست داده‌اند، استفاده از چغندر راه حل مناسبی برای شما است. استفاده از چغندر، لب‌های شما جذاب و زیبا می‌کند و رنگ قرمز طبیعی به لب‌های شما می‌بخشد.

روش استفاده: برای لایه برداری کردن از لب‌های خود، مقداری چغندر را رنده کرده و آب چغندر را با شکر مخلوط کنید تا از رنگ تیره لب‌های شما لایه برداری کند. استفاده از آب چغندر و شکر، تیرگی لب‌های شما را از بین می‌برد و لب‌هایتان را نرم و لطیف می‌کند. این یکی از خواص چغندر برای حفظ سلامت پوست و زیبایی است.

4- جلوگیری از ریزش مو

کمبود مواد معدنی در بدن، یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو است. از آنجایی که چغندر سرشار از پتاسیم، الکترولیت و آهن است، کمبود مواد معدنی را جبران می‌کند (مواد معدنی ضروری را برای بدن محیا می‌کند) و از ریزش مو و شکستگی جلوگیری می‌نماید. به همین دلیل از که یکی از مهم‌ترین خواص چغندر حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن است.

روش استفاده: شما می‌توانید از چغندر به عنوان ماسک مو و یا برای شستشوی مو استفاده کنید، هر دو پروسه به حفظ سلامت مو کمک می‌کنند. برای شستشوی مو می‌توانی موهایتان را با آب داغ خیس کنید و سپس با آب چغندر موهایتان را شستشو دهید. اگر می‌خواهید از چغندر به عنوان ماسک مو استفاده کنید، باید پودر قهوه را با آب چغندر و یا خمیر رنده شده آن مخلوط نمایید. این مخلوط ربی شکل یک نرم کننده فوق‌العاده است که می‌توانید بعد از شستشوی موهایتان، آن را بر روی موهایتان بمالید تا نرم و درخشان شوند.

جلوگیری از ریزش مو

5- پوست لطیف و صاف با استفاده از خواص چغندر

چغندر یک ماده طبیعی برای نرم و صاف کردن پوست شما است و بعد از استفاده از آن احساس چربی روی پوست خود ندارید. چغندر سرشار از آهن و کاروتنوئید است و موجب تراوش رطوبت به داخل خلل و فرج و لایه‌های درونی پوست می‌شود. از این رو، با استفاده از چغندر می‌توانید از شر خشکی پوست خلاص شوید و از خواص فوق‌العاده آن برای سلامت پوست استفاده نمایید.

روش استفاده: یک چغندر را با دو قاشق کشک آسیاب و له کنید و سپس کمی روغن بادام به این مخلوط اضافه نمایید. این مخلوط را روی پوست صورت و بدن خود ماساژ دهید. بعد از 20-15 دقیقه پوست بدن و صورت خود را با آب سرد بشویید.

6- پیشگیری از چروک خوردگی صورت

چغندر به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های فراوانش خواص ضد پیری و چروک فراوانی دارد. چغندر به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. چغندر با جلوگیری از پیر شدن، سلامت پوست را حفظ می‌کند.

روش استفاده: آب چغندر را با عسل و شیر مخلوط کنید و این ماسک جوان کننده پوست را حداقل 1 یا 2 بار در هفته بر روی پوست خود بمالید تا چروک‌های پوست شما کم شوند و جوان بمانید.

7- درمان شوره سر از خواص چغندر

عفونت‌های قارچی و خشکی پوست سر، از علل اصلی شوره سر هستند که می‌توان به طور طبیعی با استفاده از چغندر درمان شود. خواص آنزیمی چغندر کاهش پوسته‌پوسته شدن و از بین بردن باکتری‌های مسبب شوره سر است. همچنین، سیلیس چغندر، پوست سر را مرطوب و موهایتان را نرم و براق می‌کند.

روش استفاده: سرکه یا آب چریش را به با آب چغندر اضافه کنید و آن را به موهایتان بمالید. بعد از مدتی، موهایتان را بشویید. استفاده از این محلول فوق‌العاده برای حفظ سلامت مو و درمان خارش و شوره سر مؤثر است.

8- چغندر یک ماده غذایی ضد جوش و آکنه

یکی از خواص چغندر ضد جوش و آکنه بودن آن است. چغندر با حذف چربی‌ها اضافی پوست، عوامل ایجاد کننده جوش را از بین می‌برد و به همین دلیل ضد جوش و آکنه است. همچنین ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد میکروب است و به همین دلیل استفاده از چغندر برای حفظ سلامت پوست مناسب است.

روش استفاده: آب چغندر و گوجه فرنگی را به نسبت مساوی مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید. بعد از حداقل 15 دقیقه صورت خود را بشویید. یکی از مهم‌ترین خواص چغندر از بین بردن جوش‌های سر سیاه و سفید است.

چغندر یک ماده غذایی ضد جوش و آکنه

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر