تناسب اندام در محل کار

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تناسب اندام در محل کار

مشغولیت‌ها کاری با تناسب اندام تناقض دارند

مجله پزشکی و سلامت : در صورتی که بیشتر ساعات روز را در اداره صرف می‌کنید و بیشتر افکارتان متمرکز کارهای روزانه است مراقب باشید سلامت ذهن و جسم و تناسب اندام خود را فراموش نکنید. همان‌طور که شغلتان برای پیشرفت نیاز به تمرکز و صرف وقت دارد سلامت جسمانی و ذهنی شما نیز برای بهبود نیاز به تمرکز و دقت بیشتر دارد. وقتی که سلامتی شما در سطح بالایی قرار داشته باشد تمام جنبه‌های زندگی شما بهتر پیشرفت خواهد کرد. چه به عنوان یک فرد شاغل، چه به عنوان والد و چه به عنوان یک مدیر می‌توانید با تغییرات ساده اما مهم پیشرو زندگی خود را با شادی و سلامتی بیشتری سپری کنید. شاید سرتان شلوغ است و نمی‌توانید هر روز به باشگاه بروید اما همیشه می‌توانید زمان‌هایی کوتاه برای فعالیت‌های ورزشی داشته باشید.

فیتنس تراکر انگیزه شما را افزایش می‌دهد

فیتنس تراکر وسیله‌ای است مشابه ساعت که بر روی دست شما قرار می‌گیرد. به نقل از متخصصان نکته مهمی که در ارتباط با این دستگاه می‌توان گفت این است که این دستگاه میزان فعالیت شما را محاسبه کرده و از این طریق شما می‌توانید به میزان فعالیت خود پی ببرید. حتی قدم‌هایی که ممکن است شما آن‌ها را نادیده بگیرید هم محاسبه خواهد شد. اینکه قدم‌ها و فعالیت فیزیکی شما محاسبه شود و در انتهای روز به شما گزارش شود از لحاظ روحی روانی تأثیر مثبتی در افزایش فعالیت فیزیکی دارد. حتی فعالیت‌های کوچکی که در پشت میز کارتان انجام می‌دهید تأثیر بسزایی در افزایش فعالیت جسمانی دارد. بنابراین به جای اینکه تمام طول روز را در پشت میز بنشینید مقداری تحرک داشته باشید. بین امور روزانه مقداری ایستادن و تحرک داشتن سبب به هود متابولیسم بدن و سوزاندن کالری‌ها و کاهش خطر چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. ایستادن سبب کاهش کمردرد می‌شود این کار سبب کاهش فشار فیزیکی ناشی از نشستن بر روی ستون فقرات می‌شود. در واقع دو تا سه ساعت ایستادن روزانه معادل سوزاندن کالری به اندازه نیم ساعت دویدن است. کوچک‌ترین تغییرات در سبک زندگی همانند ایستادن کوتاه مدت هم می‌تواند سبب بهبود وضعیت سلامتی شود. تناسب اندام فرایندی است که در این مسیر حتی کوچک‌ترین فعالیت‌ها هم مهم به حساب می‌آید. بنابراین با توجه به بررسی نتایج تا آنجا که برایتان امکان‌پذیر است قدم‌های بیشتری داشته باشید به جای آسانسور سعی کنید از پله‌ها استفاده نمایید. به خودتان همیشه یادآوری کنید که بعد از هر 45 دقیقه کار بازه کوتاهی را بایستید و تحرک داشته باشید. با ایجاد این تغییرات کوچک شما احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر