تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه 1 تا 5 فنجان قهوه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه 1 تا 5 فنجان قهوه

کشف ارتباط بین نوشیدن قهوه و کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه ، تا ۵ فنجان قهوه بدون کافئین، احتمال مرگ زودرس و ابتلا به بیماری‌های مزمن را، کاهش می‌دهد. افرادی که در این مطالعه مقدار متعادلی قهوه نوشیدند، خطر ابتلای کمتری به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲،بیماری‌های عصبی و خودکشی را در طی ۱ دوره سی‌ساله از زندگی‌شان، داشتند. این پژوهش نشان داد که این افراد طولانی‌تر زندگی می‌کنند و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های مزمن در این افراد کمتر است. مطالعات قبلی در این زمینه انجام‌شده بود اما این مطالعه به‌طور وسیع‌تر این واقعیت را اثبات کرد. (به گفته دکتر فرانک بی هو (Frank B. Hu)) استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد)‌‌، مطالعات بزرگی سودمندی مصرف روزانه قهوه را اثبات کرد.

قهوه و نسکافه : خرید قهوه و نسکافه

مطالعات بزرگی سودمندی نوشیدن قهوه را اثبات کرد

در این مطالعات، محققان اطلاعات جمع‌آوری شده از ۳ مطالعه طولانی‌مدت را تجزیه و تحلیل کردند. در مطالعه سلامت اول، ۷۵۰۰۰ زن پرستار، که ۵۵-۳۰ سال بودند و در مطالعه سلامت دوم، ۹۳۰۰۰ زن پرستار که ۴۲-۲۵ سال بودند و در مطالعه سوم، حدود ۴۵۰۰۰ مرد در بهداشت حرفه‌ای ، که 75-۴۰ سال بودند، برای شروع مطالعه انتخاب شدند.
در شروع این سه مطالعه، هر چهار سال، افراد مواد غذایی خاص و همچنین قهوه بدون کافئینی که در طی سال‌های گذشته خوردند را گزارش می‌دادند.پژوهش‌ها نشان داد:اگرچه مصرف منظم قهوه با کاهش مرگ و میر در ارتباط می‌باشد اما مصرف روزانه زیاد آن ( مصرف روزانه بیش از 5 فنجان قهوه ) هیچ سودی ندارد و هیچ ارتباطی با میزان مرگ و میر ندارد.
پژوهش‌ها نشان داد: اگرچه مصرف روزانه و منظم قهوه با کاهش مرگ و میر در ارتباط می‌باشد اما مصرف زیاد آن ( مصرف روزانه بیش از ۵ فنجان قهوه ) هیچ سودی ندارد و هیچ ارتباطی با میزان مرگ و میر ندارد.

اجزاء قهوه و اثرات مفید آن‌ها

با توجه به این مطالعه، دکتر فرانک هو گفت: آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی منیزیم و سایر مواد شیمیایی قهوه، باعث افزایش حساسیت به انسولین و همچنین بهبود التهابات مزمن بدن می‌شود. به نظر می‌رسد که جزء دیگری به‌جز کافئین در قهوه می‌باشد که مسئول این اثرات مفید قهوه در ارتباط با بیماری‌های قلبی و دیابت می‌باشد. همچنین قهوه اثر ضد افسردگی نیز دارد. کافئین موجود در قهوه، ممکن است نقش مفیدی در جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عصبی و خودکشی داشته باشد.

اجزاء قهوه و اثرات مفید آن‌ها

یک خبر ناخوشایند برای سیگاری‌ها

در بین تمامی این خبرهای خوبی که برای قهوه‌خورها داشتیم اما این مطالعه برای قهوه‌خورهایی که سیگار می‌کشند،خبر بدی را دارد: سیگار کشیدن مانند ماسکی است که تمامی اثرات مفید قهوه را می‌پوشاند.

آیا مصرف روزانه قهوه برای تمام افراد ضروری است؟

مصرف روزانه قهوه باید در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود چون اثرات سودمند آن اثبات‌شده است، اما این به این منظور نیست که نوشیدن قهوه را به‌عنوان یک استراتژی برای زندگی طولانی‌تر و یا کاهش ابتلا به بیماری‌های خاص، شروع کنیم. باید در نظر داشت که بعضی افراد مانند کودکان و زنان باردار به کافئین قهوه حساس هستند و باید از مصرف روزانه آن اجتناب کنند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر