بهترین روش کاشت مو

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهترین روش کاشت مو

از کجا بفهمیم بهترین روش کاشت مو چیست؟

بهترین روش کاشت مو برای هر فرد با دیگری تفاوت داره. این موضوع به عوامل متعددی بستگی داره. برای انتخاب بهترین روش کاشت مو ابتدا باید با انواع روش‌های کاشت آشنا بشید. در حال حاضر دو روش اصلی کاشت مو در ایران FIT ( روش غیر جراحی کاشت مو ) و FUT ( روش میکروسرجری کاشت مو ) هست .

اگر می‌پرسید بین این دو بهترین روش کاشت مو کدومه باید بگیم که نمیشه به این سؤال پاسخ داد. درواقع در حال حاضر FUT روش استاندارد کاشت مو در دنیا محسوب میشه و روش FIT روشی هست که در جلسات دوم به بعد به عنوان یه روش کمکی جهت افزایش رویش مو استفاده میشه. در موارد خیلی نادری ممکنه پیش بیاد که روش FIT به عنوان روش اصلی کاشت مو در جلسه اول انجام بشه.

پس به طور کلی باید بهتون بگم که بهترین روش کاشت مو ترکیب روش‌های FUT و FIT هست؛ چون هریک از این روش‌ها ویژگی‌ها و محدودیت‌هایی دارن که توسط دیگری جبران میشن.

البته اخیراً صحبت از ” کاشت مو با سلول‌های بنیادی ” به عنوان بهترین روش کاشت مو میشه؛ ولی به دلیل اینکه این روش بسیار جدید هست هنوز نمیشه در مورد ماندگاری و اثرات آن در بلند مدت نظر داد. با این حال میتونید مقاله اون رو در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

برای بازدید از بوژان کلنیک و اطلاع از قیمت ها کلیک کنید

کلنیک بوژان کاشت مو در شیراز

 

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

تفاوت روش‌های کاشت مو FIT و  FUT در چیست؟

همونطور که گفتیم نمیشه بین دو روش FUT و FIT انتخاب کرد بهترین روش کاشت مو چیه. این دو روش با اهداف و روش‌های به نسبت متفاوتی انجام میشن. تفاوت اصلی این دو روش در نحوه برداشت مو هست. همان‌طور که می‌دونید برای کاشت مو از پشت سر و کناره‌های سر گرافت‌هایی از مو برداشته میشه و در بخش‌های طاس سر، ریش و سبیل کاشته میشه.

در روش FUT نوارهایی از موی پس سر برداشته میشه، بعدش زیر میکروسکوپ خرد میشه و به صورت واحدها یا فولیکوهای مو در میاد. بعدش پوست ناحیه طاس سر سوراخ میشه و اون موها در اون نواحی قرار می‌گیره. در روش FIT که نام دیگر آن FUE است، موها به صورت تکی و با روشی که بهش پانچ گفته میشه برداشته میشه.

یکی دیگه از تفاوت‌های روش FUT و FIT اینه که برای برداشت مو در روش FIT می‌بایست موهای پشت سر کاملاً کوتاه بشن. ولی در روش FUT فقط موهای ناحیه‌ای که میخوایم ازش یک نوار مویی برداریم با ماشین اصلاح 4 کوتاه میشه.

پس حتماً الان متوجه شدید که چرا روش اصلی کاشت مو در جلسه اول FUT هست؛ چون که در این روش پیشروی بیشتری در کار خواهید داشت. با این وجود بازم نمی‌تونیم بگیم FUT بهترین روش کاشت مو هست. دلیلشم اینه که بسیاری از افراد نیاز به جلسات ترمیمی دارن در جلسات ترمیمی روش FIT حرف اول رو میزنه چون تکرار برداشتن موهای پس سر با روش FUT امکان‌پذیر نیست و از طرفی به صرفه هم نیست. بنابراین از روش FIT استفاده میشه.

تفاوت روش‌های کاشت مو FIT و  FUT در چیست؟

با انجام بهترین روش کاشت مو ظاهر موهایمان تا چه حد قابل تغییر است؟

در صورتی که بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب و انجام بشه، امکانش هست که حدود 50 درصد از موهای پشت سرتون رو به مناطق طاس سرتون منتقل کنید. اگه بخوایم برحسب تار مو جواب بدیم میشه گفت حدود 7-6 هزار تار  مو رو میشه در بخش‌های طاس سر کاشت.

حدس می‌زنم یه سوال تو ذهنتون ایجاد شده! اینکه چرا موهای پشت سر نمیریزن ولی موهای جلو و بخشی از طرفین سر میریزن؟ جوابش اینه که موهای بخش پشتی سرتون گیرنده هورمون تستسترون رو ندارن. تستسترون هورمون مردانه ایه که عامل اصلی ریزش مو در مردان محسوب میشه. بنابراین این موها از طاسی قصر در میرن.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ۱۵ نکته برای مراقبت بعد از کاشت مو ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

آیا شما هم به دنبال “ بهترین روش کاشت مو ” هستید؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

جلسات کاشت مو چقدر طول می‌کشند؟

مدت زمان جلسات کاشت مو بستگی مستقیمی به نوع روش کاشت مو داره. مثلاً روش FUT حدوداً 6-5 ساعت طول می‌کشه و معمولاً در یک جلسه تموم میشه. اما روش FIT به دلیل اینکه به صورت تک تک موها کاشته میشن هر جلسش طولانی تره و شاید نیاز به تعداد جلسات بیشتری هم داشته باشه.

جلسات کاشت مو چقدر طول می‌کشند؟

آیا جای موهای برداشته از پشت سر باقی می‌ماند؟

خیر. چه در روش FUT و چه در روش FIT موها طوری از پشت سر برداشته می‌شوند که اثر آن‌ها زیر خواب موها پنهان می‌شود. جای برداشت موها نیز اسکاری بسیار ظریف است که به سادگی قابل رؤیت نیست.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر