بهترین حرکات کششی برای صبح

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهترین حرکات کششی برای صبح

صبحتان را با نشاط و حرکات کششی آغاز کنید

مجله پزشکی و سلامتبسیاری از ما در تمام طول شب، در حال تغییر حالت خوابیدن خود هستیم، دائماً از پهلویی به پهلوی دیگر و از روی شکم خوابیدن به پشت، تغییر وضعیت می‌دهیم. بنابراین تعجب آور نیست که در زمان بیدار شدن، احساس درهم و برهم و آشفته‌ای داریم. حتی کسانی که در تمام طول شب آرام و بی حرکت می‌خوابند، بدنشان بعد از 9-7 ساعت خواب، به یک کشش خوب و انجام حرکات کششی نیاز دارند.
اگر می‌خواهید صبح بانشاطی را شروع کنید، باید صبح خود را با یک سری حرکات کششی آغاز کنید تا بدن شما طراوت و تازگی صبحگاهی‌اش را به دست بیاورد. با انجام این حرکات کششی حداقل 4 کیلو در ماه کاهش وزن پیدا خواهید کرد. تعدادی از حرکات کششی صبحگاهی عبارت‌اند از:

ورزش کششی صبح به خیر

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، برای انجام این ورزش کششی ، ابتدا دست‌هایتان را پشت سرتان قرار دهید و آن‌ها را به پهنای شانه‌هایتان باز کنید، سپس کمرتان را رو به جلو خم کرده و زانوهایتان را نیز مقدار کمی خم کنید و به سمت پایین بیایید، سپس آرام به حالت اولیه خود بازگردید. این حرکات کششی را 20 بار پشت سر هم تکرار کنید تا بدنتان نرم و منعطف شود.

حرکات کششی فرانکشتاین

در این ورزش کششی ، دستانتان را رو به جلو کمی پایین‌تر از شانه‌هایتان نگه دارید. سپس هر یک از پاهایتان را به سمت دست مخالف رو به بالا بیاورید تا به دستتان برخورد کند، این حرکات کششی را 20 بار پشت سر هم تکرار کنید تا سلامتی و نشاط صبحگاهی شما تضمین شود.

حرکات کششی فرانکشتاین

ورزش کششی ژست کودک با چرخش

در این ورزش کششی با زانوهایتان روی ساق پایتان بشنید و پاشنه پایتان را دقیقاً به باسنتان بچسبانید. یکی از دست‌هایتان را از زیر نیم تنه خود بیرون بیاورید و دست دیگر را به سمت بالا (سقف) بکشید، سپس دستی که رو به بالا کشیده‌اید را به طرف پشت کمر خود کشش دهید. در این ورزش کششی باید فشار را روی ران، باسن و دست‌هایتان حس کنید. در این ورزش کششی، 20 ثانیه به سمت هر یک از پهلوهایتان بمانید و بدنتان را در حالت کشش نگه دارید.

پیچیدن به پشت

برای انجام این ورزش کششی، به پشت بخوابید، سپس یکی از زانوهایتان را به سمت شکمتان بکشید و دستتان را به سمت مخالف روی زمین کشش دهید. 20 ثانیه در همین حالت کششی رو به یک سمت باقی بمانید، سپس این حرکات کششی را به سمت دیگر انجام دهید. هدف از این حرکات کششی ، چرخش کمر، ستون فقرات و کشش عضلات کمر و پای شما است. این حرکات کششی را چندین بار پشت سر هم انجام دهید تا عضلات کمر شما، احساس کشش کنند.

ورزش کششی طولانی

همراه با تنفس عمیق، دستانتان را به سمت بالای سرتان بکشید تا روی عضلات بازو و شانه‌هایتان، احساس کشش کنید. سپس دستانتان را آرام به پایین بیاورید و نفس خود را آزاد کنید. این حرکات کششی ، تنفس شما را تنظیم کرده و موجب کشش عضلات شانه و بازوی شما می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر