با تمرینات یوگا شادی خود را افزایش دهید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
با تمرینات یوگا شادی خود را افزایش دهید

تمرینات یوگا و شادی

مجله سلامت : تا حالا دقت کرده‌اید که چه قدر بعد از تمرینات یوگا، قوی، شاد و آرام هستید؟ گویی هیچ چیز در ذهنتان نیست. در واقع تمام حالات روانی شما عوض می‌شود. تقریباً همه‌ی ما نیمی از وقت خود را صرف نقشه کشیدن برای آینده یا کلنجار رفتن با گذشته می‌کنیم. در حال زندگی کردن سخت‌تر از چیزی است که گفته می‌شود؛ اما تمرینات یوگا باعث می‌شود بر حال تمرکز کنید که هم تمرینات جسمی و هم ذهنی را شامل می‌گردد و به همین دلیل مربیان یوگا دائماً به ورزشکاران گوشزد می‌کنند در همان لحظه باشند به جای این که به گذشته‌ها فکر کنند یا به آینده. یوگا در واقع شکلی است از شادی در لحظه.

یوگا و تقویت خلاقیت

بر اساس تحقیقات ، خلاقیت تا سن 10 سالگی به صورت تصاعدی رشد می‌کند ولی متأسفانه به دلایل مختلف حاکم بر سیستم آموزشی و پاره‌ای از مسائل دیگر در یک دوره‌ای غده پینه آل مغز، دچار سکون و رکود می‌شود و این غده شروع به سفت شدن و آهکی شدن می‌کند. حال آنکه تمرینات یوگا باعث می‌شود این غده به صورت یک برج کنترل در فرودگاه عمل کند و همه کار و تنظیم کنترل را به دست بگیرد.   بنابراین تمرینات تجسم سازی یوگا به آزاد شدن انرژی خلاق فرد کمک کرده و باعث می‌شود قوه‌ی تخیل به بهترین نحو عمل کند.

یوگا باعث پیشرفت سلامت روان و ذهن شماست

آیا همیشه پر از استرس و تنش هستید؟ آیا چنین می‌اندیشید که دنیا بر روی دوش شماست؟ با یوگا می‌توانید این فکرهای بد را کنار بگذارید.به گفته‌ی جامعه‌ی روانشناسان بریتانیا، یوگا نحوه‌ی تمرکز بر ذهن و تنفس است که باعث بیرون ریختن نگرانی‌ها و افکار منفی از ذهن و روح می‌شود. بنابراین فردی که یوگا می‌کند، از نظر سلامت روانشناسی می‌تواند به درجات بالایی از موفقیت برسد.

یوگا باعث پیشرفت سلامت روان و ذهن شماست

یوگا و سلامت مردان

تمرینات یوگا بدن شما را کاملاً مقاوم می‌سازد. ارتش U.S اکنون در برنامه‌ی آموزش سربازان خود از یوگا استفاده می‌کنند. این کلاس‌ها به اندازه‌ حرکات نرمشی و ورزش‌های سوئدی، قوی و مؤثر است. اگر حتی به اندازه‌ آن‌ها مؤثر نباشد، مزیت بهتری دارد؛ تمرینات یوگا هم می‌تواند روی قدرت بدن سربازان کار کند و هم روی کارکرد کلی بدن. یعنی عملکرد بهتر ذهن و بدن!

یوگا و سلامت روان در کودکان

در مجله‌ی وال‌استریت نوامبر 2011، فواید یوگا برای کودکان به احتضار چاپ شد که به طور کل اشاره بر سلامت روان و ارتباط یوگا با آن دارد. تحقیقات و مطالعات نشان داده‌اند که تمرینات یوگا نه تنها بر تناسب اندام کودکان تأثیر دارد بلکه در عملکردهای ذهنی و بازده آکادمیک آن‌ها در مدرسه تأثیر بسزایی دارد. میشل فری، روان درمانگر بیمارستان کلرادو و یوگا درمان این مرکز، بیان داشته که در درمان‌های ذهنی کودکان از این روش به عنوان یک روش مؤثر استفاده می‌کنند. مثلاً در کودکان مضطرب، کودکان دارای اختلالات روحی یا آن‌ها که دارای اختلالات خوردن هستند و نیز در کودکان اوتیسم، درمان با یوگا نتایج مطلوبی داشته است.

یوگا، درمان آسیب‌های روحی

یوگا درمان مشکلات PTSD یا مشکلات به وجود آمده پس از یک ضربه‌ی روحی سخت می‌تواند باشد. مثلاً زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند یا سربازانی که در جنگ شاهد صحنه‌های شوک آفرین بوده‌اند. معمولاً این افراد کابوس‌های شبانه دارند یا دائم داستان زجرآور خود را دوره می‌کنند در حالی که سعی شده این مشکلات را با بررسی لایه‌های درونی ذهن و درمان آن‌ها حل کنند.پاره‌ای از افراد، به این نوع درمان مقاومت نشان داده‌اند. هاتا یوگا (HATA) برای این بیماران توصیه می‌شود. این نوع یوگا طبق گفته‌ی جامعه‌ی روانشناسان آمریکا می‌تواند به عنوان حمله‌ی متقابل یا ضد حمله در برابر این اثرات ویرانگر روحی می‌باشد.

یوگا، درمان آسیب‌های روحی


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر