ایده‌‌آل ترین مدت زمان برای یک رابطه جنسی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ایده‌‌آل ترین مدت زمان برای یک رابطه جنسی

معنای رابطه جنسی مطلوب

مجله پزشکی و سلامت : یکی از مباحثی که متخصصان علوم سلامت راجع به رابطه جنسی به آن توجه می‌کنند، آن است که مدت زمان رابطه جنسی در زوجین مطلوب باشد و آن‌ها از داشتن این مدت زمان احساس رضایت نمایند؛ چون که در بیشتر موارد برخی از مشکلات روابط سرد در زندگی زناشویی و بخصوص در روابط عاطفی بین زوجین ممکن است ناشی از داشتن روابط جنسی کوتاه مدت در آن‌ها باشد.

البته در مورد بهترین مدت زمان داشتن روابط جنسی نظرات مختلفی مطرح می‌باشد و بر اساس تحقیقی که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده تأکید بر آن بوده که برای تعیین مدت زمان مطلوب مقاربت باید تعریف مشخصی در مورد یک رابطه جنسی خوب وجود داشته باشد و بر اساس آن مدت زمان یک رابطه جنسی سالم تعیین گردد. اگرچه در بیشتر موارد در تحقیقات علمی انجام گرفته در این زمینه مدت زمان مقاربت بین دو جنس را به عنوان شاخص بهترین مدت زمان برای داشتن یک مقاربت مطلوب عنوان کردند.

نتایج مطالعات علمی راجع به رابطه جنسی

بر اساس مطالعه‌ای که بر روی 500 زوج در طول 4 هفته انجام گرفت، مشخص شد که رنج داشتن یک رابطه جنسی که در واقع بر پایه مدت زمان مقاربت بین زوجین می‌باشد از 33 ثانیه تا 44 دقیقه در نوسان می‌باشد. البته به طور متوسط مدت زمان مقاربت در زوجین تا رسیدن به حالت ارضاء جنسی در حدود 5.4 دقیقه تعیین شده است.
با توجه به مطالعه سال 2008 توسط متخصصان رابطه جنسی از ایالات متحده و کانادا ، مدت زمان مقاربت به شکل زیر ارزیابی شده است:
2-1 دقیقه: “بیش از حد کوتاه”
7-3 دقیقه: “کافی”
13-7 دقیقه: “مطلوب”
30-10 دقیقه: “بیش از حد طولانی”

عوامل افزایش‌دهنده طول مدت رابطه جنسی

با وجود این که افزایش دادن مدت زمان مقاربت در زوجین به طور مستقیم وابسته به خودشان می‌باشد و زوجین می‌توانند با کسب تجربه بیشتر در رابطه جنسی مدت زمان آن را افزایش دهند؛ اما در مطالعه جدیدی که در سال 2015 در این زمینه انجام گرفت، مشخص شد که استفاده از کاندوم به عنوان یک وسیله جلوگیری کننده از بارداری در مردان می‌تواند با به تعویق انداختن حالت ارضای جنسی در آنها، مدت زمان مقاربت را تا حدی افزایش دهد. البته لازم به ذکر است که این مدت زمان طبیعتاً با نظر زوجین می‌تواند افزایش یابد.

آیا داشتن مدت زمان بیشتر در رابطه جنسی به معنی سلامت جنسی بیشتر است؟

در حالی که برخی ممکن است مدت زمان بیشتر مقاربت را در هر رابطه مطلوب بدانند، اما آنچه که در سلامت یک رابطه جنسی مطرح می‌باشد، از لحاظ فیزیکی، ارضای جسمی و از نظر روحی و روانی، ایجاد حس آرامش می‌باشد. طبیعتاً داشتن مدت زمان کوتاه‌تر مقاربت می‌تواند باعث عدم تأمین این حس بخصوص در خانم‌ها شود. علاوه بر این که بلند بودن مدت زمان مقاربت نیز می‌تواند بر اندام‌های تناسلی بخصوص اندام‌های تناسلی مردان اثرات مخربی برجای گذارد.

آیا داشتن مدت زمان بیشتر در رابطه جنسی به معنی سلامت جنسی بیشتر است؟

توصیه متخصصان راجع به رابطه جنسی

بر اساس نظر متخصصان سلامت، بهترین مدت زمان رابطه جنسی، مدت زمانی است که زوجین از مقاربت احساس مطلوبی داشته باشند و به حد ارضای جنسی برسند. البته نظر متخصصان سلامت بر آن است که انجام رابطه جنسی بعد از ارضای جنسی البته وابسته به توان و سلامت جنسی زوجین دارد و فقط در زمانی زوجین می‌توانند به طور ارادی مدت زمان مقاربت را افزایش دهند که احساس درد شدیدی در ناحیه و اندام تناسلی خود احساس نکنند. بخصوص این مسئله در مورد اندام تناسلی مردانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

جمع بندی

در مجموع بهترین مدت زمان رابطه جنسی وابسته به تجربه زوجین در رابطه جنسی دارد. اما طبیعتاً توصیه آن است که این مدت زمان کمتر از 5 دقیقه نباشد. به علاوه این که طولانی کردن بی‌مورد مقاربت می‌تواند در دراز مدت باعث اثرات مخربی بر اندام‌های تناسلی در هر دو جنس و بروز بیماری‌های مقاربتی شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر