حل مشکل رابطه جنسی در افراد مبتلا به بیماری ام اس

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
حل مشکل رابطه جنسی در افراد مبتلا به بیماری ام اس

رابطه جنسی در افراد مبتلا به بیماری ام اس (MS)

در بیماری ‌ام اس (MS) ، اثر مستقیم بیماری بر روی سیستم عصبی است. به علت تخریب ایجاد شده در افراد مبتلا به بیماری ام اس علائمی مانند احساس ناخوشایند در اندام تناسلی، کاهش قدرت برقراری رابطه جنسی و کاهش توانایی یا فقدان ارگاسم دیده می‌شود. علائم بالینی مربوط به این موارد در هر فرد بسته به جنسیت متفاوت بوده و مربوط به سیستم عصبی تخریب شده است.

مهم‌ترین نکته‌ای که افراد مبتلا به بیماری ام اس (MS) باید در نظر داشته باشد ، حفظ هیجان و لذت در رابطه جنسی است. باید هر فردی نیازهای خود شریک جنسی‌اش را در رابطه جنسی در نظر بگیرد تا بتواند با وجود بیماری ام اس (MS) نیز رابطه جنسی خوبی داشته باشد.

افراد مبتلا به بیماری ام اس باید نیازهای جنسی‌شان را بشناسند

کشف تغییرات در رابطه جنسی بعد از بیماری ام اس (MS)

بدن و احساس افراد مبتلا به بیماری ام اس (MS) ، متفاوت می‌شود و شما باید این تغییرات را لمس کنید. بهتر است خودتان به اتاق خواب بروید و با لمس نقاط مختلف اندام خود ، احساسات جنسی هر بخشی از بدنتان را کشف کنید. باید خودتان متوجه شوید که چه چیزی در رابطه جنسی احساس شما را تحریک می‌کند و چه چیزی به رابطه جنسی شما لطمه می‌زند.

کشفیات خودتان را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید

شریک جنسی افراد مبتلا به بیماری ام اس (MS) ، در رابطه جنسی نگران و مضطرب هستند و به خاطر جلوگیری از آسیب رساندن به افراد مبتلا به بیماری ام اس ، در رابطه جنسی مراعات می‌کنند.
بهتر است افراد مبتلا به بیماری ام اس در حین رابطه جنسی ، احساساتشان را با شریک جنسی خود به اشتراک بگذارند تا او متوجه شود که از چه کاری در رابطه جنسی بیشتر لذت می‌برد.

بیماری ام اس (MS) را فراموش کنید و رابطه جنسی خود را از نو بسازید

مطمئناً افراد مبتلا به بیماری ام اس (MS) با شریک زندگی‌‌‌شان راجع به بیماری که از آن رنج می‌برند ، صحبت می‌کنند. اما بهتر است زمانی که در کنار هم هستید ، بیماری ام اس (MS) را فراموش کنید و فقط به هم آغوشی و رابطه جنسی لذت بخش فکر کنید.

در رابطه جنسی ، متفاوت و هیجان انگیز باشید

پوزیشن جنسی متفاوتی را امتحان کنید

افراد مبتلا به بیماری ام اس ، شرایط خاصی دارند و ممکن است یک پوزیشن جنسی ، آن‌ها را آزار دهد ، اما پوزیشن جنسی دیگر لذت جنسی را برای او چند برابر کند. به همین دلیل است که باید پوزیشن‌های جنسی مختلف را در رابطه جنسی امتحان کنند تا به پوزیشن جنسی مطلوبی برسند. همچنین افراد مبتلا به بیماری ام اس ، ممکن است احساس راحتی بیشتری با رابطه جنسی دهانی و یا با دست داشته باشند.

استفاده از روان کننده در رابطه جنسی

یکی از علائم شایع در افراد مبتلا به بیماری ام اس ، خشکی واژن است. بنابراین بهتر است در رابطه جنسی از یک روان کننده مبتنی بر آب استفاده کنید تا رابطه جنسی لذت بخش و میل جنسی بیشتری داشته باشید.

معنای رابطه جنسی را درست درک کنید

رابطه جنسی حتماً به معنای مقاربت و به اوج رسیدن نیست ، شما می‌توانید با وجود بیماری ام اس (MS) و ناتوانی‌های خود از نزدیکی و عشق بازی با شریک زندگی‌تان لذت ببرید و به لذت جنسی برسید.

برای رابطه جنسی آماده شوید

رابطه جنسی لذت بخش خواهد بود که برای آن برنامه ریزی کنید و زمانی از روز که وضعیت جسمی و احساس بهتری دارید را وقف رابطه جنسی نمایید. این بیماری ، قوای جسمانی و جنسی افراد مبتلا به بیماری ام اس را تحت تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل افراد مبتلا به ام اس (MS) بهتر است در مواقع خاصی رابطه جنسی داشته باشد که قوای جسمانی قوی‌تری دارد.

از علائم خود کمک بگیرید

بیماری ام اس (MS) ممکن است موجب شود که فرد در حین رابطه جنسی با شریک زندگی‌‌اش ، دچار علائم خاصی شود. راجع به این علائم باید با پزشک خود مشورت کنید تا راه درمان آن علائم را برایتان بازگو کند.

مشکلات مثانه و روده

تغییر در رفتار و داروهای مصرفی (مانند ترک مصرف الکل) می‌تواند این عارضه را در حین رابطه جنسی ، از بین ببرد.

مشکلات مثانه و روده

اسپاسم و گرفتگی عضلانی در افراد مبتلا به بیماری ام اس

شما می‌توانید با تغییر ساعت داروهای خود گرفتگی عضلانی حین رابطه جنسی را کاهش دهید. برای این کار با پزشک خود مشورت نمایید.

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام
خواستگاری دارم که مبتلا به بیماری ام اس هستند و می گویند حملاتشان سالی دوبار و به صورت خواب رفتن یه سمت بدن است اما می توانند در زمان حمله به فعالیت روزمره یا حتی کارشان درمحل کار ادامه دهند. ممکن است گاهی لازم باشد به کلینیک مراجعه کرده و سرم و چند تا آمپول بزنند در ضمن در حال حاضر هفته ای سه عدد آمپول میزنند و از 15 سالگی تا الان که 29 ساله هستند به این بیماری مبتلا هستند. سوالم این است که آیا ازدواج با ایشان خطراتی در پی دارد یا خیر؟ در رابطه جنسی و فرزند آوری چطور؟

مشاهده کامل

با سلام ازدواج با افراد مبتلا به ام اس دوره ای، هیچ تفاوتی با دیگر افراد نخواهد داشت. این افراد مشکل خاصی در زمینه روابط جنسی ندارند و اکثر آنها قابلیت فرزند دار شدن را دارند؛ گرچه در برخی مشکلاتی نیز دیده می شود، همانند بسیاری از افراد غیر مبتلا به ام اس که ممکن است در فرزند دار شدن به مشکل بر بخورند. بسیاری از افراد مشهور دنیا نیز به این بیماری مبتلا هستند و به زندگی معمول خود، همانند دیگر افراد ادامه داده اند. با این وجود جهت اطمینان خاطر می توانید با مراجعه به مشاور، از نظر توانمندی های زناشویی مورد بررسی قرار بگیرید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر