حداقل و حداکثر اضافه وزن در دوران بارداری

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
حداقل و حداکثر اضافه وزن در دوران بارداری

اضافه وزن در بارداری

مجله پزشکی و سلامت : حداقل و حداکثر اضافه وزن در دوران بارداری چقدر باید باشد؟ روند افزایش وزن در دوران بارداری ناشی از رشد جنین، جفت، رحم، افزایش حجم خون، بالاتر رفتن ذخایر چربی و اندازه پستان‌ها است. البته باید توجه کرد که اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری یکی از مباحثی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

اثرات اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری

در یک مطالعه که در دانشگاه بریست ول بر روی 3877 خانم باردار به انجام رسید، نشان داد که اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری با بروز چاقی و فشارخون بالا در ارتباط مستقیم می‌باشد.

بهترین الگوی اضافه وزن برای خانم باردار

متخصصان تغذیه معتقدند که اگر تغذیه دوران بارداری به صورت اصولی و صحیح پیروی شود، روند افزایش وزن در این دوران طبیعی خواهد بود. به طور استاندارد، خانم‌های لاغر باید 12 تا 18 کیلوگرم، خانم‌های با وزن طبیعی بین 11 تا 16 کیلوگرم، خانم‌های با اضافه وزن بین 7 تا 11 کیلوگرم، خانم‌های چاق بین 6 تا 9 کیلوگرم اضافه وزن را در طول دوران بارداری باید تجربه کنند. در ضمن خانم‌هایی که دارای جنین دوقلو هستند، باید بین 18 تا 21 کیلوگرم اضافه وزن در دوران بارداری داشته باشند.

توصیه متخصصان تغذیه برای داشتن اضافه وزن سالم در طول بارداری

به‌طور کلی یکی از راه‌های داشتن یک اضافه وزن سالم در طول دوران بارداری، پیروی از یک تغذیه و رژیم غذایی سالم است که در این زمینه توجه به دریافت مقادیر کافی انرژی، پروتئین، املاح و ویتامین‌ها از راه مصرف مقادیر کافی میوه‌ها و سبزی‌های تازه، گوشت، غلات کامل، لبنیات در رژیم غذایی روزانه توصیه می‌شود.

به علاوه این که خانم‌های باردار باید توجه کنند که مصرف غذاهای پرانرژی و با مواد مغذی پایین مانند انواع غذاهای آماده را در رژیم غذایی خود محدود کنند، چونکه این مواد غذایی روند اضافه وزن را در طول دوران بارداری با اختلال روبرو می‌کنند. 

همیشه مراقب حداقل و حداکثر اضافه وزن در دوران بارداری خود باشید 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر