چگونه چربی های پهلو را آب کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه چربی های پهلو را آب کنیم

بهترین روش آب کردن چربی های پهلو

مجله پزشکی و سلامتدرحالی‌که بسیاری از پزشکان و متخصصان سلامت معتقدند که بهترین راه آب کردن چربی های پهلو ، انجام ورزش‌های موضعی برای این مناطق می‌باشد. اما متخصصان علوم تغذیه معتقدند که پیروی از رژیم غذایی خاصی به همراه انجام ورزش می‌توانند در آب کردن چربی های پهلو بسیار مؤثر باشند.

رژیم غذایی برای آب کردن چربی های پهلو

در این رژیم غذایی دریافت دقیق انرژی از راه مصرف متنوع مواد غذایی و توجه به چهار قانون اصلی در خوردن بسیار مؤثر می‌باشد. این قوانین به شرح موارد زیر می‌باشند:

قانون ۱: هدف در رژیم غذایی آب کردن چربی های پهلو آن است که فرد از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل که حاوی حدود ۱۵۰۰ کیلوکالری انرژی می‌باشد، پیروی نماید. در این رژیم غذایی حدود ۴۰۰ کیلوکالری از انرژی باید در هرکدام از وعده‌های غذایی اصلی باشد و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری آن در میان وعده‌های غذایی موجود باشد. در ضمن کل انرژی دریافتی از چربی‌های در این رژیم غذایی نباید کمتر از ۳۰ درصد و پروتئین دریافتی از مواد غذایی می‌بایستی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی دریافتی باشد.

قانون ۲: حتماً باید در هر وعده یا میان غذایی یک شکل از مواد غذایی پروتئینی مانند پروتئین حیوانی و یا گیاهی موجود باشد. اما ارجح آن است که از مواد غذایی پروتئینی حیوانی کم‌چرب مانند انواع گوشت‌های قرمز کم‌چرب یا مرغ و ماهی و یا شیر و لبنیات کم‌چرب در رژیم غذایی استفاده شود تا به‌این‌ترتیب پروتئین موردنیاز برای ساخت عضلات پس از آب کردن چربی های پهلو تأمین گردد. البته مصرف ۳ وعده حبوبات کامل در روز نیز برای تأمین پروتئین‌های موردنیاز گیاهی در جهت آب کردن چربی های پهلو توصیه می گردد.

قانون ۳: در رژیم غذایی آب کردن چربی های پهلو ، تلاش در جهت کاهش دریافت سدیم از راه رژیم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است، چون می‌تواند مانع از تجمع مایعات و بروز ورم در هنگام از بین رفتن چربی‌های پهلو در بدن شود و از این راه در آب کردن چربی های پهلو مؤثر می باشد.

قانون ۴: روزانه باید آب زیادی در این نوع رژیم غذایی نوشیده شود. توصیه متخصصان تغذیه آن است که روزانه حداقل ۸ لیوان آب نوشیده شود تا با تأمین آب موردنیاز بدن میزان سوخت‌وساز تنظیم گردد. درواقع در صورتی که میزان سوخت‌وساز تنظیم شود، امکان آب کردن چربی های پهلو بسیار بالا می‌باشد.

رژیم غذایی برای آب کردن چربی های پهلو

نمونه یک رژیم غذایی برای آب کردن چربی های پهلو

صبحانه: ۱۲۰ گرم پنیر کم‌چرب + ۱۴ عدد هویج کوچک+ ۲ برش نان

میان وعده صبح: نصف یک عدد میوه

نهار: نصف لیوان ماست + ۱ کفگیر برنج قهوه‌ای + ۱۲۰ گرم گوشت کم‌چرب یا مرغ + ۱ بشقاب انواع سبزیجات سالادی مانند کاهو، کلم، خیار و گوجه‌فرنگی
میان وعده عصر: ۱ عدد میوه کامل مانند سیب یا موز یا پرتقال و ۱۲ عدد بادام

شام: ۳ برش نان سبوس‌دار به همراه ۶۰ گرم ماهی یا تن ماهی همراه با یک بشقاب کوچک سالاد
وعده قبل از خواب: یک لیوان شیر با یک عدد بیسکویت سبوس‌دار و ۱ عدد میوه مانند یک عدد گلابی یا هلو یا موز

نمونه یک رژیم غذایی برای آب کردن چربی های پهلو

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر