غلط نامه سلامت | ظروف مسی و یافته های جالب آن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
غلط نامه سلامت | ظروف مسی و یافته های جالب آن

ادعاهایی راجع به ظروف مسی

مجله پزشکی و سلامت : آخرین ادعاهای سلامت راجع به ظروف مسی ، می‌گوید که آب آشامیدن از یک فنجان مسی به کاهش التهاب، تقویت عملکرد مغز، کمک به کاهش وزن، کاهش روند پیری، مبارزه با سرطان و سلامتی کمک می‌کند.
آیا این ادعاها ، قابل اعتماد است؟ آیا تنها ادعایی برای یافتن راهی برای فروش ظروف مسی نیست؟ آیا این ادعا ، یک مد زودگذر سلامتی است؟
برای اینکه پاسخ سؤالات خود را راجع به ظروف مسی بگیرید ، مطلب زیر را به دقت بخوانید زیرا این مطالب طبق آخرین اخبار و مطالعات در این زمینه است.

واقعیت‌هایی راجع به ظروف مسی

دکتر مایکل لینچ، مدیر پزشکی مرکز سم پیتسبورگ و استادیار گروه طب اورژانس در دانشگاه پیتسبورگ پزشکی در این رابطه می‌گوید.”نوشیدن آب از یک لیوان مسی نه سالم است نه ناسالم، به عبارت دیگر، من فکر نمی‌کنم که مضر باشد و همچنین یک گلوله سحر و جادو نیست که سلامتی بیاورد.”

هیچ مطالعه‌ای نشان نمی‌دهد که آب آشامیدنی از یک فنجان مسی به کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز، کاهش روند پیری ، مبارزه با سرطان و یا کاهش التهاب می‌کند . تنها یک مطالعه نشان داده است که نگه‌داری آب در ظروف مسی ، باکتری‌های موجود در آب را از بین می‌برد. اما به این مطالعه نیز نمی‌توان اعتماد کرد ، زیرا مطالعه دیگری این ادعا را اثبات نکرده است.

مزایای عنصر مس

مس نقش مهمی در سلامت کلی بازی می‌کند و بسیاری از این ادعاها راجع به ظروف مسی از مزایای این ماده معدنی (مس) سرچشمه می‌گیرد ، زیرا مس با همکاری با سایر آنزیم‌ها و عمل کردن به عنوان یک آنتی‌اکسیدان ،به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.مس تولید گلبول‌های قرمز خون را نیز تشویق می‌کند و به حفظ کلاژن و الاستین و سلامت استخوان کمک می‌کند.

یک متخصص و مشاور تغذیه می‌گوید : مس جذب آهن را نیز افزایش می‌دهد و مزایای آن به خاطر افزایش جذب آهن است.
بسیاری از ما از رژیم‌های غذایی‌مان مقدار زیادی مس دریافت می‌کنیم در صورتی که به میزان کمی مس (900 میکروگرم در روز) نیاز داریم. غذاهایی مانند قارچ، کاشو(بادام‌زمینی)، بادام، جگر گوساله، حبوبات، غلات سبوس‌دار و صدف غنی از مس هستند. هر اونس بادام زمینی حدود 500 میکروگرم مس دارد؛ مصرف چند قاشق غذاخوری آجیل نیمی از آنچه که یک فرد به مس نیاز دارد، را تشکیل می دهند.
در نظر داشته باشید که تنها با مصرف مواد غذایی حاوی مس می‌توانید از مزایای آن بهره ببرید ؛ وگرنه ظروف مسی هیچ فایده‌ای ندارند و بدن شما از ظروف مسی ، مس جذب نمی‌کند.

مزایای عنصر مس

آیا مصرف مکمل مس جایز است؟

هرگز ضرورتی ندارد که فردی مکمل مس مصرف کند ، مگر اینکه یک دلیل پزشکی برای این کار وجود داشته باشد.
مس فلز سنگینی است و مصرف بیش از حد آن خطرناک است. در تاریخ پزشکی افرادی وجود داشته‌اند که با مصرف مس ، اقدام به خودکشی کرده‌اند و پزشکان اقدام به درمان این افراد نموده‌اند ، البته این اتفاق نادر بوده است.مصرف بیش از حد مس موجب می‌شود که فرد حالت تهوع، اسهال و خونریزی معده را تجربه کند و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن نیز می‌تواند مشکلات عصبی ایجاد کند.
گرچه در بعضی موارد استفاده از مکمل مس خطرناک نیست ، اما مانند هر مکمل دیگری ، استفاده از آن ضرورتی ندارد.

آیا استفاده از ظروف مسی ، فوایدی دارد؟

اگر شما از نوشیدن آب در یک فنجان مسی لذت می‌برید ، مانعی برای خوردن آب در ظروف مسی وجود ندارد ، اما در نظر بگیرید که هیچ فایده بهداشتی و سلامتی ندارد.
بهترین راه برای دریافت مس و یا هر ماده مغذی دیگر ، استفاده از مواد غذایی حاوی آن ماده مغذی و رعایت یک رژیم غذایی متعادل است. ظروف مسی در این زمینه کمکی نمی‌کنند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

برچسب ها

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر