پماد بکلومتازون | بکلومتازون پوستی (Beclometasone)

داروها
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نام عمومی فارسی: پماد بکلومتازون | بکلومتازون پوستی
نام عمومی انگلیسی: Beclometasone
نام تجاری:
کاربرد: بیماری التهابی پوست مانند اگزما و درماتیت شدید
 اطلاعات دقیق و جامع دارو را در این صفحه بخوانید
دکتر سوشا مرجع اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی پماد یا کرم بکلومتازون

اطلاعات دارویی : بکلومتازون از دسته داروهای قوی کورتیکواستروئیدی موضعی می‌باشد. کورتیکواستروئیدهای موضعی را استروئیدهای موضعی نیز می‌نامند. استروئیدهای موضعی به همراه مرطوب‌ کننده‌های پوستی (نرم کننده‌ها) برای درمان بیماری‌های پوستی نظیر اگزما و درماتیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. استروئیدهای موضعی زمانی تجویز می‌شوند که علائم اگزما و درماتیت عود کرده باشد. بکلومتازون با کاهش التهاب سبب کاهش علائمی نظیر خارش و قرمزی می‌شود. بکلومتازون یک درمان محسوب نمی‌شود بلکه برای کاهش علائم بیماری تجویز می‌گردد.
بکلومتازون هم به صورت کرم و هم به صورت پماد موجود است. در صورتی که پوست شما مرطوب باشد معمولاً نوع کرمی اما در صورتی که پوستتان خشک باشد نوع پمادی آن تجویز می‌شود. این دارو برای کودکان مناسب نمی‌باشد اگرچه در مصارف کوتاه مدت (کمتر از دو هفته) ممکن است در برخی شرایط توسط پزشک متخصص تجویز گردد. تجویز کوتاه مدت پماد یا کرم بکلومتازون ممکن است برای درمان پسوریازیس در نواحی کوچکی از پوست نظیر کف پا و کف دست نیز استفاده شود.

موارد منع مصرف پماد بکلومتازون

• به تاریخ انقضا دارو توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
• هرگز دارو را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
• دارو را بیش از دوز تجویزشده توسط پزشک ، مصرف نکنید.
• تداخل دارویی دارو را چک کنید و حتماً به پزشکتان،اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.

تداخل دارویی پماد بکلومتازون

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

نکاتی که قبل از مصرف پماد یا کرم بکلومتازون باید در نظر گرفته شود

برای اینکه مطمئن باشید که این دارو برای شما مناسب است قبل از تجویز، پزشک باید از موارد زیر مطلع شود:

• اگر سایر نواحی از پوستتان دچار عفونت شده است.
• اگر دچار روزاسه یا آکنه هستید.
• اگر حامله و یا به نوزاد خود شیر می‌دهید.
• اگر تا به حال به داروهای پوستی (کرم و پماد) حساسیت داشته‌اید.

عوارض جانبی احتمالی بکلومتازون برای پوست

تمام داروها در کنار تأثیرات مثبتشان، می‌توانند مسبب عوارض ناخواسته‌ای در بدن باشند. شما می‌توانید با کشیدن لایه نازکی از پماد بر پوست خود و نیز استفاده روزانه کمتر از دو بار بر ناحیه آسیب دیده این عوارض را کاهش دهید:

• احساس سوزش: این حالت معمولاً در طی دو روز اول استفاده از دارو دیده می‌شود و بعد از آن مرتفع می‌گردد.
• نازک شدن پوست، برجا ماندن آسیب‌های پوستی، درماتیت تماسی آلرژیک، آکنه، روزاسه، رشد مو در ناحیه استعمال دارو: این عوارض معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که دارو را به مدت طولانی استفاده کنید.
• عبور بکلومتازون از پوست و جذب خونی آن: این مورد معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه کرم را در نواحی وسیعی از پوستتان استفاده کرده باشید.

اگر علائم دیگری در شما پدید آمد که احساس می‌کنید به واسطه مصرف بکلومتازون می‌باشد با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه نگه‌داری پماد بکلومتازون

• دارو را در جایی خنک، خشک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم آفتاب نگه دارید.
• تمام داروها را دور از دسترس کودکان نگه دارید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست، مو و ناخن

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

پرسش پزشکی رایگان

کاربران عزیز شما می‌توانید از منوی وب سایت به بخش ” پزشکان مشاور ” مراجعه کرده و سوالات پزشکی خود را از کارشناسان و پزشکان مشاور ما بپرسید . پرسش های شما در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می شود و لینک آن از طریق پروفایل سایت ، ایمیل یا شماره تماس شما ارسال خواهد شد.

مشاهده صفحه ” پرسش و پاسخ پزشکی “

سامانه دارویی 1490

کاربران عزیز ، سامانه اطلاعات دارویی کشور با عنوان سامانه دارویی 1490 به عنوان مهم‌ترین راه جهت جستجوی دارو است که می‌توان از سه طریق اینترنت، پیامک و تماس تلفنی به طور رایگان با آن تماس برقرار کرد تا سامانه نام دو داروخانه را که دارو مدنظر در آن موجود بوده را به شما معرفی کند.

لازم بذکر است که جهت جستجوی داروهای کمیاب یا تهیه داروهای خارجی نیز از همین سامانه دارویی 1490 می‌توانید استفاده کنید در برخی موارد نیز مرکز اطلاعات دارویی 13 آبان گزینه مناسبی برای جستجو و یافتن دارو است.

جستجوی دارو در مرجع پزشکی و سلامت دکتر سوشا

کاربر گرامی شما می‌توانید در قسمت بانک اطلاعات دارویی ، داروی مورد نظر خود را جستجو کنید . برای شناخت دارو در بانک جستجوی داروی وب سایت دکتر سوشا می‌توانید اسامی دارو ها ، اطلاعات داروها ، خواص داروها و … را مطالعه کنید و می‌توانیم بگوییم که *اطلاعات این دارو توسط کارشناسان این حوزه با حداکثر دقت و از بهترین مراجع خارجی ترجمه و گردآوری شده است*


آیا می‌خواهید راجع به این پمادها اطلاعات بیشتری کسب کنید؟


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا برای سلامت پوست:

تهیه و ترجمه : سایت پزشکی دکتر سوشا
بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این دارو پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این دارو مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر