اختلال پانیک | حمله هراس (Panic disorder)

بیماری ها
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: < 1 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داستان خود را برای ما تعریف کنید
اختلال پانیک | حمله هراس (Panic disorder)

درباره بیماری اختلال پانیک

اطلاعات بیماریها : اختلال پانیک به ‌صورت وجود حملات پانیک راجعه و غیر قابل ‌پیش ‌بینی تعریف می‌شود که از نظر شدت ترس و ناراحتی دوره‌های مجزایی دارد و با انواعی از علائم جسمی شامل تپش قلب، تعریق، رعشه، کوتاه شدن تنفس، درد در قفسه سینه و گیجی و ترس از مردن یا فنای قریب ‌الوقوع همراه است.

مورمور، ناراحتی گوارشی و احساس غیر واقعی بودن نیز شایع است. حملات پانیک شروعی ناگهانی دارند؛ در عرض ۱۰ دقیقه ایجاد شده و معمولاً در طول یک ساعت برطرف می‌شوند و به ‌صورت غیر منتظره رخ می‌دهند. تعداد و شدت حملات پانیک متغیر است؛ از هفته‌ای یک بار تا مجموعه‌ای از حملات که در فواصل آن‌ها شخص چندین ماه احساس سلامت می‌کند. اولین حمله معمولاً در خارج از منزل رخ می‌دهد. شروع معمولاً در اواخر نوجوانی تا اوایل جوانی است. در بعضی از افراد تدریجاً اضطراب انتظار ایجاد شده منجر به ترس فراگیر و اجتناب پیش‌رونده از مکان‌ها یا موقعیت‌هایی می‌شود که در آن‌ها ممکن است حمله پانیک رخ دهد. بازار هراسی که به‌ وفور در بیماران رخ می‌دهد، ترس اکتسابی غیر منطقی از حضور در مکان‌هایی است که شخص احساس می‌کند به دام افتاده یا نمی‌تواند فرار کند. معمولاً منجر به محدودیت فزاینده در سبک زندگی و در واقع محل زندگی می‌شود. به دلیل اینکه بیماران از خانه ‌نشینی و وابستگی به همراهی با دیگران برای خارج شدن از منزل خجالت می‌کشند، در صورتی ‌که پزشک مستقیماً در این مورد سؤال نکند ممکن است این نشانگان را کمتر تشخیص دهد.

علائم و نشانه‌های بیماری اختلال پانیک

کلیک کنید

دوره‌ای مشخص از ترس یا ناراحتی شدید که طی آن لااقل چهار تا از علائم زیر به‌ طور ناگهانی پیدا شوند و در عرض ده دقیقه به حداکثر شدت خود برسند:

• تپش قلب، پیدایش ضربان‌های کوبنده، افزایش شتابدار تعداد ضربان‌ها
• تعریق
• رعشه یا احساس لرزش
• احساس کوتاه شدن تنفس یا احساس خفقان
• احساس اختناق
• احساس ناراحتی یا درد قفسه سینه
• تهوع یا ناراحتی شکمی
• احساس گیجی، تلو تلو خوردن، منگی یا ضعف
• سوء درک واقعیت (احساس غیر واقعی بودن جهان) یا سوء درک فردیت خود (احساس گسستگی از خود)
• ترس از دیوانه شدن یا از دست دادن تسلط بر خود
• ترس از مردن
• لرز یا گر گرفتگی

علل بیماری اختلال پانیک

کلیک کنید

علت اختلال پانیک نامشخص است اما به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل مستعد کننده وراثتی، تغییراتی در پاسخ‌دهی دستگاه خودکار (غیر ارادی) بدن و یادگیری اجتماعی در آن نقش دارند. گرچه میزان بروز در دوقلوهای همسان تنها 30% تخمین زده‌ شده است اما نشان داده‌ شده است که اختلال پانیک در خانواده‌ها می‌تواند تجمع داشته باشد (شانس وقوع آن در افراد خانواده، در صورت مبتلا بودن یکی از اعضاء افزایش پیدا کند.)

معیارهای تشخیصی بیماری اختلال پانیک

کلیک کنید

1. اضطراب به خاطر حضور در مکان‌ها یا موقعیت‌هایی که فرار از آن‌ها ممکن است مشکل یا خجالت‌آور باشد یا در صورت وقوع یک حمله پانیک غیر منتظره یا موقعیتی و یا علائم شبه پانیک، امکان کمک گرفتن وجود نداشته باشد. ترس بازار هراسانه به‌ طور معمول دربرگیرنده مجموعه‌های مشخصی از موقعیت‌ها هستند که از این‌ قرارند:

• تنها بودن در خارج از منزل
• حضور در ازدحام یا ایستادن در صف
• ایستادن روی پل
• مسافرت با قطار یا اتوبوس یا اتومبیل

در صورتی‌ که فرد از یک یا تنها چند موقعیت خاص یا فقط از موقعیت‌های جمعی اجتناب می‌کند تشخیص هراس معین (specific phobia) یا جمعیت هراسی (social phobia) را به ترتیب می‌بایست بررسی کنند.

2. فرد از موقعیت‌های مذکور اجتناب می‌کند مثلاً مسافرتش محدود می‌شود یا آن‌ها را با رنج واضح یا اضطراب از بروز حمله پانیک یا علائم شبه پانیک تحمل می‌کند یا در چنین مواقعی لازم است کسی با او همراه باشد.

3. این اضطراب یا اجتناب هراسی را با هیچ اختلال روانی دیگری نتوان توجیه کرد از قبیل:

جمعیت هراسی (مثلاً اجتناب منحصراً در موقعیت‌های جمعی و به دلیل ترس از خجالت‌زده شدن روی دهد). هراس معین (مثلاً اجتناب منحصراً در موقعیت واحدی مثل آسانسور روی دهد)، اختلال وسواسی-اجباری (مثلاً اجتناب از چیزهای کثیف در فردی که وسواس او درباره آلودگی است)، اختلال فشار روانی آسیب‌زا (مثلاً اجتناب از محرک‌های مرتبط با یک عامل فشار شدید)، یا اختلال اضطراب جدایی (مثلاً اجتناب از ترک خانه یا بستگان)

درمان بیماری اختلال پانیک

کلیک کنید

اهداف قابل وصول درمان عبارت‌اند از کاهش تعداد حملات پانیک و کاهش شدت آن‌ها. داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای مثل ایمی پرامین و کلومیپرامین در ۷۰-۹۰% از بیماران مبتلا به اختلال پانیک می‌توانند مفید باشند. به‌ منظور اجتناب از افزایش اضطراب ناشی از بالا رفتن سطح منو آمین در مراحل اولیه درمان، در ابتدا مقدار کم دارو تجویز می‌شود. مهار کننده‌های انتخابی باز جذب سروتونین تأثیر مشابهی دارند و فاقد عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای هستند. (مانند سمیت قلبی، افت وضعیت فشار خون، احتباس ادرار، تعریق، افزایش وزن، خشکی دهان و یبوست) این داروها را هم باید با یک سوم تا یک دوم مقدار معمول ضد افسردگی‌شان شروع کرد.

به دلیل وجود اضطراب انتظار در این بیماران، نیاز به تسکین فوری علائم پانیک می‌باشد لذا بنزودیازپین‌ها در ابتدای سیر برنامه درمانی و گاهی در طول درمان مفیدند؛ اما بیماران باید به‌ دقت تحت نظر باشند چرا که بعضی از بیماران به دارو وابسته شده و شروع به بالا بردن مقدار دارو می‌کنند. کلونازپام نیز با دوز پایین‌تری تجویز می‌شود چرا که نیمه‌ عمر دارو بیشتر است و به نظر می‌رسد وابستگی کمتری نسبت به این دارو در بیماران ایجاد می‌شود.

مداخله سریع با روان‌ درمانی و آموزش روانی معطوف به کنترل علائم، باعث افزایش تأثیر درمان دارویی اختلال پانیک می‌شود. می‌توان روش‌های تنفس را به بیمار آموخت. می‌توان درباره تغییرات فیزیولوژیکی که طی حمله پانیک رخ می‌دهد به بیمار توضیح داد. در صورت کسب پاسخ رضایت‌ بخش برای ممانعت از عود، بیمار باید درمان دارویی را به مدت ۱-۲ سال ادامه دهد.

مطالب مرتبط با بیماری اختلال پانیک

کلیک کنید

در دوران شیردهی هستم فرزند ده ماهه دارم دچار حمله پانیک شده‌اام لطفا در استفاده مفید از داروها که در زمان شیردهی مضر نیستند راهنمایی بفرمایید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام تجویز دارو برای حملات پانیک در خانم های باردار باید بر اساس شدت حملات، دفعات بروز حملات، میزان مشکلات ذهنی و سوابق بیماری فرد تجویز شود. شما باید این اطلاعات را در اختیار پزشکتان قرار دهید تا داروی مناسبی برای شما تجویز شود. به طور کلی از دارویی مثل لورازپام برای این مشکل استفاده میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام ببخشید من از وقتی زایمان کردم درست یک سالگی دخترم احساس خفگی میکنم. تپش قلب ، حتی احساس مرگ میکنم. رفتم دکتر الپرارولام نوشت گفت اعصاب بهم خورده . حالا سه ساله من با این بیماری درگیرم. رفتم مشاوره میگه پانیک داری . در ضمن من قبلا هم بعد از زایمان پسرم هم اینطوری شده بودم ولی یه سال طول کشید خوب شدم، ولی اینبار اصلا خوب نمیشم. لطفا راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
دوست عزیز سلام مشکلات تیروئید بعد از زایمان یا همان تیروئیدیت بعد از زایمان میتواند عامل ایجاد مشکلات شما شود. به شما توصیه میکنیم به یک متخصص غدد درونریز مراجعه نمایید و ازمایشات مربوط به تیروئید را انجام دهید مخصوصا اگر در خانواده شما سابقه مشکلات تیروئید وجود دارد. اگر مشکل شما از تیروئید باشد، داروی الپرارولام برای آن تاثیری ندارد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام

بهترین درمان حمله پانیک چیه؟

مشاهده کامل

با سلام بهترین درمان حمله پانیک در وهله اول اینه که شما علت اون رو شناسایی کنید. باید کاملا بررسی بشید تا مشخص بشه در چه مواقعی این حملات به شما دست میده تا با تصویرسازی های ذهنی و مشاوره های روانشناسی بتونید حملات خودتون رو در این شرایط کنترل کنید. لطفا این مقاله رو به دقت مطالعه کنید و پاسخی که به کاربر #281 دادیم رو بخونید به احتمال زیاد پاسخ خود را خواهید گرفت. همچنین میتونید مقاله زیر رو هم بخونید و به توصیه هاش عمل کنید: درمان پانیک با گیاهان دارویی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

خانمی هستم ۳۸ساله که از سن ۲۳سالگی بعداز زایمان و دوران بارداری دچارترس و سرگیجه و استرس شدم؛تعادلم به هم میریخت ،درجمعی که همه با آرامش نشسته بودن من آرامش نداشتم به طورناخوداگاه سرگیجه و تعادلم به هم میریخت،تپش قلب میگرفتم،خلاصه چندسالی هست تاالان که ۳۸سالمه وبیماری هرچند وقت یک بار به صورت پانیک بهم دست میده نفس کشیدن برام سخت میشه، تپش قلب ؛ سرگیجه ؛ عدم تعادل ،دردقفسه سینه ،لختی پا و دست راستم ،یعنی دیگه فکر میکنم که دارم میمیرم!!همش به خانواده میگم منو برسونید دکترمن دارم میمیرم امابعد از کمتر از یک ساعت حالم بهترمیشه و ارام میشم–لطفامن را راهنمایی کنید که چیکار کنم برای همیشه از این حملات راحت بشم؟،؟آیااین بیماری من درمان قطعی دارد یا خیر؟؟

مشاهده کامل

 

من دیشب با سایت شما اشنا شدم و سایت شما باعث شد تا متوجه شم که چه مشکلی دارم که نام روانشناسیش میشه اختلال هراس (panic disorder).

چند ماه پیش پدرم دچاره سکته ی قلبی شد و جراحی کردن و خوب شدن زمانی که من خبر دادن خیلی خوب نبود مدل گفتنشون زن پدرم بهمون گفتن.

گفت پدرتون امده بیمارستان برای برسی شما هم بیاین ما که رفتیم فهمیدیم پدر ای سیو بستری شده و باید عمل بشه

من واقعا شک شدم

چون یه چیز دیگه فکر میکردم و یه چیز دیگه شد

احتمال میدادم که چیزی شده باشه ولی تو مسیر هی به خودم امید میدادم

کارای بابام که تموم شد و چند وقتی گذشت من اون حمله ها بهم دست میداد

سه بارشو با نامزدم به بیمارستان قلب رفتم و هر سه بار دکتر ها گفتن که به قلب و عروق هیچ مشکلی نداری و نوار قلبی مناسبی داشتم

وقتی که اون حمله ها بهم دست میده خیلی میترسم . و افکار منفی بهم قلبه میکنه .

فکرهای خیلی بدی توی ذهنم هست

واقیعیتش نمیخوام از دارو های شیمیای استفاده کنم .

از شما راه حل میخواستم. بازم سوال داشتم ببخشید مدت درمان چند وقت هست ؟ من قبل از این اتفاق خیلی مثبت نگر بودم تا حدی در این دوره کمکم کرد این مثبت نگری که از قبل داشتم .تعداد حمله ها هم کمتر شده و بهتر میتونم وقتی حمله بهم دست میده کنترلش کنم تا تمام شود البته گیاه درمانی هم چند ماهی داشتم .ولی باز سخته تحمل اون حمله

مشاهده کامل

دوست عزیز سلام از اینکه تجربه خودت رو با ما در میان گذاشتی سپاسگزارم ببین دوست من علائمی که شما در اینجا مطرح کردید تطابق زیادی با بیماری پانیک یا اختلال هراس داره بیماری پانیک بر خلاف تصور عمومی یک بیماری به نسبت شایع هست به طوری که حدود یک چهارم مردم حداقل یکبار در زندگیشون اون رو تجربه کردن بنابراین نیاز نیست نگران باشید..بسیاری از افرادی که حملات پانیک رو تجربه کردن در زندگیشون با یک تجربه تلخ مواجه شدن اما اینکه چرا بعضی از افراد در این مواقع دچار پانیک میشن و برخی نه هنوز مشخص نیست اما به نظر میرسه یکسری عوامل اون رو تشدید میکنن مثل: سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر زمینه وراثتی بیخوابی پرکاری تیروئید و دیابت و غیره بنابراین شما باید از نظر این عوامل تحت کنترل باشید. از همه اینها مهمتر اینه که برای مقابله با حملات پانیک شما باید سبک زندگیتون رو طوری تغییر بدید که کمترین استرس رو تجربه کنید میدونم کار سختیه اونم در این دنیای پراسترس اما شما تمام سعیتون رو بکنید که استرس رو به حداقل برسونید مثلا: همیشه کمی زودتر از خواب بلند شید تا استرس رسیدن به جایی رو نداشته باشید برای امتحانات از قبل آماده بشید فیلمهای خشن نگاه نکنید به مکانهای خیلی شلوغ نرید زمانهایی رو برای رفت و امد استفاده کنید که ترافیک کمتری باشه خیلی از عوامل هم بستگی به کاراکتر خود شما داره که ببینید از چه چیزهایی استرس میگیرید و سعی کنید با یک برنامه ریزی دقیق اونها رو پیش بینی کنید و در موقعیت اونها قرار نگیرید مثلا خود من وقتایی که فکر میکنم اگر فلانی بهم زنگ بزنه دچار استرس میشم کلا گوشیمو میذارم تو حالت پرواز!!خیلی حس خوبی داره شما هم امتحان کنید!برای مدیریت اوضاع از خانواده و خصوصا نامزدتون هم کمک بگیرید همیشه سعی کنید از تنفس عمیق استفاده کنید. تنفس عمیق نقش زیادی در کنترل حملات پانیک داره سعی کنید روزانه حداقل 30 دقیقه مدیتیشن و مراقبه انجام بدید و در این مدت علاوه بر ریلکس کردن عضلاتتون،روی موضوعات مثبت و آرامبخش زندگیتون تمرکز کنید. یک راه بسیار موثر این است که شما از قبل منتظر حمله پانیک باشید!تعجب نکنید .منظور من اینه که از قبل در ذهنتون برنامه ریزی کنید که اگر با یک حمله پانیک مواجه شدید، چه گامهایی رو برای مقابله با اون برمیدارید و به خودتون بگید که در کمتر از یک دقیقه میتونید اوضاع رو تحت کنترل در بیارید. شاید بد نباشه که حملات پانیک رو مثل یک شخصیت در ذهنتون تجسم کنید و دستش بندازید!هیچوقت نذارید غافلگیرتون کنه و همیشه از قبل آماده باشید که یا راهش ندید یا اگر اومد به سرعت بیرونش کنید. اون فقط یک مهمون موقته. هنگامی که احساس کردید داره میاد بهش فقط ده ثانیه زمان بدید و شروع کنید به شمارش معکوس از عدد 10 به سمت عدد 0 هر عدد رو که تلفظ کردید یک نفس عمیق هم بکشید و به اون لعنتی بگید که خیلی فرصت نداره و به همین ترتیب 7،8،9، ... و 0 دیگه باید بره پی کارش! یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که با حملات پانیک مواجه میشن اینه که همیشه نوعی اضطراب رو تجربه میکنن که :خدا کنه حمله پانیک به سراغم نیاد!!در صورتی که همین اضطراب میتونه حمله پانیک رو تشدید کنه. این تکنیکها به بسیاری از افراد کمک کردن. حملات پانیک بیشتر یک الگوی رفتاری هستن بنابراین این خود شما هستید که باید با تغییر این الگوهای رفتاری مانع تکرار اونها بشید.اگر نتونستید به تنهایی این کار رو انجام بدید میتونید از یک مشاور رفتار درمانی کمک بگیرید. دوست عزیزم خبر خوب اینه که در صورت کنترل این حمله در چند نوبت، به مرور زمان کمرنگ میشه و کلا از زندگی شما بارشو میبنده ومیره در نهایت هم پیشنهاد میکنم که مقاله زیر رو که گیاهان دارویی درمان بیماری پانیک رو معرفی کرده و یکی از پربازدیدترین مقالات سایت ما هست رو حتما مطالعه کنید و به توصیه هاش عمل کنید.مطمئننا به شما کمک خواهد کرد. https://goo.gl/pqY8SS
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

یکی از دوستام این مشکل و داره خیلی نگرانشم این بیماری خطرناکه؟

مشاهده کامل

ببین چون این اختلال حمله ایه ممکنه خودش رو تو خطر بندازه چون بیشتر این حمله ها تو جاهای شلوغ اتفاق میفته مثل مترو بنابراین ممکنه طرف تنها نتونه از خونه بیاد بیرون و نیاز باشه یکی همیشه باهاش باشه و اینه که هم خودشو هم بقیه رو ممکنه نگران و ناراحت کنه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

شما هم می توانید در مورد این بیماری داستان خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت داستان خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن داستان جدید " کلیک کنید. همچنین داستان شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، داستان شما نمایش داده می شود.
هیچ داستانی در رابطه با این بیماری مطرح نشده است. چنانچه داستانی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.

شما هم می توانید در مورد این بیماری پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

در دوران شیردهی هستم فرزند ده ماهه دارم دچار حمله پانیک شده‌اام لطفا در استفاده مفید از داروها که در زمان شیردهی مضر نیستند راهنمایی بفرمایید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام تجویز دارو برای حملات پانیک در خانم های باردار باید بر اساس شدت حملات، دفعات بروز حملات، میزان مشکلات ذهنی و سوابق بیماری فرد تجویز شود. شما باید این اطلاعات را در اختیار پزشکتان قرار دهید تا داروی مناسبی برای شما تجویز شود. به طور کلی از دارویی مثل لورازپام برای این مشکل استفاده میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام ببخشید من از وقتی زایمان کردم درست یک سالگی دخترم احساس خفگی میکنم. تپش قلب ، حتی احساس مرگ میکنم. رفتم دکتر الپرارولام نوشت گفت اعصاب بهم خورده . حالا سه ساله من با این بیماری درگیرم. رفتم مشاوره میگه پانیک داری . در ضمن من قبلا هم بعد از زایمان پسرم هم اینطوری شده بودم ولی یه سال طول کشید خوب شدم، ولی اینبار اصلا خوب نمیشم. لطفا راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
دوست عزیز سلام مشکلات تیروئید بعد از زایمان یا همان تیروئیدیت بعد از زایمان میتواند عامل ایجاد مشکلات شما شود. به شما توصیه میکنیم به یک متخصص غدد درونریز مراجعه نمایید و ازمایشات مربوط به تیروئید را انجام دهید مخصوصا اگر در خانواده شما سابقه مشکلات تیروئید وجود دارد. اگر مشکل شما از تیروئید باشد، داروی الپرارولام برای آن تاثیری ندارد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام

بهترین درمان حمله پانیک چیه؟

مشاهده کامل

با سلام بهترین درمان حمله پانیک در وهله اول اینه که شما علت اون رو شناسایی کنید. باید کاملا بررسی بشید تا مشخص بشه در چه مواقعی این حملات به شما دست میده تا با تصویرسازی های ذهنی و مشاوره های روانشناسی بتونید حملات خودتون رو در این شرایط کنترل کنید. لطفا این مقاله رو به دقت مطالعه کنید و پاسخی که به کاربر #281 دادیم رو بخونید به احتمال زیاد پاسخ خود را خواهید گرفت. همچنین میتونید مقاله زیر رو هم بخونید و به توصیه هاش عمل کنید: درمان پانیک با گیاهان دارویی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

خانمی هستم ۳۸ساله که از سن ۲۳سالگی بعداز زایمان و دوران بارداری دچارترس و سرگیجه و استرس شدم؛تعادلم به هم میریخت ،درجمعی که همه با آرامش نشسته بودن من آرامش نداشتم به طورناخوداگاه سرگیجه و تعادلم به هم میریخت،تپش قلب میگرفتم،خلاصه چندسالی هست تاالان که ۳۸سالمه وبیماری هرچند وقت یک بار به صورت پانیک بهم دست میده نفس کشیدن برام سخت میشه، تپش قلب ؛ سرگیجه ؛ عدم تعادل ،دردقفسه سینه ،لختی پا و دست راستم ،یعنی دیگه فکر میکنم که دارم میمیرم!!همش به خانواده میگم منو برسونید دکترمن دارم میمیرم امابعد از کمتر از یک ساعت حالم بهترمیشه و ارام میشم–لطفامن را راهنمایی کنید که چیکار کنم برای همیشه از این حملات راحت بشم؟،؟آیااین بیماری من درمان قطعی دارد یا خیر؟؟

مشاهده کامل

 

من دیشب با سایت شما اشنا شدم و سایت شما باعث شد تا متوجه شم که چه مشکلی دارم که نام روانشناسیش میشه اختلال هراس (panic disorder).

چند ماه پیش پدرم دچاره سکته ی قلبی شد و جراحی کردن و خوب شدن زمانی که من خبر دادن خیلی خوب نبود مدل گفتنشون زن پدرم بهمون گفتن.

گفت پدرتون امده بیمارستان برای برسی شما هم بیاین ما که رفتیم فهمیدیم پدر ای سیو بستری شده و باید عمل بشه

من واقعا شک شدم

چون یه چیز دیگه فکر میکردم و یه چیز دیگه شد

احتمال میدادم که چیزی شده باشه ولی تو مسیر هی به خودم امید میدادم

کارای بابام که تموم شد و چند وقتی گذشت من اون حمله ها بهم دست میداد

سه بارشو با نامزدم به بیمارستان قلب رفتم و هر سه بار دکتر ها گفتن که به قلب و عروق هیچ مشکلی نداری و نوار قلبی مناسبی داشتم

وقتی که اون حمله ها بهم دست میده خیلی میترسم . و افکار منفی بهم قلبه میکنه .

فکرهای خیلی بدی توی ذهنم هست

واقیعیتش نمیخوام از دارو های شیمیای استفاده کنم .

از شما راه حل میخواستم. بازم سوال داشتم ببخشید مدت درمان چند وقت هست ؟ من قبل از این اتفاق خیلی مثبت نگر بودم تا حدی در این دوره کمکم کرد این مثبت نگری که از قبل داشتم .تعداد حمله ها هم کمتر شده و بهتر میتونم وقتی حمله بهم دست میده کنترلش کنم تا تمام شود البته گیاه درمانی هم چند ماهی داشتم .ولی باز سخته تحمل اون حمله

مشاهده کامل

دوست عزیز سلام از اینکه تجربه خودت رو با ما در میان گذاشتی سپاسگزارم ببین دوست من علائمی که شما در اینجا مطرح کردید تطابق زیادی با بیماری پانیک یا اختلال هراس داره بیماری پانیک بر خلاف تصور عمومی یک بیماری به نسبت شایع هست به طوری که حدود یک چهارم مردم حداقل یکبار در زندگیشون اون رو تجربه کردن بنابراین نیاز نیست نگران باشید..بسیاری از افرادی که حملات پانیک رو تجربه کردن در زندگیشون با یک تجربه تلخ مواجه شدن اما اینکه چرا بعضی از افراد در این مواقع دچار پانیک میشن و برخی نه هنوز مشخص نیست اما به نظر میرسه یکسری عوامل اون رو تشدید میکنن مثل: سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر زمینه وراثتی بیخوابی پرکاری تیروئید و دیابت و غیره بنابراین شما باید از نظر این عوامل تحت کنترل باشید. از همه اینها مهمتر اینه که برای مقابله با حملات پانیک شما باید سبک زندگیتون رو طوری تغییر بدید که کمترین استرس رو تجربه کنید میدونم کار سختیه اونم در این دنیای پراسترس اما شما تمام سعیتون رو بکنید که استرس رو به حداقل برسونید مثلا: همیشه کمی زودتر از خواب بلند شید تا استرس رسیدن به جایی رو نداشته باشید برای امتحانات از قبل آماده بشید فیلمهای خشن نگاه نکنید به مکانهای خیلی شلوغ نرید زمانهایی رو برای رفت و امد استفاده کنید که ترافیک کمتری باشه خیلی از عوامل هم بستگی به کاراکتر خود شما داره که ببینید از چه چیزهایی استرس میگیرید و سعی کنید با یک برنامه ریزی دقیق اونها رو پیش بینی کنید و در موقعیت اونها قرار نگیرید مثلا خود من وقتایی که فکر میکنم اگر فلانی بهم زنگ بزنه دچار استرس میشم کلا گوشیمو میذارم تو حالت پرواز!!خیلی حس خوبی داره شما هم امتحان کنید!برای مدیریت اوضاع از خانواده و خصوصا نامزدتون هم کمک بگیرید همیشه سعی کنید از تنفس عمیق استفاده کنید. تنفس عمیق نقش زیادی در کنترل حملات پانیک داره سعی کنید روزانه حداقل 30 دقیقه مدیتیشن و مراقبه انجام بدید و در این مدت علاوه بر ریلکس کردن عضلاتتون،روی موضوعات مثبت و آرامبخش زندگیتون تمرکز کنید. یک راه بسیار موثر این است که شما از قبل منتظر حمله پانیک باشید!تعجب نکنید .منظور من اینه که از قبل در ذهنتون برنامه ریزی کنید که اگر با یک حمله پانیک مواجه شدید، چه گامهایی رو برای مقابله با اون برمیدارید و به خودتون بگید که در کمتر از یک دقیقه میتونید اوضاع رو تحت کنترل در بیارید. شاید بد نباشه که حملات پانیک رو مثل یک شخصیت در ذهنتون تجسم کنید و دستش بندازید!هیچوقت نذارید غافلگیرتون کنه و همیشه از قبل آماده باشید که یا راهش ندید یا اگر اومد به سرعت بیرونش کنید. اون فقط یک مهمون موقته. هنگامی که احساس کردید داره میاد بهش فقط ده ثانیه زمان بدید و شروع کنید به شمارش معکوس از عدد 10 به سمت عدد 0 هر عدد رو که تلفظ کردید یک نفس عمیق هم بکشید و به اون لعنتی بگید که خیلی فرصت نداره و به همین ترتیب 7،8،9، ... و 0 دیگه باید بره پی کارش! یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که با حملات پانیک مواجه میشن اینه که همیشه نوعی اضطراب رو تجربه میکنن که :خدا کنه حمله پانیک به سراغم نیاد!!در صورتی که همین اضطراب میتونه حمله پانیک رو تشدید کنه. این تکنیکها به بسیاری از افراد کمک کردن. حملات پانیک بیشتر یک الگوی رفتاری هستن بنابراین این خود شما هستید که باید با تغییر این الگوهای رفتاری مانع تکرار اونها بشید.اگر نتونستید به تنهایی این کار رو انجام بدید میتونید از یک مشاور رفتار درمانی کمک بگیرید. دوست عزیزم خبر خوب اینه که در صورت کنترل این حمله در چند نوبت، به مرور زمان کمرنگ میشه و کلا از زندگی شما بارشو میبنده ومیره در نهایت هم پیشنهاد میکنم که مقاله زیر رو که گیاهان دارویی درمان بیماری پانیک رو معرفی کرده و یکی از پربازدیدترین مقالات سایت ما هست رو حتما مطالعه کنید و به توصیه هاش عمل کنید.مطمئننا به شما کمک خواهد کرد. https://goo.gl/pqY8SS
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

یکی از دوستام این مشکل و داره خیلی نگرانشم این بیماری خطرناکه؟

مشاهده کامل

ببین چون این اختلال حمله ایه ممکنه خودش رو تو خطر بندازه چون بیشتر این حمله ها تو جاهای شلوغ اتفاق میفته مثل مترو بنابراین ممکنه طرف تنها نتونه از خونه بیاد بیرون و نیاز باشه یکی همیشه باهاش باشه و اینه که هم خودشو هم بقیه رو ممکنه نگران و ناراحت کنه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
بیماریهای پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر