آب آوردن زانو (Swollen-knee)

بیماری ها
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: < 1 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داستان خود را برای ما تعریف کنید
آب آوردن زانو (Swollen-knee)

درباره بیماری آب آوردن زانو

اطلاعات بیماریها : تورم زانو زمانی رخ می‌دهد که مایعات اضافی در اطراف مفصل زانو تجمع یابد. برخی از افراد به این بیماری “آب آوردن زانو” می‌گویند. تورم زانو ممکن است درنتیجه آسیب‌ دیدگی، صدمات بیش ‌از حد و یا یک بیماری زمینه‌ای دیگر ایجاد گردد. برای تعیین علت تورم، دکتر شما ممکن است نیاز به جمع‌ آوری یک نمونه از مایع جمع شده در زانو، برای آزمایش آن از نظر عفونت، بیماری و یا هرگونه آسیب دیگر داشته باشد.برداشت مقداری از مایع تجمع یافته همچنین باعث کاهش درد و سفتی محل خواهد شد. هنگامی‌ که دکتر شما علت تورم زانو را  تعیین کند، می‌تواند درمان مناسب را آغاز کند.

علائم و نشانه‌های بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید

علائم و نشانه‌ها معمولاً عبارت‌اند از:

ورم : پوست اطراف کاسه زانو می‌تواند به طرز محسوسی ورم کند، به‌ ویژه زمانی که شما زانوی آسیب‌ دیده را با زانوی طبیعی مقایسه کنید.
سفتی : هنگامی‌ که مفصل زانو دارای مایع اضافی باشد، شما ممکن است قادر به خم کردن و یا راست کردن کامل پای خود نباشید.
درد : بسته به علت تجمع مایع، زانو ممکن است بسیار دردناک باشد تا جایی که تحمل وزن برای آن دشوار یا غیر ممکن شود.

علل بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید

بسیاری از انواع مشکلات، اعم از صدمات ناشی از ضربات وارده به پا یا زانو و همچنین بیماری‌ها و شرایط دیگر، می‌تواند باعث تورم زانو شود.

صدمات

آسیب به هر بخشی از زانو می‌تواند باعث تجمع بیش‌ از حد مایع مفصلی شود. صدماتی که می‌تواند باعث تجمع مایع در داخل و اطراف مفصل زانو شوند شامل:

• پارگی رباط به‌ خصوص رباط متقاطع قدامی (ACL)
• پارگی غضروف منیسک
• التهاب ناشی از استفاده بیش‌ از حد از زانو
• شکستگی استخوان
• بیماری‌ها و شرایط دیگر

بیماری‌های زمینه‌ای

بیماری‌های زمینه‌ای و شرایطی که می‌تواند باعث تجمع مایع در داخل و اطراف مفصل زانو شود عبارت‌اند از:

• آرتروز
آرتریت روماتوئید
• عفونت
• نقرس
• پارگی
• اماس کیسه‌های مفصلی
• کیست
• تومور

عوامل خطر یا ریسک فاکتورها در بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید

سن : هرچه سن شما افزایش یابد احتمال تورم زانو به علت آرتریت افزایش می‌یابد.
ورزش‌ها : افرادی که در ورزش‌هایی که شامل حرکات چرخاندن زانو می‌باشد، مانند بسکتبال، شرکت می‌کنند، به‌ احتمال‌ زیاد انواعی از صدمات زانو که باعث تورم آن می‌شود را تجربه خواهند کرد.
چاقی : اضافه‌ وزن فشار وارده به مفصل زانو را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به تورم زانو شود. چاقی خطر ابتلا به آرتروز، یکی از علل شایع‌تر تورم زانو را افزایش می‌دهد.

عوارض بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید

عوارض تورم زانو می‌تواند شامل:

از دست دادن عضلات : تجمع مایع در زانو می‌تواند مانع از فعالیت ماهیچه‌های ناحیه آسیب‌ دیده شده و سبب تضعیف و آتروفی (بدشکلی) ماهیچه‌های ران گردد.
کیست‌های پر از مایع (کیست بیکر = Baker’s cyst) : تجمع مایع در زانو می‌تواند منجر به شکل‌گیری کیست بیکر در پشت زانو شود. تورم ناشی از کیست بیکر می‌تواند دردناک باشد، اما معمولاً با قرار دادن یخ یا کمپرس گرم بهبود می‌یابد. اگر تورم شدید باشد، ممکن است نیاز به حذف مایع موجود در محل باشد (آسپیراسیون کیست).

تشخیص بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید

دکتر شما به‌ احتمال‌ زیاد با گرفتن یک تاریخچه دقیق پزشکی و معاینه فیزیکی شروع می‌کند. پس‌ از آن به‌ احتمال‌ زیاد به حداقل یکی از تست‌های زیر برای تعیین دقیق مشکلی که باعث تورم زانو شده است نیاز دارید.

آزمایشات تصویربرداری

آزمایشات تصویر برداری می‌تواند به تعیین محل وقوع مشکل کمک کند. گزینه‌ها عبارت‌اند از:

عکس‌ برداری اشعه ایکس: اشعه X می‌تواند به رد کردن سایر علل مانند شکستگی استخوان و یا در رفتگی آن کمک کند و در صورتی‌ که آرتریت وجود داشته باشد، آن را تشخیص دهد.

سونوگرافی: این تست می‌تواند به تشخیص آرتریت و یا اختلالات مربوط به تاندون‌ها و رباط‌ها کمک کند.
MRI: این تست می‌تواند تاندون، رباط‌ها و صدمات بافت نرم که در اشعه X قابل‌ مشاهده نیست تشخیص دهد.

آسپیراسیون مفصلی (آرتروسنتز)

دکتر شما با خارج کردن بخشی از مایع داخل زانو موارد زیر را در آن بررسی می‌کند:

• وجود خون، که ممکن است در اثر آسیب‌ها یا اختلالات خونریزی دهنده وارد مایع مفصلی شده باشد.
• وجود باکتری‌ها، که ممکن است باعث عفونت این ناحیه شده باشند.
• کریستال‌های مربوط به نقرس یا نقرس کاذب

درمان بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید

درمان، بسته به علت تورم زانو، شدت آن و تاریخچه پزشکی فرد متفاوت است. درمان عموماً شامل تجویز دارو و روش‌های تسکین درد با حذف مایع از مفصل زانو می‌باشد.

داروها

دکتر شما ممکن است داروهای ضد درد خوراکی تجویز کند. برای تسکین التهاب، دکتر شما ممکن است یک کورتیکواسترویید خوراکی مثل پردنیزولون (prednisone) را توصیه کند. انواع دیگری از استروئیدها را می‌توان به‌ طور مستقیم به مفصل زانو تزریق کرد.

جراحی و سایر روش‌ها

درمان علت زمینه‌ای تورم زانو ممکن است نیاز به اقدامات زیر داشته باشد:

آرتروسنتز : کشیدن مایع از زانو می‌تواند به کاهش فشار وارده بر مفاصل کمک کند. پس از کشیدن مایع مفصلی، دکتر شما ممکن است برای درمان التهاب یک کورتیکواستروئید داخل مفصلی تزریق کند.
آرتروسکوپی : یک لوله (آرتروسکوپ) از طریق یک برش کوچک به مفصل زانو وارد می‌شود. ابزارهای متصل به آرتروسکوپ می‌تواند بافت اضافی را حذف کرده و یا آسیب وارده به زانو را ترمیم کند.
تعویض مفصل : اگر تحمل وزن بر روی مفصل زانو غیر قابل‌ تحمل شود، شما ممکن است نیاز به عمل جراحی جایگزینی مفصل زانو با نوع مصنوعی آن داشته باشید.

دکتر شما ممکن است برای بهبود عملکرد و قدرت زانو فیزیوتراپی را توصیه کند.

مطالب مرتبط با بیماری آب آوردن زانو

کلیک کنید
داروهای مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی داروهای بیشتر

سلام.3ماه پیش رباط صلیبی ام که پاره شده بود با جراحی پیوند زده شد. بعد از 10روز فیزیو تراپی شروع کردم که متاسفانه فیزیو تراپ کاربلد نبود بعداز 10جلسه به فیزیو تراپ دیگه باراهنمایی پزشکم مراجعه و تاکنون که 3ماه میگذره تقریبا 70جلسه فیزیوتراپی رفتم .ولی زانویم درشرایط عادی 90درجه خم میشه و موقع راه رفتن لنگش دارم. در فیزیو تراپی تا120درجه تحت فشار خم میشه بفرمایید چیکارکنم؟ممنونم.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام رباط ها رشد کندی دارند و ترمیم آنها زمان میبرد. بهترین کار این است که به فیزیوتراپی خود ادامه دهید و از پزشکتان بخواهید که تمرینات کششی برای شما تجویز نماید تا در منزل انجام دهید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

بیشتر از دوماه است زانوی چپم بعلت مینیسک عمل جراحی کرده ام اما هم چنان درد دارم ونمی توانم خم کنم ده جلسه فیزیوتراپی کرده ام اما درد مداومی قبل عمل شرایط بهتری داشتم چکار باید بکنم بعد از دوماه استراحت پزشکی درد دارم .کارم با موتور است که فعلا با این وضعیت نمی توانم کار کنم از لحاظ مالی شرایط بدی دارم لطفا راهنمایی کنید ایا دردم طبیعی است ؟در اینده می توانم کارم ادامه بدم یا درست جراحی نشده ام ؟سن 47 سال در اثر تصادف کتف وزانوی چپم اسیب دیده چهار ماه پیش

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
درد زانو بعد از عمل جراحی مینیسک میتواند مدتی طولانی وجود داشته باشد، اما اگر حس میکنید درد آن زیاد و غیر عادی است، حتما یک بار عکسبرداری انجام دهید تا مطمئن شوید مشکل خاصی وجود ندارد. اینکه چه مدت بعد از عمل میتوانید به کار بازگردید را هم پزشک شما با توجه به شرایطتان تعیین میکند. اما اگر درد دارید قطعا بازگشت به کار صحیح نیست.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام

من تصادفی قبلا داشتم که زانوی راستم صدمه دید و به دلیل فشار بیشتر روی زانوی چپ آن هم مشکل دارد و دکتر گفت احتمال آب آوردن است ولی من مراعات کرده ام

الان سئوال دارم که دویدن برای زانو ی من مشکل دارد یا فقط باید پیاده روی کنم

در ضمن من 52 سالم است و خانم هستم

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی تاثیر پیاده روی تند بیش از دویدن هست بنابراین لزومی نداره بدوید. دویدن باعث وارد شدن فشار بیشتر روی زانوی شما خواهد شد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من یکی از زانوهام آب اورده بهم گفتن باید عمل کنم ولی می خواستم قبل از عمل برم طب سنتی انجام بدم کسی هست که راهنماییم کنه؟

مشاهده کامل

من میشناسم کسایی رو که طب سنتی انجام دادن و خوب شدن ولی به مقدار آسیبی که زانو دیده ربط داره اگه خیلی آسیب دیده باشه شاید اون اثرو نداشته باشه، اینکه دکتر بهت گفته عمل کنی حتما خیلی حاد شده، پیشنهاد می کنم با یه ادم متخصص تو طب سنتی صحبت کن چون اول باید بفهمی آسیب چقدره بعد تصمیم بگیری چی کار کنی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
دوست عزیز از اینکه سوالت رو با بقیه دوستان و کارشناسان به اشتراک گذاشتی ممنونم ببینید دوست عزیز در پاسخ به سوال شما که " طب سنتی برای آب آوردن زانو موثره یا نه " بهتر است دوستانی که از این روش استفاده کردن بیان و تجربیاتشون رو به شما بگن ولی بنده چند نکته رو خدمت شما میگم: یکسری روش های سنتی وجود دارن که بیشتر مادربزرگها و قدیمی تر ها اونا رو به کار میبردن مثل ماساژ ترکیب زرده تخم مرغ و نمک به ناحیه آسیب دیده و بستن اون و یا بستن ضماد زردچوبه،زالودرمانی و خیلی از روشهای دیگه ..منتها نکته ای که وجود داره اینه که هنوز جامعه پزشکی طب سنتی رو به رسمیت نمیشناسه و روشهای اونها رو خالی از پشتوانه علمی میدونن (البته پزشکان طب سنتی هم جامعه پزشکی رو خیلی قبول ندارن!!) برای همین ما برای آگاهی از نتایج طب سنتی به تجربیات افرادی که از این روشها استفاده کردن احتیاج داریم که امیدوارم دوستانتون بتونن پاسخ این سوال شما رو به زودی بدن. با آرزوی سلامتی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من خیلی سال بود که والیبال بازی می‌کردم و یک مشکل که داشتم این بود که کف پای من صاف بود و من نسبت به این موضوع بی توجه بودم اما وقتی که شروع به والیبال کردم روز به روز دردهای در ناحیه زانوی من ایجاد شد و من خیلی به این مشکل اهمیت ندادم و سعی کردم این مشکل رو با مشکل و پمادهای موضعی برطرف کنم اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم که زانوی من با چه مشکلی روبرو میشه. بله خیلی ساده بنده با رعایت نکردن و ندانستن این موضع که کف پای تخت چه آسیبی میتونه به زانوها وارد کنه و حتی آب آوردن زانو رو هم در پی داره. شما هم قبل ازینکه بخواهید ورزش‌های بخصوص تو این حوزه انجام بدید مراقب باشید که کف پاها تون رو حتماً در نظر بگیرد و مطمئنشید که کف پاها تون تخت نباشه.

مشاهده کامل

دوست عزیز با سلام و تشکر از اینکه تجربه خود را با دیگران در میان گذاشتید اشاره شما کاملا به جا بود چونکه صافی کف پا می تونه در درازمدت باعث عوارض مثل کمردرد، زانودرد،خارپاشنه و سردرد بشه. شما میتونید با استفاده از کفی های طبی تا حد زیادی این مساله رو تحت کنترل در بیارید. با این وجود فعالیتهای شدید و طولانی میتونه باعث آزار شما بشه و بهتر هست که سطح فعالیت خود را در حد متوسط نگه دارید. امیدوارم این پاسخ به شما کمک کرده باشه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام و خسته نباشید..من شنیدم ورزشهای رزمی مثل تکواندو باعث آب آوردن زانو میشن.این درسته؟

مشاهده کامل

سلام دوست عزیز..هر ورزشی چه رزمی و چه غیر رزمی در صورتی که صحیح انجام نشه میتونه باعث آسیب به مفاصل و سایر بخشهای بدن بشه..نمیشه گفت حتما ورزش رزمی باعث آب آوردن زانو میشه بلکه در صورتی که در انجام حرکات ضربه ای مربوط به پا ،پرتاب پا در محل زانو با قدرت بیش از حد و نامناسب اتفاق بیفته میتونه باعث آسیب زانو و آب آوردن اون بشه..ولی باز تاکید میکنم دوست عزیز که این اتفاق تنها شامل ورزشی نمیشه و در هر ورزش و فعالیتی میتونه اتفاق بیفته...در صورتی که به این ورزش علاقمندید می بایست با شیوه قفل کردن مفاصل برای جلوگیری از آسیب اونها بیشتر آشنا بشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

شما هم می توانید در مورد این بیماری داستان خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت داستان خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن داستان جدید " کلیک کنید. همچنین داستان شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، داستان شما نمایش داده می شود.
هیچ داستانی در رابطه با این بیماری مطرح نشده است. چنانچه داستانی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.

شما هم می توانید در مورد این بیماری پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام.3ماه پیش رباط صلیبی ام که پاره شده بود با جراحی پیوند زده شد. بعد از 10روز فیزیو تراپی شروع کردم که متاسفانه فیزیو تراپ کاربلد نبود بعداز 10جلسه به فیزیو تراپ دیگه باراهنمایی پزشکم مراجعه و تاکنون که 3ماه میگذره تقریبا 70جلسه فیزیوتراپی رفتم .ولی زانویم درشرایط عادی 90درجه خم میشه و موقع راه رفتن لنگش دارم. در فیزیو تراپی تا120درجه تحت فشار خم میشه بفرمایید چیکارکنم؟ممنونم.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام رباط ها رشد کندی دارند و ترمیم آنها زمان میبرد. بهترین کار این است که به فیزیوتراپی خود ادامه دهید و از پزشکتان بخواهید که تمرینات کششی برای شما تجویز نماید تا در منزل انجام دهید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

بیشتر از دوماه است زانوی چپم بعلت مینیسک عمل جراحی کرده ام اما هم چنان درد دارم ونمی توانم خم کنم ده جلسه فیزیوتراپی کرده ام اما درد مداومی قبل عمل شرایط بهتری داشتم چکار باید بکنم بعد از دوماه استراحت پزشکی درد دارم .کارم با موتور است که فعلا با این وضعیت نمی توانم کار کنم از لحاظ مالی شرایط بدی دارم لطفا راهنمایی کنید ایا دردم طبیعی است ؟در اینده می توانم کارم ادامه بدم یا درست جراحی نشده ام ؟سن 47 سال در اثر تصادف کتف وزانوی چپم اسیب دیده چهار ماه پیش

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
درد زانو بعد از عمل جراحی مینیسک میتواند مدتی طولانی وجود داشته باشد، اما اگر حس میکنید درد آن زیاد و غیر عادی است، حتما یک بار عکسبرداری انجام دهید تا مطمئن شوید مشکل خاصی وجود ندارد. اینکه چه مدت بعد از عمل میتوانید به کار بازگردید را هم پزشک شما با توجه به شرایطتان تعیین میکند. اما اگر درد دارید قطعا بازگشت به کار صحیح نیست.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام

من تصادفی قبلا داشتم که زانوی راستم صدمه دید و به دلیل فشار بیشتر روی زانوی چپ آن هم مشکل دارد و دکتر گفت احتمال آب آوردن است ولی من مراعات کرده ام

الان سئوال دارم که دویدن برای زانو ی من مشکل دارد یا فقط باید پیاده روی کنم

در ضمن من 52 سالم است و خانم هستم

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی تاثیر پیاده روی تند بیش از دویدن هست بنابراین لزومی نداره بدوید. دویدن باعث وارد شدن فشار بیشتر روی زانوی شما خواهد شد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من یکی از زانوهام آب اورده بهم گفتن باید عمل کنم ولی می خواستم قبل از عمل برم طب سنتی انجام بدم کسی هست که راهنماییم کنه؟

مشاهده کامل

من میشناسم کسایی رو که طب سنتی انجام دادن و خوب شدن ولی به مقدار آسیبی که زانو دیده ربط داره اگه خیلی آسیب دیده باشه شاید اون اثرو نداشته باشه، اینکه دکتر بهت گفته عمل کنی حتما خیلی حاد شده، پیشنهاد می کنم با یه ادم متخصص تو طب سنتی صحبت کن چون اول باید بفهمی آسیب چقدره بعد تصمیم بگیری چی کار کنی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
دوست عزیز از اینکه سوالت رو با بقیه دوستان و کارشناسان به اشتراک گذاشتی ممنونم ببینید دوست عزیز در پاسخ به سوال شما که " طب سنتی برای آب آوردن زانو موثره یا نه " بهتر است دوستانی که از این روش استفاده کردن بیان و تجربیاتشون رو به شما بگن ولی بنده چند نکته رو خدمت شما میگم: یکسری روش های سنتی وجود دارن که بیشتر مادربزرگها و قدیمی تر ها اونا رو به کار میبردن مثل ماساژ ترکیب زرده تخم مرغ و نمک به ناحیه آسیب دیده و بستن اون و یا بستن ضماد زردچوبه،زالودرمانی و خیلی از روشهای دیگه ..منتها نکته ای که وجود داره اینه که هنوز جامعه پزشکی طب سنتی رو به رسمیت نمیشناسه و روشهای اونها رو خالی از پشتوانه علمی میدونن (البته پزشکان طب سنتی هم جامعه پزشکی رو خیلی قبول ندارن!!) برای همین ما برای آگاهی از نتایج طب سنتی به تجربیات افرادی که از این روشها استفاده کردن احتیاج داریم که امیدوارم دوستانتون بتونن پاسخ این سوال شما رو به زودی بدن. با آرزوی سلامتی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من خیلی سال بود که والیبال بازی می‌کردم و یک مشکل که داشتم این بود که کف پای من صاف بود و من نسبت به این موضوع بی توجه بودم اما وقتی که شروع به والیبال کردم روز به روز دردهای در ناحیه زانوی من ایجاد شد و من خیلی به این مشکل اهمیت ندادم و سعی کردم این مشکل رو با مشکل و پمادهای موضعی برطرف کنم اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم که زانوی من با چه مشکلی روبرو میشه. بله خیلی ساده بنده با رعایت نکردن و ندانستن این موضع که کف پای تخت چه آسیبی میتونه به زانوها وارد کنه و حتی آب آوردن زانو رو هم در پی داره. شما هم قبل ازینکه بخواهید ورزش‌های بخصوص تو این حوزه انجام بدید مراقب باشید که کف پاها تون رو حتماً در نظر بگیرد و مطمئنشید که کف پاها تون تخت نباشه.

مشاهده کامل

دوست عزیز با سلام و تشکر از اینکه تجربه خود را با دیگران در میان گذاشتید اشاره شما کاملا به جا بود چونکه صافی کف پا می تونه در درازمدت باعث عوارض مثل کمردرد، زانودرد،خارپاشنه و سردرد بشه. شما میتونید با استفاده از کفی های طبی تا حد زیادی این مساله رو تحت کنترل در بیارید. با این وجود فعالیتهای شدید و طولانی میتونه باعث آزار شما بشه و بهتر هست که سطح فعالیت خود را در حد متوسط نگه دارید. امیدوارم این پاسخ به شما کمک کرده باشه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام و خسته نباشید..من شنیدم ورزشهای رزمی مثل تکواندو باعث آب آوردن زانو میشن.این درسته؟

مشاهده کامل

سلام دوست عزیز..هر ورزشی چه رزمی و چه غیر رزمی در صورتی که صحیح انجام نشه میتونه باعث آسیب به مفاصل و سایر بخشهای بدن بشه..نمیشه گفت حتما ورزش رزمی باعث آب آوردن زانو میشه بلکه در صورتی که در انجام حرکات ضربه ای مربوط به پا ،پرتاب پا در محل زانو با قدرت بیش از حد و نامناسب اتفاق بیفته میتونه باعث آسیب زانو و آب آوردن اون بشه..ولی باز تاکید میکنم دوست عزیز که این اتفاق تنها شامل ورزشی نمیشه و در هر ورزش و فعالیتی میتونه اتفاق بیفته...در صورتی که به این ورزش علاقمندید می بایست با شیوه قفل کردن مفاصل برای جلوگیری از آسیب اونها بیشتر آشنا بشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
بیماریهای پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر