حیوانات خانگی درمانی برای مشکلات روحی و روانی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
حیوانات خانگی درمانی برای مشکلات روحی و روانی

حیوانات خانگی رفیق مشکلات روحی و روانی

اخبار سلامتیک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گربه، سگ، پرندگان و دیگر حیوانات خانگی می‌توانند به مدیریت مشکلات روحی و روانی ، کمک کنند.
محققان انگلیسی در این مطالعه از بیش از 50 فرد بزرگ‌سال مبتلا به اختلالات روحی و روانی راجع به نقش حیوانات خانگی در توسعه روابط اجتماعی‌شان سوال کردند. 60% این افراد نقش حیوان خانگی را مهم‌تر از خانواده ، دوستان و سرگرمی‌های دیگر می‌دانستند و حیوانات خانگی را به عنوان دایره مرکزی در بهبود مشکلات روحی و روانی می‌دانستند. 20% دیگر نیز دایره دوم را به حیوان خانگی اختصاص دادند.

بسیاری از بیمارانی با مشکلات روحی و روانی، حضور مداوم حیوانات خانگی و نزدیکی با آن‌ها را عامل آرامش می‌دانند. در برخی دیگر از افرادی با اختلالات روحی و روانی ، حیوان خانگی به آن‌ها کمک می‌کند تا از فکرهای منفی مانند افکار خودکشی دور شوند. بیماران مبتلا به مشکلات روحی و روانی ادعا می‌کنند که حیوان خانگی تنها چیزی است که آن‌ها را مجبور به در ارتباط ماندن با جهان می‌کند.
صدا و آواز پرندگان نیز از عواملی است که به بهبود شرایط افرادی با مشکلات روحی و روانی کمک می‌کند.

نقش مثبت حیوانات خانگی در بهبود شرایط بیماران

بر اساس این مطالعه ، نگهداری حیوان خانگی نقش مثبتی در بهبود شرایط بیمارانی با اختلالات روحی و روانی دارد و برای مدیریت بحران در این بیماران بسیار مفید است.  بر اساس گفته‌های این بیماران ، حیوانات خانگی طوری بیماران را حمایت می‌کنند ، که خانواده و دوستانشان نمی‌توانند آن‌ها را حمایت کنند ، به همین دلیل است که نگهداری حیوان خانگی برای بهبود بیماری افرادی با مشکلات روحی روانی مفید است و آن‌ها را در ارتباط با محیط اطرافشان نگه می‌دارد.
بر اساس این مطالعه ، بهتر است بیمارانی با مشکلات روحی و روانی برای بهبود شرایط خود از حیوان خانگی مورد علاقه خود نگهداری کنند. حیوانات خانگی نه تنها رفیق این افراد به حساب می‌آیند بلکه یکی از بهترین حامیان آن‌ها نیز هستند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر