تنهایی کشنده تر از چاقی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تنهایی کشنده تر از چاقی

اگر فکر می‌کنید که چاقی اصلی‌ترین تهدید کننده زندگی است، باید بگوییم که در اشتباهید، تنهایی کشنده تر از چاقی است.

♥♥♥♥♥

انزوای اجتماعی و تنهایی تهدید کننده زندگی انسان‌ها

اخبار سلامت : چاقی یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامتی است که بیش از یک سوم بزرگ‌سالان در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است. با این حال تحقیقات جدید نشان می‌دهند که دو تهدید بزرگ‌تر دیگر برای سلامت انسان نیز وجود دارد: تنهایی و انزوای اجتماعی.

دو متاآنالیز جدید از دانشگاه بریگهام یانگ (BYU) نشان می‌دهد که تنهایی و انزوای اجتماعی ممکن است خطر مرگ زودرس را تا 50 درصد افزایش دهد.

دکتر جولیان هولت لونستاد، استاد روانشناسی در BYU و همکارانش، یافته‌های اخیر خود را راجع به اینکه تنهایی کشنده تر از چاقی است، در انجمن 125 ساله روانشناسی آمریکا که در واشنگتن دی سی برگزار شد، منتشر کردند.

تنهایی و انزوای اجتماعی

در حالی که تنهایی و انزوای اجتماعی اغلب همراه باهم استفاده می‌شوند، تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو وجود دارد. انزوای اجتماعی به عنوان عدم ارتباط با دیگر افراد تعریف می‌شود، در حالی که تنهایی یک احساس جدایی از دیگران است. در اصل، فرد ممکن است در کنار دیگران باشد اما احساس تنهایی داشته باشد.

تأثیر انزوای اجتماعی و تنهایی بر سلامت انسان

بر اساس نظرسنجی هریس در سال 2016 از بیش از 2000 بزرگ‌سال در ایالات متحده، حدود 72% از آن‌ها در مرحله‌ای از زندگی خود احساس تنهایی کرده‌اند؛ حدود 31% از این بزرگ‌سالان، حداقل یک بار در هفته احساس تنهایی می‌کنند.

احساس تنهایی و انزوای اجتماعی هر دو با مشکلات سلامتی و خطر مرگ همراه هستند. به عنوان مثال، در سال گذشته، یک مطالعه در خبرگزاری پزشکی گزارش داد که تنهایی ممکن است با بیماری آلزایمر مرتبط باشد، در حالی که سایر تحقیقات، انزوای اجتماعی را به کاهش شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان سینه مرتبط می‌کنند.

انزوای اجتماعی و تنهایی کشنده تر از چاقی و دیگر بیماری‌هاست

در این تحقیق جدید، پروفسور هولت لونستاد و تیم او دریافتند، با وجود اینکه چاقی خطر بسیاری از بیماری‌های دیگر را بالا می‌برد، اما انزوای اجتماعی و تنهایی کشنده تر از چاقی و دیگر بیماری‌ها هستند و خطر مرگ زود هنگام را بالا می‌برند. از آنجایی که احساس تنهایی یک مشکل شایع است که بسیاری از مردم را درگیر کرده است و بر اساس یافته‌های جدید مبنی بر تاثیرات منفی تنهایی بر سلامت جسمی، باید نگران عواقب احساس تنهایی در افراد باشیم.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : آیا شبکات اجتماعی شما را منزوی می کند؟

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر