تاثیر مصرف فلوراید بر کاهش هوش کودک

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تاثیر مصرف فلوراید بر کاهش هوش کودک

عوارض مصرف فلوراید بر کاهش هوش کودک

اخبار سلامت : خوردن آب و مسواک زدن از فعالیت‌های روزانه همه ما است که بدون فکر کردن به آن‌ها به انجام آن‌ها تمایل داریم. اما باید بدانید که این فعالیت‌های روزانه به ظاهر بی خطر ممکن است برای مادران باردار پیامدهای ناگواری داشته باشد. یک مطالعه جدید نشان دهنده تاثیر مصرف فلوراید زیاد بر کاهش هوش کودک است.

اخیراً دکتر هاوارد هو (Dr. Howard Hu)، محقق اصلی این مطالعه، از دانشکده بهداشت عمومی دالا لانا در دانشگاه تورنتو کانادا و همکارانش یافته‌های خود را در نشریه مجله سلامت محیطی منتشر کرده‌اند.

تاثیر مصرف فلوراید بر بهداشت دهان و دندان

فلوراید یک ترکیب شیمیایی است که اغلب به آب شیرین و محصولات دندانپزشکی، از جمله خمیر دندان و دهانشویه اضافه می‌شود، زیرا مصرف فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفره‌های دهانی کمک می‌کند.

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ( CDC)، مصرف آب فلوراید دار می‌تواند احتمال پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان را تا 25% کاهش دهد.

تاثیر مصرف فلوراید زیاد در دوران بارداری بر کاهش هوش کودک

با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که مصرف فلوراید زیاد به خصوص در دوران بارداری ممکن است پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. برای مثال، تحقیقاتی که در سال 2014 منتشر شد، نشان دهنده عوارض مصرف فلوراید بر نقص شناختی در نوزاد موش‌ها بود.

دکتر هو و همکارانش در این مطالعه جدید نیز به تحقیقات قبلی استناد کردند و با انجام آزمایش‌ها و بررسی‌هایی روی 299 زن باردار و کودک متوجه تاثیر مصرف فلوراید زیاد در دوران بارداری بر کاهش هوش کودک متولد شده شدند. در واقع مطالعات نشان داد که اگر مادر باردار در دوران بارداری در معرض سطح بالای فلوراید قرار بگیرد، مصرف فلوراید زیاد می‌تواند هوش کودک را مختل کند.

چگونه مصرف فلوراید در دوران بارداری باعث کاهش هوش کودک می‌شود؟

نتایج این مطالعه نشان داد، زنانی که سطوح بالاتری از فلوراید را در ادرار خود در دوران بارداری دارند به احتمال بیشتری اطفالی با هوش پایین‌تر به دنیا می‌آورند.

جالب توجه است که مصرف فلوراید توسط کودکان 12-6 ساله روی هوش خودشان تاثیر گذار نبود و موجب کاهش هوش کودک نشد.

به طور کلی یافته‌های آن‌ها نشانگر تاثیر مصرف فلوراید در دوران بارداری بر مختل شدن پیشرفت عصبی کودک بعد از زایمان و در نتیجه کاهش هوش کودک بود. در واقع سیستم عصبی کودک تحت تاثیر مصرف فلوراید توسط مادر در دوران بارداری قرار گرفته و می‌تواند باعث کاهش هوش کودک شود.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

داروهای مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی داروهای بیشتر

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر