ورزشهای صورت به زنان میانسال کمک می‌کند تا جوان‌تر به نظر برسند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ورزشهای صورت به زنان میانسال کمک می‌کند تا جوان‌تر به نظر برسند

ورزشهای صورت چه تأثیری بر پوست زنان میانسال دارند؟

در یک مطالعه مشخص شد که ورزش‌های صورت می‌توانند ظاهر صورت را بهبود بخشند و برخی از علائم پیری پوست را در زنان میانسال کاهش دهند. در واقع ورزشهای صورت عضلات صورت را رشد می‌دهد و قوی می‌کند؛ بنابراین صورت سفت و با قوام می‌شود و باعث می‌شود پوست زنان میانسال مانند پوست افراد جوان به نظر برسد. این اولین مطالعه‌ای است که به بررسی تأثیر ورزشهای صورت در جوانسازی پوست زنان میانسال پرداخته است.

با دانستن این راز، زنان میانسال می‌توانند از ورزشهای صورت به عنوان روشی برای جوان‌تر شدن پوستشان استفاده کنند. با در نظر گرفتن اینکه این روش هیچ نوع هزینه، جراحی و یا حتی مصرف داروی خاصی در پی نخواهد داشت، مطمئناً اهمیت آن را دوچندان می‌کند. همچنین شما می‌توانید در کنار سایر روش‌های زیبایی، از ورزشهای صورت نیز استفاده کنید تا اثربخشی آن‌ها را افزایش یابد.

با افزایش سن در مردان و زنان میانسال، کشسانی پوست کاهش می‌یابد و چربی‌هایی که بین عضلات صورت و پوست صورت قرار دارند، نازک می‌شوند. این چربی‌ها نقش زیادی در ظاهر پوست‌ دارند و با از بین رفتن آن‌ها، دچار افتادگی پوست می‌شویم.

در صورتی که با انجام ورزشهای صورت عضلات صورت بزرگ‌تر شود، صورت بزرگ‌تر و باقوام‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین رشد عضلات صورت می‌تواند اثرات منفی ناشی از کاهش چربی زیر پوست را کاهش دهد و از شل شدن پوست در زنان میانسال جلوگیری کند.

خیلی هیجان‌انگیز است،نه؟ حتما می‌خواهید بدانید که چگونه باید ورزشهای صورت را انجام دهید تا پوستتان جوان‌تر شود. در بخش بعدی خبر پاسختان را خواهید گرفت.

ورزشهای صورت چه تأثیری بر پوست زنان میانسال دارند؟

ورزشهای صورت چگونه باشد تا نتیجه بگیریم؟

در یک مطالعه زنان میانسال 65-40 ساله در دو جلسه 90 دقیقه‌ای ورزشهای صورت را آموزش دیدند. سپس آن‌ها به مدت 20 هفته این تمرینات را در خانه انجام می‌دادند. در هشت هفته اول آن‌ها روزانه 30 دقیقه این ورزش‌ها را انجام می‌دادند؛ اما از هفته 9 تا 20 آن‌ها هفته‌ای یک یا دو جلسه 30 دقیقه‌ای به انجام این تمرینات می‌پرداختند.

عمده تمرین تمرین که این افراد به عنوان ورزشهای صورت انجام می‌دادند “صورت خندان یوگا” بود. به طور کلی ورزش‌هایی که باعث فشردن و به حرکت درآوردن گونه‌ها شوند، مؤثر خواهد بود. عضلات زیادی وجود دارند که با حرکت گونه‌ها در ارتباط هستند.

ورزشهای صورت شامل موارد زیر می‌شدند:

  • دهان را به شکل O دربیاورند.
  • لب بالا را در اطراف دندان‌ها قرار دهند.
  • با لبخند زدن سعی کنند عضلات صورت را لیفت کنند یا به عبارت دیگر بالا بکشند.
  • قرار دادن انگشتان در قسمت بالای گونه و جابجا کردن انگشت به واسطه حرکت دادن گونه‌ها به بالا و پایین
  • لبخند زدن بدون نشان دادن دندان‌ها؛ در این حالت لب‌ها را روی هم فشار دهید.
  • انگشتانتان را از گوشه دهان به سمت بالای گونه‌ها بکشید و 20 ثانیه گونه‌ها را در این حالت نگه دارید.

بعد از 20 هفته نتیجه تمرینات با مقایسه عکس‌های قبل از شروع ورزشهای صورت صورت با عکس‌های بعد از تمرینات، مورد ارزیابی قرار گرفت. این تصاویر در 3 زمان مختلف تهیه شده بودند: در آغاز مطالعه، در هفته 8 و در هفته 20. همچنین سن ظاهری افراد نیز در طول دوره، مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان رضایت افراد از انجام این تمرینات ثبت گردید.

در پایان این مطالعه مشخص شد که:

ورزشهای صورت به جوان ماندن پوست زنان میانسال کمک می‌کند. 20 هفته انجام منظم ورزشهای صورت باعث می‌شود پوست صورت زنان میانسال جوان‌تر و سفت‌تر شود و گونه‌هایشان فرم بهتری پیدا کند. همچنین این ورزش‌ها باعث می‌شد که عضلات صورت حجم بیشتری پیدا کنند و صورت پرتر به نظر برسد. سن افراد نیز در پایان این دوره تا سه سال کمتر به نظر می‌رسید.

شما همچنین می‌توانید از رژیم غذایی کم کالری برای داشتن موهای پرپشت و پوست جوان در کنار ورزشهای صورت بهره ببرید تا نتیجه بهتری بگیرید.


منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر