سرطان در ایران بزودی 2 برابر می‌شود

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سرطان در ایران بزودی 2 برابر می‌شود

ایرانیان بیشتر مراقب ابتلا به سرطان باشند

ناهید تاج الدین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نگرانی خود را در زمینه بالا رفتن آمار سرطان در ایران اعلام کرد. او می‌گوید نتایج آمارها نشان می‌دهد نرخ سرطان در ایران طی 15 سال آینده دو برابر می‌گردد.

منابع موثق وزارت بهداشت، نرخ ابتلا به سرطان در ایران را 158 نفر در هر 100 نفر اعلام کرده‌اند. همچنین بر اساس گزارش‌های این وزارتخانه، طی دو سال گذشته 54 هزار ایرانی به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده‌اند.

تاج الدین همچنین اعلام کرد که درمان سرطان در ایران ، سالانه هزینه‌ای بیش از 9 هزار میلیارد تومان بر دولت تحمیل می‌کند. او می‌گوید که طرح تحول سلامت با هدف کنترل هزینه‌های سرطان بر خانوارها اجرایی شده است و با اجرای آن سهم خانوارها در پرداخت هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش یافته است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم خبر ” مصرف مواد قندی با افزایش سرطان ارتباط دارد ” را نیز در وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید.

برای پیشگیری از سرطان در ایران چه باید کرد؟

اشاره به این نکته الزامی است که بیش از 40-30 درصد از سرطان در ایران با تغییر سبک زندگی نظیر پیروی از یک رژیم غذایی سالم قابل پیشگیری هستند. این تغییرات همچنین می‌تواند تا 80 درصد از بروز بیماری دیابت تا 50 درصد از بروز بیماری های قلبی-عروقی نیز جلوگیری نماید. در مورد تغذیه و سبک زندگی مناسب برای پیشگیری از سرطان لازم است به مردم آموزش‌های لازم داده شود.

بخشی از راه‌های پیشگیری از سرطان در ایران نیز به دولت و مسئولین مربوط می‌شود. به عنوان مثال نیاز است که با تخصیص بودجه مناسب برای تصفیه فاضلاب‌های شهری و صنعتی امکان تأمین آب سالم برای آبیاری مزارع و تولید محصولات ارگانیک مهیا شود. همچنین لازم است به کشاورزان آموزش داده شود که به طور صحیح و با مقدار مناسب از سموم کشاورزی استفاده کنند.

هزینه‌هایی که صرف آموزش به مردم می‌شود، در نهایت باعث صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌های سلامت و درمان در کشور خواهد شد. می‌توان از این بودجه در مسیر بهبود هرچه بهتر زندگی مردم استفاده کرد؛ بنابراین بهتر است دولت نگاهی جدی‌تر به مقوله رشد سرطان در ایران داشته باشد و به جای صرف هزینه‌های گزاف برای مدیریت بحران ایجادشده، سعی در پیشگیری و رسیدگی به ریشه‌های مشکلات داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بهترین مواد غذایی ضد سرطان | بخش اول ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع خبر :

  • ایسنا

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر