درمان سردرد بدون خوردن قرص

اخبار سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان سردرد بدون خوردن قرص

درمان سردرد ، بدون قرص

اخبار سلامتسازمان غذا و دارو (FDA) در روز سه شنبه یک دستگاه جدید برای درمان سردرد خوشه‌ای (شکل نادری از سردرد که اغلب مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد) را تائید کرد تا با استفاده از این دستگاه، بتوان بدون خوردن قرص ، سردرد را درمان کرد. سردردهای خوشه‌ای اگر چه نادر هستند اما درد این نوع سردردها بسیار شدید و ویرانگر است و مانند سردردهای میگرنی، باعث درد شدید و ناتوانی در عملکرد در بسیاری از افراد مبتلا به آن می‌شود.

سردرد خوشه‌ای یک اختلال نادر و ناتوان کننده است و درمان‌های مختلف دارویی و … برای این نوع سردرد وجود داشت، اما محققان به دنبال درمان سردرد ، بدون خوردن قرص و به صورت مؤثر بودند و به همین دلیل درمان سردرد خوشه‌ای در اولویت مطالعات آن‌ها قرار گرفت و سرانجام توانستند با انجام مطالعات مختلف، دستگاه جدیدی برای درمان سردرد ، بدون خوردن قرص طراحی کنند که مورد تائید سازمان غذا و دارو قرار باشد.

عملکرد دستگاه جدید برای درمان سردرد چگونه است؟

درمان بدون قرص سردرد ، مورد استقبال بسیاری از پزشکان و بیماران قرار خواهد گرفت، زیرا استفاده از این دستگاه جدیدی بسیار آسان و مؤثر می‌باشد. این دستگاه موجب تحریک عصب واگ شده و به این ترتیب، طرز عملکرد این دستگاه واضح است. در واقع این دستگاه ، سیگنال‌های ارسالی از عصب واگ (عصب واگ طولانی‌ترین عصب مغزی است که از ساقه مغز تا اندام‌های داخلی شکم (روده بزرگ) ادامه می‌یابد) را مختل می‌کند.

این دستگاه جدید به نام gammaCore توسط شرکت electroCore ساخته شده است و موجب انتقال تحریک الکتریکی خفیفی به عصب واگ از طریق پوست شده و می‌تواند بدون خوردن قرص ، به کاهش درد ناشی از سردرد و درمان سردرد کمک می‌کند. این راه درمان سردرد، بدون خوردن قرص ، راهی بسیاری آسان، کم هزینه ، بدون عوارض جانبی و غیر تهاجمی برای کاهش علائم و درمان سردرد در بیماران است.

تائید این دستگاه توسط FDA برای درمان سردرد خوشه‌ای، یک پیشرفت بزرگ در درمان سردرد، بدون خوردن قرص است و می‌تواند بسیار مؤثر باشد. قابل ذکر است که این دستگاه جدید که با تحریک عصب واگ کار می‌کند، ممکن است بتواند برای درمان بدون قرص طیف وسیع دیگری از اختلالات مانند صرع، افسردگی و پرخوری مؤثر باشد.

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر