فقط دو سوسیس در هفته خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
فقط دو سوسیس در هفته خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهد

خوردن سوسیس چه خطراتی برای ما دارد؟

خطر سرطان سینه فقط با خوردن 2 سوسیس در هفته افزایش می‌یابد! این نتیجه تحقیقی جدید در مورد خطرات خوردن سوسیس و دیگر گوشت‌های فراوری شده می‌باشد. در این تحقیقات مشخص شد که خوردن سوسیس و دیگر گوشت‌های فراوری‌شده می‌تواند خطر سرطان سینه را افزایش دهد.

گوشت‌های فراوری‌شده به محصولاتی گفته می‌شود که دچار تغییراتی برای تغییر عطر و طعمشان شده‌اند. همچنین برای افزایش ماندگاری آن‌ها، افزودنی‌هایی به آن‌ها اضافه شده است. سوسیس، کالباس، بیکن، هات‌داگ و سالامی فقط نمونه‌هایی از گوشت‌های فراوری‌شده هستند. این گروه از مواد غذایی جزء بدترین مواد غذایی سرطان زا محسوب می‌شود.

گرچه خوردن سوسیس و دیگر گوشت‌های فراوری‌شده ممکن است طعم خوشایندی برای ما داشته باشند، اما هیچ فایده‌ای برای سلامتی ما ندارند. در سال 2015 سازمان جهانی بهداشت (WHO) تأیید کرد که خوردن سوسیس و گوشت‌های فراوری‌شده خطر ابتلا به سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ) را افزایش می‌دهند.

در بیش از 800 مطالعه به مضرات خوردن سوسیس و سایر گوشت‌های فراوری‌شده پرداخته شده است. همگی این مطالعات حکایت از این دارند که خوردن سوسیس و گوشت‌های فراوری‌شده نه‌تنها سودی برای ما ندارند بلکه ممکن است سلامتی ما را به خطر بیندازند.

محققان بر اساس تجزیه‌وتحلیل بیش از 260.000 زن دریافتند که خطر سرطان سینه در افرادی که روزانه بیش از 9 گرم گوشت فراوری‌شده مصرف می‌کنند تا بیش از یک‌پنجم افزایش می‌یابد. این میزان معادل خوردن دو سوسیس در هفته است.

خوردن سوسیس چه خطراتی برای ما دارد؟

ارتباط خوردن سوسیس با خطر سرطان سینه

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بودند که مصرف گوشت‌های فراوری شده ممکن است خطر سرطان سینه را افزایش دهد. پروفسور پهل و همکارانش قصد داشتند در مطالعه جدیدی ارتباط خوردن‌سوسیس با خطر سرطان سینه را به شکلی دقیق‌تر و در ابعادی وسیع مورد ارزیابی قرار دهند.

این تحقیق بر روی 262195 زن در سنین 40 تا 69 سالگی انجام شد. در این مطالعه میزان خوردن سوسیس و دیگر گوشت‌های فراوری‌شده و خطر سرطان سینه در مدت هفت سال مورد ارزیابی قرار گرفت. در مجموع از میان شرکت‌کنندگان 4819 زن مبتلا به سرطان سینه مشخص شدند.

نتایج این مطالعات نشان داد که خطر سرطان سینه فقط با خوردن 2 سوسیس در هفته به میزان 21% افزایش می‌یابد؛ اما هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوساله با خطر سرطان سینه یافت نشد.

علاوه بر تأثیرات قبلا شناخته شده سوسیس و دیگر گوشت‌های فراوری شده در بروز انواع بیماری‌ها خصوصا سرطان ، این مطالعه نیز نشان داد که فقط با خوردن 2 سوسیس در هفته خطر سرطان سینه مخصوصاً در زنان یائسه افزایش می‌یابد.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر