رژیم غذایی نظارت بر وزن + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم غذایی نظارت بر وزن + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم غذایی نظارت بر وزن

حتماً خیلی از شما برای پیدا کردن روشی برای کاهش وزن بارها فهرست رژیم های غذایی را بالا و پایین کرده‌اید. اگر هدف شما رسیدن به یک شیوه زندگی سالم است، رژیم نظارت بر وزن می‌تواند فراتر از یک اسم و رژیم معمولی برایتان باشد. رژیم نظارت بر وزن در اواخر سال 2015 برای کمک به شیوه غذا خوردن مردم ابداع شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. در رژیم غذایی نظارت بر وزن باید برنامه اسمارت پوینت (SmartPoints) رعایت شود، اسمارت پوینت هر غذا و نوشیدنی را بر اساس مواد مغذی و پروتئین‌های موجود در آن ارزش‌گذاری می‌کند و برنامه غذایی‌تان را جوری تدوین می‌کند که بیشتر به سمت میوه و سبزیجات سوق داده شوید و از قند و چربی اضافه اجتناب کنید.

در طرح نظارت بر وزن می‌توانید با روش‌های مختلف (مانند ملاقات حضوری، چت آنلاین و یا مکالمه تلفنی) با افرادی که با این روش وزن خود را از دست داده‌اند صحبت و مشورت کنید. آن‌ها با روش‌های مختلف سعی می‌کنند شما را به سمت برنامه مناسب هدایت کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” لیست رژیم های غذایی ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

برنامه غذایی رژیم  نظارت بر وزن

برنامه غذایی اسمارت پوینت شما را به سمت الگوی غذایی هدایت می‌کند که دارای کمترین کالری، چربی اشباع، قند و همچنین میزان بالای پروتئین است. به شرط اینکه بیشتر از هدف تعیین شده توسط اسمارت پوینت غذا نخورید می‌توانید هر نوع غذایی را که می‌خواهید بخورید. برنامه غذایی نظارت بر وزن بر اساس جنسیت، وزن و سن شما تعیین می‌شود.

شرکت اسمارت پوینت هزاران دستورالعمل بر طبق سلیقه‌های مختلف تدوین نموده است و سعی کرده‌ تمامی انواع غذاها را در برنامه غذایی بگنجانند. اما در صورتی که شما ارزش غذایی یک غذای خاص را نمی‌دانید می‌توانید از طریق وب سایت شرکت میزان ارزش غذا را محاسبه کنید. روش کار در این رژیم بدین صورت که برای هر غذایی یک ارزش به صورت عددی تعیین می‌شود.

در رژیم غذایی نظارت بر وزن تقریباً خوردن هیچ غذایی ممنوع نیست. در این رژیم می‌توان بیش از 4000 نوع مختلف برنامه غذایی داشت که با توجه به معیارهای مختلف اعم از سن، قد، وزن و برخی عوامل دیگر تعیین می‌شود. برنامه غذایی رژیم نظارت بر وزن بعد از ثبت‌نام در سایت www.weightwatchers.com و پرداخت هزینه مربوطه به شما داده می‌شود و شما ملزم به رعایت آن هستید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” رژیم غذایی نوتریسیستم ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

رژیم غذایی نظارت بر وزن : برنامه غذایی رژیم  نظارت بر وزن

چگونه می‌توانید به برنامه Weight Watchers پیوست؟

شما می‌توانید از طریق لینک وارد سایت اصلی شده و ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت مشخصات درخواستی توسط سایت، شما به عضویت آن سایت درمی‌آیید سپس می‌توانید به روش‌های مختلف که اشاره شد با نفرات مورد تائید در ارتباط باشید.

لینک سایت اصلی :  https://www.weightwatchers.com/us/triple-play

مزایای رژیم غذایی نظارت بر وزن

هیچ غذایی در رژیم غذایی نظارت بر وزن ممنوع نیست، فقط باید میزان غذا را با توجه به ارزش غذایی آن تنظیم کنید.

همفکری و مشورت گرفتن از دیگران واقعاً ایده‌ای بسیار کارآمد است و این امر می‌تواند انگیزه شما را چندین برابر کند.

کاهش وزن در رژیم غذایی نظارت بر وزن به صورت آهسته اما ثابت است. این امر می‌تواند در تثبیت وزن به شما کمک کند.

در رژیم غذایی نظارت بر وزن شما خودتان غذا می‌پزید و آماده می‌کنید، این یک مزیت مهم است که شما از سالم بودن مواد غذایی اطمینان دارید.

رژیم غذایی نظارت بر وزن : مزایای رژیم غذایی نظارت بر وزن

معایب رژیم غذایی نظارت بر وزن

یک نکته بسیار مهم که در تمامی رژیم‌ها باید در نظر بگیریم این است که سیستم متابولیسم افراد فرق دارد. ممکن است یک رژیم برای فردی اثربخش باشد اما برای فرد دیگری آن نتیجه مطلوب را نداشته باشد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود باید نکات مهمی که در پایین آمده است را در نظر بگیرید، اگر این نکات را رعایت نکنید این رژیم برای شما مفید نخواهد بود:

  • شما برای دریافت رژیم مناسب خود باید مبلغی به صورت ماهیانه پرداخت کنید. هزینه عضویت در سایت Weight Watchers بسته به سطح انتخابی شما متفاوت است. شما باید در نظر داشته باشید که می‌توانید تا رسیدن به وزن دلخواه این هزینه را پرداخت کنید.
  • گزارش پیشرفت شما در این رژیم به صورت هفتگی است برخی افراد در مدت کوتاه دچار استرس می‌شوند و از ادامه رژیم ناامید می‌شوند آن‌ها دوست دارند گزارش کم کردن وزن به صورت ماهانه در نظر گرفته شود.
  • شمارش میزان کالری موجود در غذاها می‌تواند امری خسته‌کننده باشد. افرادی که وقت و حوصله این کار را ندارند بهتر است به سراغ رژیم نظارت بر وزن نروند. این افراد دنبال یک روش ساده و سریع برای رژیم هستند و این کار پیچیده از عهده آن‌ها خارج است.
  • آزادی بیش از حد در انتخاب نوع غذا می‌تواند مضر باشد و افراد بیشتر از آن میزان تعیین شده غذا مصرف کنند. این امر باعث بی‌اثر شدن رژیم می‌شود. این افراد می‌توانند دنبال رژیم‌هایی بروند که برنامه غذایی دقیق به آن‌ها بدهد تا فقط آن غذاهای تعیین شده میل کنند.

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر