همه چیز درباره سفید کردن دندان در مطب

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
همه چیز درباره سفید کردن دندان در مطب

چکیده مطلب 

سفید کردن دندان در مطب یکی از روش‌های مؤثر بلیچینگ ( یا همان سفید کردن دندان ) است که توسط پزشک و در مطب انجام می‌شود. این روش برای کسانی مناسب است که لکه‌های قدیمی و یا پررنگی روی دندان‌هایشان دارند و از روش‌ های سفید کردن دندان در خانه نتیجه مطلوبی کسب نکرده‌اند. در این مقاله آنچه باید در مورد سفید کردن دندان در مطب بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.

سفید کردن دندان در مطب چگونه انجام می‌شود ؟

سفید کردن دندان یک روش ساده و غیر پیچیده است، اما نیاز به مهارت دارد تا از بروز آسیب به لثه ها جلوگیری شود. همچنین، برای انجام سفید کردن دندان در مطب به لوازم و دستگاه‌های گران‌قیمتی نیاز است؛ بنابراین پیش از انتخاب پزشک خود حتماً مطمئن شوید که پزشک دارای تجهیزات و مهارت‌های لازم برای سفید کردن دندان است.

سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی می‌تواند بین 60 تا 90 دقیقه طول بکشد. تعدادی استاندارد برای این کار وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • پیش از شروع، پزشک سابقه‌ای از رنگ ابتدایی دندان‌های شما ثبت می‌کند.
  • دندان‌ها با وسیله‌ای به نام پومیس پولیش (جلا) داده می‌شوند. پومیس یک ماده طبیعی است که از آن برای برداشتن پلاک های روی سطح دندان استفاده می‌شود.
  • پزشک تعدادی گاز در نقاط مختلف دهان شما جاسازی می‌کند تا دهان را خشک نگه دارد. همچنین ممکن است از انبرهای باز نگه‌دارنده دهان استفاده کند تا لب‌ها و زبانتان از دندان‌ها و مواد سفید کننده فاصله بگیرند.
  • در مرحله بعدی، لازم است مانعی بین لثه و دندان‌ها گذاشته شود تا از لثه‌ها در برابر مواد سفید کننده محافظت شود. موادی که برای سفید کردن دندان در مطب استفاده می‌شوند می‌توانند هیدروژن پراکسید یا کربامید پراکسید باشد که هردوی این‌ها مواد سفید کننده هستند. در مواردی، سوختگی شیمیایی لثه از مواد سفید کننده، خونریزی و درد در لثه نیز ممکن است وجود داشته باشد. البته این مشکل را می‌توانید درمان کنید؛ برای آشنایی با روش درمان مقاله ” تورم و قرمزی لثه را چگونه درمان کنیم ” را مطالعه نمایید.
  • بسیاری از مواد سفید کننده به نور یا لیزر برای فعال کردن پر اکسید نیاز دارند. وقتی مواد برای اولین بار روی دندان گذاشته می‌شوند، ممکن است بین 30 تا 60 دقیقه روی دندان باقی بمانند یا اینکه چند بار در طول فرایند سفید کردن دندان ،مجدداً بر روی دندان‌ها گذاشته شوند. این مورد به برند مورد استفاده از محصولات سفید کننده بستگی دارد.
  • وقتی دندان ها به رنگ مورد نظر رسیدند، یا اینکه زمان مورد نظر سپری شد، دندان ها شسته می‌شوند. شستن دندان ها می‌تواند با یک محلول حاوی فلوراید انجام شود که این محلول از به وجود آمدن حساسیت دندانی نیز جلوگیری می‌کند.
  • ممکن است فرایند سفید کردن دندان ها در چند جلسه انجام شود تا رنگ دندان ها به رنگ دلخواه نزدیک شوند.
  • بعد از انجام بلیچینگ دندان، احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد که از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که حاوی رنگ‌های قوی هستند به مدت 24 ساعت خودداری نمایید. این غذاها و نوشیدنی‌ها شامل قهوه، چای، سس گوجه‌فرنگی، آب گوجه‌فرنگی، خردل زرد، چغندر، انگور سیاه، شکلات‌ها و شراب قرمز می‌شوند. کشیدن سیگار و قلیان نیز در طول این 24 ساعت ممنوع است.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

عوارض بلیچینگ دندان

اگر شما به سفید کردن دندان هایتان فکر می‌کنید، بهتر است بدانید که کار خطرناکی انجام نمی‌دهید. هرچند مثل هر ماده شیمیایی که ما استفاده می‌کنیم، داشتن یک لبخند سفید بدون عوارض بلیچینگ دندان ممکن نیست. شاید بهتر باشد پیش از اینکه بخواهید از روش سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ استفاده کنید، با عوارض آن آشنا شوید.

وب سایت سلامتی و پزشکی دکتر سوشا در مقاله ” مهمترین عوارض بلیچینگ دندان ” به توضیح این عوارض می‌پردازد. حتماً قبل از اقدام به سفید کردن دندان ها این موارد را مطالعه نمایید. 

برای دریافت مشاوره دندانپزشکی آنلاین سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

سفيد كردن دندان در مطب : عوارض بلیچینگ دندان

قیمت بلیچینگ دندان

بسته به اینکه در کدام قسمت از ایران هستید و به چه مطب و پزشکی برای بلیچینگ مراجعه می‌کنید، هزینه بلیچینگ دندان می‌تواند متفاوت باشد. همچنین پزشکان بسته‌های متنوعی برای بلیچینگ دندان ارائه می‌کنند که آن‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی، هزینه بلیچینگ دندان سال 97 می‌تواند بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر باشد. اما این مبلغ به پزشک و نوع پکیج مورد استفاده برای دندان ها نیز بستگی دارد.

سفيد كردن دندان در خانه

شاید همه افراد نتوانند هزینه‌ای که در قسمت قبلی به آن اشاره شد را برای سفید کردن دندان بپردازند. یا حتی اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از رفتن به مطب دندانپزشکی وحشت دارید، بهتر است بدانید که همه روش‌های سفید کردن دندان ها محدود به مطب نمی‌شوند. می‌توانید از بسته های سفید کننده دندان در خانه نیز استفاده نمایید.

کیت های سفید کننده دندان در خانه بسته به برند آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند، اما به طور کلی قیمت این کیت‌ها از 100 هزار تومان به بالا است. استفاده از این کیت‌ها بسیار آسان است و نیازی به مراجعه به مطب را ندارد و همه مراحل آن در خانه انجام می‌شود. برای خرید کیت سفید کردن سریع دندان در خانه میتوانید از سایتهای معتبر این محصول را تهیه کنید. تصویر مربوط به این محصول به همراه قیمت آن در بهمن 1397 در زیر آمده است:

سفيد كردن دندان در مطب : سفيد كردن دندان در خانه

دیگر روشهاي سفيد كردن دندان در خانه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال سفید کردن دندان بدون هزینه هستید، همچنان برایتان راهکارهایی داریم.

یک راه سفيد كردن دندان در خانه ،استفاده از پودر زغال برای سفید کردن دندان ها است. برای آشنایی کامل با این روش مقاله ” بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان با زغال ” را از مجله پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

 

نتیجه گیری:

سفید کردن دندان در مطب یک روش کاملاً مطمئن برای داشتن لبخندی زیبا است، به شرطی که تحت نظر پزشک با تجربه و با استفاده از مواد با کیفیت انجام شود. این کار بین 60 تا 90 دقیقه در مطب پزشک زمان می‌برد و بعد از آن تا 24 ساعت باید از مصرف غذاهایی مثل چای و قهوه خودداری کرد.

عنوان های دیگر این مقاله: قیمت بلیچینگ دندان در اصفهان, قیمت بلیچینگ دندان در تهران, قیمت بلیچینگ دندان در اهواز, هزینه بلیچینگ دندان در رشت


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر