از بین بردن لک‌های صورت با روش های طبیعی و دائمی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
از بین بردن لک‌های صورت با روش های طبیعی و دائمی

برای از بین بردن لک‌های صورت چه کنیم؟

از بین بردن لک‌های صورت دغدغه بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان است؛ چرا که این عارضه پوستی شیوع نسبتاً بالایی در بین افراد دارد. به خصوص با افزایش سن میزان بروز لک‌های صورت افزایش بیشتری می‌یابد. لک‌های صورت نقاط كوچك تیره رنگی هستند كه در پوست، بازوها و شانه دیده می‌شوند. کک و مک ها عمدتاً به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می‌گردد، به همین دلیل بیشتر در میان افرادی دیده می‌شود که دارای پوست حساس هستند.

اگر شما هم از افرادی هستید که به فکر از بین بردن لک‌های صورت خود هستند، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله قصد داریم روش‌های خانگی و مؤثر درمان کک و مک را به شما آموزش دهیم.

خرید انواع ضد لک و روشن کننده صورت در بخش فروشگاهی سایت دکتر سوشا

 

ضد لک

از بین بردن لک‌های صورت با سرکه سیب

اسید مالیک موجود در سرکه سیب سلول‌های تیره پوست را حذف می‌کند تا سلول‌های روشن‌تر جایگزین آن شوند. بنابراین می‌توانید از این روش درمان خانگی لک‌های صورت که بسیار هم مؤثر است، بهره ببرید.

در این روش ما به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لک‌ها بمالید. برای 20-15 دقیقه صبر کنید. با آب خنک صورتتان را بشویید. شما می‌توانید از این ترکیب در تمام بخش‌های صورتتان استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه از سرکه سیب در از بین بردن لک‌های صورت ، سعی کنید هر روز یک مرتبه از این ترکیب استفاده کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با آلوئه ورا

گیاه دارویی آلوئه ورا با کاهش رنگدانه های پوست به‌تدریج باعث کمرنگ شدن و بهبود از بین رفتن لک‌های صورت خواهد شد. در این روش خانگی درمان لک‌های صورت شما به ژل آلوئه ورا تازه نیاز خواهید داشت.

برای از بین بردن لک‌های صورت با آلوئه ورا به صورت زیر عمل کنید:

  • ژل آلوئه ورای تازه را روی لک‌های صورت بمالید و برای 3-2 دقیقه ماساژ دهید.
  • آن را برای 10 دقیقه ترک کنید و سپس آن را بشویید.
  • ژل آلوئه ورا بسیار ایمن است به صورتی که می‌توانید یک شب کامل اجازه دهید روی پوستتان بماند.
  • برای گرفتن نتیجه این روش را هر روز تکرار کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ۵ درمان طبیعی برای رفع تیرگی پوست و اندام های بدن ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار پوست می‌تواند سلول‌های مرده و تیره پوست را جدا کند و اجازه دهد سلول‌های جدید و روشن‌تر جایگزین آن شوند. برای این منظور شما به مقداری جوش شیرین و 2-1 قطره روغن کرچک نیاز خواهید داشت.

دو ترکیب را با هم مخلوط کنید و روی پوست مناطق کک و مکی بمالید. اجازه  دهید برای نیم ساعت یا بیشتر بماند و سپس آن را بشویید. این کار را 2-1 بار در روز انجام دهید.

از بین بردن لک‌های صورت با جوش شیرین

از بین بردن لک‌های صورت با پوست موز

ترکیبی به نام گلوکونولاکتون در پوست موز در پوست موز وجود دارد که تأثیر زیادی در روشن شدن پوست دارد. همچنین دارای اثرات ضد پیری می‌باشد.

در این روش خانگی درمان لک صورت می‌بایست یک الی دو دقیقه بخش داخلی پوست موز را در نواحی دارای لک ماساژ دهید. اجازه دهید محتوای پوستی برای چند دقیقه روی پوستتان باقی بماند. سپس صورتتان را بشویید. این کار را یک‌بار در روز انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بهترین پماد های از بین برنده لکه های تیره پوست ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با بادمجان

بادمجان حاوی ویتامین‌های A، B و E همراه با چند آنتی اکسیدان دیگر است که می‌تواند به شما کمک کند لک‌های صورتتان را محو کنید و سلامت پوستتان را افزایش دهید.

در این روش خانگی از بین بردن لک صورت شما نیاز به یک بادمجان کوچک خواهید داشت. سپس آن را به قطعات نازکی برش دهید و به مدت 3-2 دقیقه در محل لک‌های صورت قرار دهید. اجازه دهید 15 دقیقه در محل بماند؛ سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا لک‌هایتان از بین بروند.

از بین بردن لک‌های صورت با کیوی و توت فرنگی

آنتی اکسیدان های موجود در کیوی از پوست محافظت می‌کنند؛ آنزیم‌ها ویتامین C موجود در توت فرنگی نیز به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کنند و سلول‌های تیره پوست را می‌زدایند. بنابراین استفاده ترکیبی از این دو میوه پرخاصیت، علاوه بر اینکه لک‌های پوستی شما از بین می‌برد، به جوانسازی پوست شما نیز کمک خواهد کرد.

در این روش خانگی درمان لک صورت به یک کیوی و 2-1 توت فرنگی نیاز خواهید داشت. دو میوه را پوره کرده و با هم مخلوط کنید. سپس در نواحی دارای کک و مک استفاده کنید. بگذارید برای 20-15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید. برای از بین بردن لک‌های صورت این روش را 3-2 بار در هفته انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بهترین ماسک لایه بردار خانگی برای پوست صورت | بخش اول ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با زردچوبه

زردچوبه در اکثر ماسک‌های گیاهی صورت به کار می‌رود. در صورت استفاده منظم از زردچوبه ، این توانایی را دارد که لک‌های  صورت را محو کند و پوست را روشن و شاداب سازد.

در این روش خونگی شما نیاز به حدود نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و مقداری آب خواهید داشت. از این مواد یک خمیر تهیه کنید و روی نواحی دارای کک و مک صورت ماساژ دهید. اجازه دهيد تا حدود 15 دقيقه روی پوستتان بماند تا خشک شود. سپس آن را اسکراب کنید و صورتتان را با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه هر روز این کار را تکرار کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با زردچوبه

از بین بردن لک‌های صورت با روغن بادام

روغن بادام پوست را سفید کرده و لک‌های صورت را کم‌رنگ‌تر می‌کند. روغن بادام همچنین حاوی ویتامین A و E است که باعث تغذیه پوست و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو می‌شود.

در این روش خانگی از بین بردن لک‌های صورت ، شما نیاز به 3-2 قطره روغن بادام خواهید داشت. روغن را با مالش آن بین نوک انگشتان خود گرم کنید. پوست مناطق کک و مکی صورت را با این روغن برای چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن حداقل برای نیم ساعت روی پوستتان بماند، گرچه می‌توانید برای یک شب نیز آن را باقی بگذارید. برای گرفتن نتیجه هر روز این کار را تکرار کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با روغن آرگان

اسیدهای چرب، ویتامین E و کاروتنوئیدهای موجود در روغن آرگان همگی به از بین بردن لک‌های صورت کمک می‌کنند و همچنین پوست را در مقابل آسیب‌های خورشید محافظت می‌کنند. در این روش خانگی شما تنها به 2-1 قطره روغن آرگان نیاز خواهید داشت.

ابتدا چهره خود را پاک کنید و خشک کنید. روغن آرگان را روی لک‌های صورت برای 2-1 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای یک شب روی صورتتان بماند. برای گرفتن نتیجه، هر شب قبل از رفتن به تخت، این روش را تکرار کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با روغن زیتون

روغن زیتون مواد مغذی پوست را تأمین می‌کند و همچنین آنتی اکسیدان هایی که پوست را انعطاف‌پذیر و بدون عارضه نگه می‌دارند را فراهم می‌کند.

  • شما به 3-2 قطره روغن زیتون خالص نیاز دارید. برای چند ثانیه روغن را گرم کنید و روی صورتتان بمالید.
  • روغن را تا زمانی که جذب شود ماساژ دهید. از حرکات دایره‌ای ملایم استفاده کنید.
  • اجازه دهید روغن برای یک ساعت یا بیشتر روی پوستتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. شما می‌توانید روغن زیتون  را 2-1 بار در روز استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ماسک صورت برای شفاف شدن پوست | بخش اول ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

از بین بردن لک‌های صورت با آب لیمو

استفاده منظم از آب لیموی تازه، به دلیل خواص سفید کننده طبیعی لیمو می‌تواند به روشن شدن پوست و از بین بردن لک‌های صورت کمک کند. شما به چند قطره لیمو یک توپ پنبه‌ای نیاز خواهید داشت. با استفاده از پنبه ، آب لیمو را به نواحی تیره پوست بمالید و اجازه دهید برای 15 دقیقه در محل بماند. سپس صورتتان را با آب بشویید.

برای گرفتن نتیجه این کار را هر روز تکرار کنید. برای پوست‌های حساس، می‌توانید مقداری عسل به آب لیمو اضافه کنید تا حالت اسیدی آن کاهش یابد.

از بین بردن لک‌های صورت با آب لیمو

از بین بردن لک‌های صورت با آب گوجه فرنگی

محتوای بالای ویتامین C موجود در گوجه فرنگی، با کاهش فعالیت تیروزیناز، پوست را روشن می‌کند. همچنین لکه‌های تیره، چین و چروک ها و سایر مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد.

برای انجام این روش خانگی، یک گوجه فرنگی کوچک را به صورت پوره درآورید و روی صورتتان بگذارید. بعد از 15 دقیقه  صورتتان را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه، روزی یک‌بار از این روش طبیعی درمان لک صورت استفاده کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

باسلام عرض ادب و خسته نباشید. دختری 8 ساله دارم که مدت 2 ساله صورتش لک سفید گرفته چندین بار به دکتر مراجعه و بعد از طول درمان تعیین شده توسط دکتر و متخصص مربوطه نه تنها حالت لک صورتش کم نشده بلکه بیشتر هم شده. لطفا مرا راهنمایی کنید. سپاسگزارم.

مشاهده کامل

دکتر علت لک ها رو چی تشخیص دادند و درمان ایشون چه مدت و چگونه بوده؟ کاربر گرامی این نوع سوال پرسیدن بسیار گنگ و ناقص میباشد و کمکی به ما برای راهنمایی شما نمیکنه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام ..من چندساله صورتم دچار لک ملاسماشده روی گونه هام یمدت تحت نطربودم امامتاسفانه داروهای حاوی هیدروکینون دادن که عالی جواب داد اما بمحض قطع دارو مجددا و باشدت بیشتر لک هام برگشت الان متوجه شدم که روی پیشونیمم داره ایجاد میشه توروخدا راهنماییم کنید خیلی افسرده شدم بخاطرش ..درضمن همیشه ضدافتاب میزنم …پوستمم خشکه و سبزه ….یه درمان واقعی بهم معرفی کنید اخرین بار بهم نیدلینگ رو پیشنهاد دادن که بخاطر رعایت یسری مسایل بعدش نمیتونم انجام بدم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر بهترین کار این هست که شما آزمایش هورمون بدین تا ببینیم که شرایط هورمون های زنانه ی شما متعادل هست یا نه ، میکرو نیدلینگ هم روش بدون ضرری هست ، شما سعی کنین که حتما کرم ضد آفتاب با خاصیت ضد uv استفاده کنین که مشکلتون تشدید نشه ، و همینطور شب ها قبل خواب به مدت ۱۵ دقیقه پوست خیار رو روی پوستتون قرار بدین و بعد با آب ولرم رو به سرد بشورین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام . دختری 37 ساله و مدرس دانشگاهم و از انجائیکه مدرس تربیت بدنی ام در فضای باز فعالیت داشتم.
2سال پیش روی بینی (بین دو چشم) و کمی پایین تر لکه های سفید پدیدار شد که بیشتر هم شد به طوریکه وقتی درمعرض گرمای محیط یا اب گرم در حمام قرار میگرفت سوزش داشت. پزشک پماد مدوپروک تجویز کردند که یک ماه اول لکه ها کمتر شدن ولی بعدش تاثیری نداشت و به نظرم بیشتر شدند. از همان دو سال پیش کلاسای تئوری یا داخل سالن دارم ولی لکه ها همچنان هستند و به نظر کمی بیشتر شدند . البته برای رساله دکتری و نگارش مقالات حدود یک سال پیش زمان زیادی رو پای لپ تاپ زیر نور سفید لامپ مینشتم . که نمیدونم چقدر میتونه تاثیر داشته باشه
ممنون میشم راهنمایی بفرماییید.
با تشکر

مشاهده کامل

با سلام دوست عزیز به نظر میرسه که مشکل شما عارضه ای تحت عنوان پیسی باشه ولی نیاز به بررسی دقیقتر داره.. در صورتی که این مشکل برای شما ایجاد شده باشه روشهای مختلفی برای درمان اون وجود داره. میتونید برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر رو مطالعه بفرمایید: ویتیلیگو | برص | پیسی ( Vitiligo )
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام.من روی گونه هام تقریبا دو ساله لکه قهوه ای افتاده.احتمال میدم بخاطر استفاده کرم باشه ک شنیدم سربش زیاده.حالا ممنون میشم راهنمایی کنین برای رفعش چکار کنم.خیلی بخاطرش دارم اذیت میشم

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی اینکه سرب باعث لک صورت بشه هنوز به صورت علمی اثبات نشده. حالا چه علتش اینی باشه که شما میگید و چه هر مورد دیگه دو راه پیش رو دارید: میتونید از توصیه های مقاله زیر استفاده کنید: از بین بردن لک‌های صورت با روش های طبیعی و دائمی راه حل دائمی و سریع برطرف کردن لک های صورت هم لیزر هست که در صورتی که براتون امکان داره میتونید امتحان کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید. برای پیشگیری از خال های صورت باید چیکار کنم؟ روز به روز داره خال های صورتم زیادتر میشه . با تشکر

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام شایع ترین علت به وجود آورنده لکه روی صورت آفتاب است. شما باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. میتوانید به مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو از اینکه چه SPF از ضدآفتاب ها مناسب شما است اطلاع پیدا کنید. همچنین توصیه میشود همیشه در خیابان از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر