تشخیص بارداری از روی چشم +(روش ابن سینا، شکم، ادرار و نبض)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تشخیص بارداری از روی چشم +(روش ابن سینا، شکم، ادرار و نبض)

چکیده مطلب 

حتماً در مورد روش‌های تشخیص بارداری مثل تشخیص بارداری از روی شکم، از روی چشم، روش کره‌ای، از روی نبض یا روش ابن سینا را شنیده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم کدام یک از این روش‌ها واقعاً نتیجه بخش هستند و در نهایت بهترین روش تشخیص بارداری را معرفی کنیم

تشخیص بارداری از روی چشم

آیا تشخیص بارداری از روی پلک چشم یا چشم ممکن است؟ یکی از دانشمندان قرن 16 میلادی به نام Jacques Guillemeau ادعا می‌کرد که با نگاه کردن به چشمان یک زن می‌تواند بگوید که آیا او باردار است یا خیر. این دانشمند ادعا می‌کرد که زودترین زمان تشخیص بارداری می‌تواند تشخیص با نگاه کردن به چشم باشد که 2 ماه بعد از زمان انجام شدن لقاح قابل انجام است. به گفته او چشمان خانم‌های باردار کمی فرورفته با مردمک چشم کوچک، پلک چشم آن‌ها کمی افتاده و ملتهب شده و رگ‌های کوچکی در گوشه چشم دیده می‌شود. این مطلب اشتباه است، اما این دانشمند یک چیز را درست اشاره کرده بود؛ اینکه چشمان در هنگام بارداری تغییر می‌کنند و کمی ضعیف می‌شوند. به همین دلیل خیلی مناسب نیست که در دوران بارداری عینک یا لنز طبی جدید خریداری کنید.

در مورد ” عوارض چشمی بارداری ” از وب سایت سلامتی drsosha بخوانید.

طب سنتی تشخیص بارداری به روش کره ای

در طب سنتی کره ای روشی برای تشخیص بارداری گفته نشده است و هرگونه اطلاعات مربوط به تشخیص بارداری به روش کره ای اشتباه بوده و پایه علمی ندارد.

تشخیص بارداری روش ابن سینا

ابن سینا دانشمند معروف ایرانی قرن دهم روشی برای تشخیص بارداری داشت. او برای تشخیص بارداری سولفور را به ادرار یک خانم اضافه می‌کرد و باور داشت اگر خانمی باردار باشد، نشانه‌هایی کرم مانند که در حال تکان خوردن هستند در ادرار دیده می‌شود.

یکی از موارد ضروری قبل از اقدام به بارداری چکاپ است. برای اطلاعات بیشتر مقاله ” چکاپ قبل بارداری ” را مطالعه نمایید.

پیشنهاد : برای کسب اطلاعات در مورد بیمارستان های تخصصی زنان و زایمان روی لینک کلیک کنید.

تشخیص بارداری روش ابن سینا

تشخیص بارداری از روی نبض

تشخیص بارداری با نبض در طب سنتی چینی آورده شده است. چینی‌ها نبض موجود در شریان شعاعی دست را به سه قسمت به نام‌های کوبیت (Cubit)، بار (Bar) و اینچ (Inch) تقسیم می‌کنند. برای این کار از انگشت اشاره، وسط و انگشتری استفاده می‌شود و با آن‌ها رگ را حس کرده و در حین تشخیص از فشارهای متفاوتی استفاده می‌کنند.

در مراحل اولیه بارداری، نبض در ناحیه اینچ دست چپ به آرامی می‌تپد و طوری است که انگار سر می‌خورد. در همین حال، نبض نواحی کوبیت و بار ممکن است آرام و سر خورنده باشد. هرچه جنین رشد کند، نبضی که به حالت سر خورنده در ناحیه اینچ است و همچنین کوبیت قوی‌تر می‌شوند.

اگر قصد پیشگیری از بارداری را دارید مقاله ” روشهای پیشگیری از بارداری ” را مجله پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

تشخیص بارداری از روی نبض دست

تشخیص بارداری از روی شکم

احساس درد در ناحیه پایینی شکم یا معده نشانه بارداری نیست. معده و یا شکم خانم‌های باردار تا چند هفته بعد از بارداری هیچ نشانه‌ای از خودشان بروز نمی‌دهند. در نتیجه تشخیص بارداری در ماه اولیه از روی شکم امکان پذیر نیست.

تشخیص بارداری از روی ادرار

منظور تشخیص بارداری با بیبی چک است که دقیق‌ترین و قابل اعتماد ترین روش تشخیص بارداری است. تغییرات هورمونی بارداری زودتر از هر نشانه دیگری نمایان می‌شوند. به محض انجام لقاح، تغییرات هورمونی ایجاد می‌شوند که با استفاده از تست ادرار یا تست بارداری یا همان بیبی چک می‌توان آن را تشخیص داد.

اگرچه در بسیاری موارد طب سنتی بهتر و تأثیرگذارتر از طب مدرن عمل می‌کند، اما روش‌های تشخیص بارداری شامل این موارد نمی‌شود. چون بسیاری از این روش‌ها غیر قابل اعتماد و بدون هیچ پایه علمی هستند و ابداً نتیجه دقیقی را اعلام نمی‌کنند. یا حتی اگر این روش‌ها درست نتیجه بخش باشند، نیاز به دقت و تجربه فراوان دارند که اکثر افراد این مهارت را ندارند. بنابراین استفاده از هیچ یک از روش‌های تشخیص بارداری که در بالا آورده شد توصیه نمی‌شود مگر تشخیص بارداری با تست بارداری یا بیبی چک.

برای آشنایی با تفسیر نتیجه بیبی چک مقاله “ بررسی و تفسیر آزمایش بارداری ” را بخوانید.

پیشنهاد : برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت زنان روی لینک کلیک کنید.

تست بیبی چک تا حد زیادی قابل اعتماد است و بیشتر آن‌ها تا 99 درصد قابل اعتماد هستند. به علاوه، این تست‌ها ارزان و دسترس هستند و به سادگی می‌توان آن‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کرد.

نتیجه گیری:

روش‌هایی مثل تشخیص بارداری از روی شکم، از روی چشم، روش کره ای، از روی نبض یا روش ابن سینا دقیق نیستند یا اصلاً مبنای علمی ندارند. بهترین روش تشخیص بارداری استفاده از بیبی چک است.


غلط نامه سلامت : تشخیص بارداری از روی چشم امکان‌پذیر است!

روش‌هایی مثل تشخیص بارداری از روی شکم، از روی چشم، روش کره ای، از روی نبض یا روش ابن سینا دقیق نیستند یا اصلاً مبنای علمی ندارند. بهترین روش تشخیص بارداری استفاده از بیبی چک است.

سایر مقالات غلط نامه سلامت را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر