مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت

چکیده مطلب 

با بالا رفتن سن چین‌وچروک‌هایی در پوست پدیدار می‌شوند که برای بسیاری از افراد خوشایند نیستند. یکی از راه‌های درمان این چین‌وچروک‌ها، استفاده از بوتاکس است. اما چه کارهایی باید انجام دهیم تا بوتاکس بهترین اثر را داشته باشد؟ در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم چه مراقبت‌هایی قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت باید انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس صورت

پیش از اینکه برای تزریق بوتاکس اقدام کنید، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید. البته همیشه به توصیه‌های پزشک خود گوش دهید چون ممکن است پزشک با توجه به شرایط شما انجام برخی کارها را توصیه و برخی دیگر را ممنوع کند. شاید قبل از اینکه عمل بوتاکس را انجام دهید، لازم باشد آنچه درباره بوتاکس به شما نمی‌گویند ، را بدانید. مطالعه این مقاله را از وب سایت دکتر سوشا از دست ندهید.

  • 24 ساعت قبل از انجام تزریق بوتاکس، از مصرف الکل خودداری کنید چون می‌تواند باعث باریک شدن عروق خونی شده و بعد از تزریق بوتاکس کبودی به وجود بیاید.
  • قبل از بوتاکس چه داروهایی باید مصرف کرد ؟در صورت امکان، داروهای ضدالتهابی و باریک کننده عروق 2 هفته قبل از عمل مصرف نشوند. داروها و مکمل‌هایی مثل آسپرین، ویتامین ای، جینکو بیلوبا، جینسینگ، امگا-3، ایبوپروفن، ادویل و موترین اثر باریک کننده عروق خونی دارند و می‌توانند احتمال بروز کبودی و بادکردگی بعد از عمل جراحی را افزایش دهند.

برای آگاهی بیشتر از داروی بوتاکس و عوارض جانبی آن کلیک کنید. ادامه مطلب

  • عمل بوتاکس خود را حداقل دو هفته قبل از مراسم خاصی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، زمان‌بندی کنید. اثرات بوتاکس بین 7-4 روز طول می‌کشد تا کاملاً محو شوند.
  • مصرف لایه‌بردار رتین-آ را 2 روز قبل و 2 روز بعد از تزریق متوقف کنید.
  • اگر در پوست صورت خود کهیر، تب‌خال یا دیگر جراحت‌های پوستی دارید، 24 ساعت قبل از تزریق به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر سابقه ابتلا به تب‌خال دارید، حتماً به پزشک خود بگویید. شاید لازم باشد از داروهای ضدویروسی قبل از تزریق بوتاکس استفاده کنید.
  • قبل از تزریق بوتاکس ،غذای کامل و نوشیدنی کامل مصرف کنید که احتمال افتادگی فشار و سرگیجه بعد از اتمام کار کاهش بیابد.
  • اگر باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می‌دهید، نباید برای تزریق بوتاکس اقدام کنید.

آیا میدانید چگونه بدون تزریق بوتاکس ، زیبا و جوان بمانید ؟ حتماً این مقاله را از مجله پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس صورت : مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس صورت

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس صورت

همان‌طور که مراقبت قبل از تزریق بوتاکس لازم است، مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس صورت نیز ضروری هستند. در اینجا هم ممکن است پزشک با توجه به شرایط شما کارهای خاصی را توصیه کند.

  • محل تزریق بوتاکس را تا حداقل 3 ساعت دست‌کاری نکنید.
  • تا ده روز بعد از تزریق بوتاکس از لیزر برای مقاصد مختلف یا میکرودرم ابریژن استفاده نکنید.
  • برخی اعتقاد دارند که خندیدن یا اخم کردن بعد از تزریق بوتاکس به ژل کمک می‌کند که در جای درستی قرار گیرد. البته بهتر است پیش از انجام این کار با پزشک خود مشورت نمایید.
  • بعد از تزریق بوتاکس نخوابید. چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید ؟ خوابیدن بعد از بوتاکس باعث می‌شود که ژل از ناحیه مناسب آن خارج‌ شده و جابجا شود. مثلاً اگر تزریق در اطراف چشم صورت گیرد، مواد بوتاکس از اطراف چشم خارج می‌شود و باعث افتادگی پلک بعد از بوتاکس می‌شود. به پهلو خوابیدن بعد از بوتاکس نیز همین مشکل را در پی دارد. بعد از بوتاکس چند ساعت نباید خوابید ؟ برای پیشگیری از عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس حداقل تا چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس نباید دراز نکشید.
  • تأثیر بوتاکس بعد از تزریق بین 7-4 روز طول می‌کشد تا مشخص شود. اگر دو هفته بعد از تزریق بوتاکس هنوز نتیجه آن مشخص نشده است، شاید لازم باشد مجدداً آن را تزریق نمایید.
  • ورزش بعد از بوتاکس به مدت حداقل 6 ساعت ممنوع است. ورزش نکردن باعث می‌شود که مواد تزریق شده به صورت جابجا نشوند.
  • شستن صورت بعد از بوتاکس هیچ مشکلی ندارد به شرطی که پوست صورت را به سختی نفشارید.
  • آرایش بعد از بوتاکس هیچ مشکلی ندارد، به شرطی که مواد مورد استفاده برای آرایش، بهداشتی باشند و در حین آرایش کردن فشاری به صورت وارد نشود.
  • برداشتن ابرو بعد از بوتاکس هیچ مشکلی ندارد به شرطی که فشاری بر پوست وارد نشود.
  • اگر بعد از تزریق بوتاکس درد احساس می‌کنید، از پزشکتان بخواهید داروی مسکن برای شما تجویز کند.
  • مصرف الکل بعد از بوتاکس به مدت 24 ساعت ممنوع است.

پیشنهاد: مقاله جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست صورت را از مرجع پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

نتیجه گیری:

حتماً پیش از تزریق بوتاکس، پزشک خود را از مصرف داروهای خاص، بیماری‌های خاص یا حساسیت‌های پوستی خاص مطلع کنید. ممکن است با توجه به شرایط شما پزشک تصمیم بگیرد کاری را انجام بدهد یا شما را از انجام کاری منع کند. توصیه‌های بالا تنها مواردی کلی هستند و اولیت با توصیه‌های پزشک است.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر