7 راه حل طبیعی برای درمان درد زانو

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
7 راه حل طبیعی برای درمان درد زانو

درد زانو

 مجله پزشکی و سلامت : پیاده روی می‌تواند منجر به ساییدگی و پارگی زانو، به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند بشود. در واقع، حمل تنها 10 پوند اضافی ایجاد 40 پوند فشار اضافی بر زانوها را می‌کند. Rick Olderman  می‌گوید: زانو یکی از پرکاربردترین و شکننده‌ترین مفاصل بدن است. اگر شما از درد زانو رنج می‌برید و به دنبال کاهش عوارض ناراحت کننده آن هستید، راهکارهای طبیعی برای این کار وجود دارد.

مرحله اول: ماساژ دادن

به گفته Olderman هنگامی که زانو درد، شما را آزار می‌دهد، ماساژ درمانی توسط یک پزشک با تجربه راه حل مناسبی است. یک عضله بنام popliteus چرخش و کشش زانو را تنظیم می‌کند. وقتی این عضله شروع به درد می‌کند، یک فیزیوتراپ و یا ماساژور آگاه، تقریباً بلافاصله با کار روی این عضله می‌توانند موجب از بین بردن درد زانو شوند.

مرحله دوم: زیاد تمرین کنید

تقویت عضلات به شما کمک خواهد کرد درد زانو خود را تسکین دهید. Olderman می‌گوید وقتی عضلات گلوتئال ضعیف می‌شود ساق پا، بیش از حد به سمت داخل چرخشمی کند که در طول زمان موجب گشتاور ( پیچش ) زانو درد می‌شود. خبر خوب اینکه شما به عضویت در یک باشگاه ورزشی گران قیمت و یا مربی شخصی نیاز ندارید، فقط این حرکت ساده را بهورزش روزانه‌تان اضافه کنید. پای راستتان را با زاویه 90 درجه خم کنید و نگه دارید به طوری که پای شما به سمت سقف باشد بعد زانوی خود را به سمت کف اتاق حرکت دهید. حرکت به سمت هر طرف را بیست بار انجام دهید، در کل سه دوره بیست‌تایی در هر پا.

 مرحله سوم:  ورزش تای چی را امتحان کنید

می دانید که حرکت داشتن کمک خواهد کرد شما احساس بهتری داشته باشید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تای چی (هنر رزمی چینی با انجام حرکات ملایم و نرم) به اندازه فیزیوتراپی در درمان آرتروز زانو مؤثر است. محققان در مرکز پزشکی Tuft در بوستون، 204 نفر را به مدت 3 ماه پیگیری کردند. نیمی از آنان به مدت 6 هفته به فیزیوتراپی رفتند. در پایان مطالعه، در همه افراد تسکین درد و بهبودی مشاهده شد اما کاهش درد در گروه تای چی بیش از گروه فیزیوتراپی بود، در ضمن به نظر می‌رسد تای چی موجب بهبود خلق و خوی افراد می‌شود.

مرحله چهارم: وزن مناسبتان را حفظ کنید

اگر اضافه وزن دارید، زمان از دست دادن وزن اضافی است. هر پوند وزن اضافی در حدود 4 پوند فشار بر روی زانوی شما در هنگام راه رفتن وارد می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد، با کاهش وزنی معادل 11 پوند در زنان جوان چاق، خطر ابتلا به آرتروز 50% کاهش می‌یابد.

مرحله پنجم: کفش مناسب بپوشید

یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داد در زنانی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند فشاری که به زانو وارد می‌شود 23٪در مقایسه با زنان پابرهنه بیشتر است. برای کاهش درد زانو، کفش بپوشید که تعداد زیادی ضربه گیر در کف آن دارد. این کفش‌ها باعث کاهش شوک به زانو در هنگام راه رفتن می‌شود.

مرحله ششم: اضافه کردن ادویه‌های ضد التهابی و مکمل‌ها

با استفاده از ادویه جات خاص در رژیم غذایی خودمی توانید عطر و طعم، تنوع، و هم‌چنین یک دوز ضد التهابی درد را به رژیم غذایی اضافه کنید. با شروع استفاده از مکمل‌ها، شما متوجه بهبودی خواهید شد. جنیفر برنز  یک پزشک در شهر فینیکس است او می‌گوید زردچوبه، دارچین، روغن ماهی و روغن کبد ماهی خواص ضد التهابی قوی دارند که می‌تواند به کاهش درد و التهاب زانو کمک کند.

مرحله هفتم: RICE را فراموش نکنید

RICE مخفف چهار کلمه استراحت، یخ، کمپرس و بالا بردن است. این کلمه یک مخفف مهم است وقتی شما نیاز به درمان زانوی آسیب دیده‌ای دارید که دردناک است باید این مخفف را به یاد داشته باشید. با نشستن یا دراز کشیدن فشار روی زانوی خود را کاهش دهید ( استراحت )، از کمپرس سرد استفاده کنید ( یخ و کمپرس )، زانو خود را بالا نگه دارید ( بالا بردن )، این اعمال می‌تواند موجب کاهش التهاب و از بین بردن درد شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام و خسته نباشید زانو هام خیلی درد میکنه بخصوص وقتی میشینم و پا میشم یکم باید زمان بگذره تا پام از درد بیوفته و بتونم راه برم البته بخاطر دردی که داره این اتفاق میوفته و سنم40 وزنم هم خیلی بالاس الانم وارم وزنم رو پایین میارم ولی خوب زمان میبره پیاده روی که میکنم بدتر میشه لطفا راهنمایی بفرمایید .متشکرم

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر