کشف سریع‌ترین تست تشخیص سرطان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کشف سریع‌ترین تست تشخیص سرطان

کشف تست تشخیص سرطان با یک قطره بزاق

مجله پزشکی و سلامتاین تست تشخیص سرطان یکی از جنجالی‌ترین و تحول برانگیزترین روش‌های تشخیص سرطان است که دستاورد بزرگی در زمینه پزشکی به حساب می‌آید. دانشمندان برای تشخیص سرطان ، آزمایشی را طراحی کردند که توسط آن می‌توانند بیماری را در خانه با کمک فقط یک قطره از بزاق تشخیص دهد. تست‌های تشخیص سرطان که هم اکنون در حال استفاده است، شامل آزمایش خون یا بیوپسی است.جامعه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا(California)، لس آنجلس(Los Angeles)، تست تشخیصی را طراحی کردند که به سرعت سرطان را تشخیص می‌دهد و نرخ زنده ماندن بیماران را افزایش می‌دهد. دیوید وانگ(David Wong) ، استاد سرطان در دانشگاه کالیفرنیا ، می‌گوید: روش بیوپسی مایع، DNA تومور درحال گردش در مایعات بدن را تشخیص می‌دهد. ما با کمتر از یک قطره از بزاق می‌توانیم سرطان را تشخیص دهیم و نتیجه آزمایش نیز در 10 دقیقه روشن می‌شود.حتی می‌توانید این آزمایش را در مطب دکتر انجام دهید و نتیجه آن نیز در عرض 10 دقیقه معلوم می‌شود.اگر ردپایی از تومور در خون یا بزاق فرد وجود داشته باشد، این تست آن را پیدا می‌کند و جواب تست مثبت خواهد شد. تیم تحقیقاتی وانگ بعد از اینکه دریافتند که بزاق شامل قطعاتی از مولکول RNA مربوط به سرطان است،این تست را بر روی تعدادی از بیماران مبتلابه سرطان ریه تست کردند و دریافتند که این نتایج صحت کامل دارد و می‌توانند سرطان را از طریق بزاق تشخیص دهند. تحقیقات بیشتر راجع به صحت و درستی این تست، توسط یک مطالعه بالینی در چین در حال بررسی است و این آزمون می‌تواند تا پایان این دهه میلادی (سال 2020 میلادی) در دسترس باشد.

مزایای کشف این تست تشخیص سرطان

دکتر وانگ در این رابطه می‌گوید که این آزمون می‌تواند طیف گسترده‌ای از سرطان‌ ها را تشخیص دهد. نکته مثبت این آزمون تشخیص سرطان ، غیر تهاجمی بودن آن است و از مزایای دیگر این آزمون تشخیص زود هنگام است.در واقع زمانی که فرد به پزشک مراجعه می‌کند، خود پزشک در مطب می‌تواند خیلی سریع وجود تومور یا سرطان را در بیمار تشخیص دهد.این تشخیص زود هنگام باعث می‌شود که طول عمر مبتلایان بیشتر شود.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر