ویتامین مهمی که آن را کم دریافت می کنید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ویتامین مهمی که آن را کم دریافت می کنید

ویتامین D ، ویتامین مهمی که آن را کم دریافت می‌کنید

مجله پزشکی و سلامتبخشی از ویتامین D وقتی که پوست در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد تولید می‌شود. اما بیشترین مقدار ویتامین D از منابع غذایی تأمین می‌شود. سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرده است در حدود 32 درصد کودکان و افراد بالغ دچار نقص این ویتامین هستند. کمبود این ویتامین پیامدهای گسترده و زیانباری در پی دارد. از این عوارض می‌توان به افزایش خطر سرطان، پوکی استخوان تا افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و نیز افزایش آسم در کودکان اشاره کرد.

کمبود ویتامین D را تشخیص دهیم

علائم این کمبود می‌تواند به صورت درد استخوان‌ها، خستگی عضلانی، احساس انرژی پایین ذهنی و گاه افسردگی ( افرادی که ویتامین D پایینی دارند 11 بار احتمال بیشتری دارد که به افسردگی دچار شوند ) بروز کند. البته در صورتی که سطح این ویتامین خیلی پایین‌تر از حالت نرمال آن باشد سیستم ایمنی بدن نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و فرد بیشتر از حالت طبعی دچار بیماری‌های عفونی می‌گردد.

کمبود ویتامین D را تشخیص دهیم

چه مقدار ویتامین D برای بدن مورد نیاز است

در اولین قدم بهتر است که میزان ویتامین D بدنتان را با انجام تست آزمایشگاهی تعین کنید. در صورتی که سطح ویتامین کمتر از حد نرمال باشد پزشک میزان دریافتی روزانه را به شما توضیح خواهد داد.

چگونه ویتامین D بیشتری جذب کنیم

مصرف ماهی سالمون و تن، جگر گوساله، پنیر، تخم مرغ، و آب پرتقال

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر