علائم ناراحتی قلبی در زنان؛ 7 عامل اصلی بیماری قلبی در زنان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علائم ناراحتی قلبی در زنان؛ 7 عامل اصلی بیماری قلبی در زنان

علائم بیماری قلبی را جدی بگیرید

مجله پزشکی و سلامتاغلب خیلی دیر متوجه می‌شوید که بیماری قلبی دارید. در واقع آن‎قدر دیر شده که کار از کار گذشته است. بهترین راه برای اینکه سریع‌تر به بیماری قلبی خود پی ببرید ، توجه به نشانه‌های کوچک و علائم بیماری قلبی است. 6 علائم بیماری قلبی در زنان بیان می‌کنیم که یک هشدار نامحسوس برای کلسترول و فشارخون بالا هستند ، در نتیجه نشان دهنده بیماری قلبی می‌باشند.

حالت تهوع از علائم بیماری قلبی در زنان

به گفته محققان دانشگاه کلرادو ، تهوع (آنفولانزا مانند) ناگهانی نشان دهنده جریان خون غیر موثر(بی نتیجه) و از علائم بیماری قلبی است. در اغلب موارد ، تهوع در اثر اعتصاب موجی از فعالیت فیزیکی به وجود می‌آید. محققان می‌گویند تهوع “آنفولانزا مانند” اغلب به همراه ناراحتی معده ، سوء هاضمه شدید، استفراغ، سرماخوردگی و تعریق سرد به وجود می‌آید.

خستگی غیر قابل توضیح از علائم بیماری قلبی در زنان

مطالعه‎ای در دانشگاه آرکانزاس نشان می‌دهد که بسیاری از زنان قبل از حمله قلبی ، از خستگی غیر قابل توضیح و بی‌خوابی شکایت می‌کنند. محققان دریافتند که خستگی شدید ، یک هفته قبل از حمله قلبی ، یک الگوی رایج در بین بیماران قلبی زن است. در نتیجه خستگی شدید ، از علائم بیماری قلبی در زنان می‌باشد. در نظر داشته باشید که علائم بیماری قلبی در مردان متفاوت است.

خستگی غیر قابل توضیح از علائم بیماری قلبی در زنان

احساس سرگیجه ، یکی از علائم بیماری قلبی در زنان

احساس سرگیجه ، یکی از علائم بیماری قلبی در زنان است. مطالعه‌ای در دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد که تپش قلب و احساس سرگیجه از علائم بیماری قلبی هستند. در واقع احساس سرگیجه و تپش قلب به خاطر انسداد قلبی – عروقی است که روزهای قبل از یک حمله قلبی به وجود می‌آید.

درد شدید قفسه سینه

درد شدید قفسه سینه به عنوان نشانه‌ای قبل از حمله قلبی در مردان شناخته شده است. اما در زنان این درد شدید ، مانند این است که وزنه‌ای سنگینی ( آجر) روی قفسه سینه فرد قرار داده باشند . درواقع احساس سنگینی و فشار زیاد به همراه درد در قفسه سینه از علائم بیماری قلبی در زنان است.

انتشار درد از علائم بیماری قلبی در زنان

با توجه به مطالعات انجام شده ، زنان و مردان قبل از حمله قلبی دچار درد شدید نمی‌شوند ، بلکه هر دوی آن‌ها درد‌های تیر کشنده ضعیفی را در مناطق فک، گردن، شانه، بازو و یا قفسه سینه تجربه می‌کنند و این دردها فعالیت‌های روزانه آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند . در نتیجه باید این نوع دردها را جدی بگیرید ، زیرا علائم بیماری قلبی جدی هستند.

انتشار درد از علائم بیماری قلبی در زنان

تنگی نفس یکی از علائم بیماری قلبی در زنان

اگر زمانی که از پله‌ها بالا می‌روید و یا به طرف قطار می‌د‌وید ، دچار تنگی نفس می‌شوید ، این نشانه بیماری قلبی در شما است. به علاوه اینکه اگر دچار تغییرات تنفسی زیادی می‌شوید و در اثر فعالیت‌های ساده نیاز به استراحت و دراز کشیدن پیدا می‌کنید ، این می‌تواند علائم بیماری قلبی و عروقی باشد.
این علائم بیماری قلبی در زنان را جدی بگیرید تا قبل از اینکه بیماری قلبی شما شدید شود ، آن‌ را درمان کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر