مصرف روزانه یک سیب مساوی با کنترل وزن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مصرف روزانه یک سیب مساوی با کنترل وزن

تناسب اندام با مصرف روزانه یک سیب

مجله سلامت : یک مطالعه جدید در مجله شیمی مواد غذایی نشان داده که ترکیبات غیرقابل هضم موجود در سیب می‌توانند در تنظیم فلور میکروبی روده‌ها و پیشگیری از عوارض مرتبط با چاقی مؤثر باشند. اما سؤال اینجاست که کدام نوع سیب برای سلامتی و پیشگیری از چاقی سودمند است؟ محققان دانشگاه واشنگتن ترکیبات غیرقابل هضم موجود در انواع سیب‌ها را مورد مقایسه قرار دادند و دریافتند که این ترکیبات در رشد باکتری‌های مفید در روده بزرگ نقش دارند. یک تعادل در باکتری‌ها برای سوخت و ساز متعادل ضروری است و به کاهش خطر التهاب و عفونت در روده کمک می‌کنند و به این شکل منجر به کنترل بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نیز می‌شوند.

تناسب اندام با مصرف روزانه یک سیب

مصرف سیب برای کاهش وزن و تناسب اندام

استاکی نیس مکینتاش، رژیم شناس و استاد دانشگاه یوتا، معتقد است که سیب منافع زیادی برای سلامتی دارد و باید به عنوان بخشی مهم در رژیم غذایی مورد توجه واقع شود. به علاوه این که سیب منبع غنی از ویتامین‌ها و املاحی است که برای بدن سودمند می‌باشد و منجر به کاهش انرژی دریافتی در بدن می‌شود. در مجموع یک عدد سیب می‌تواند با مهار گرسنگی مانع دریافت کالری زیاد از راه رژیم غذایی شد و به این صورت می‌تواند در بهبود کنترل وزن مؤثر واقع شود. در جدیدترین مطالعه در مورد مصرف سیب در کاهش وزن مشخص شده است که خانم‌هایی که در طی یک سال، روزانه یک عدد سیب می‌خورند، در کاهش وزن نسبت به خانم‌هایی که به طور مرتب سیب نمی‌خورند موفق‌تر هستند؛ به علاوه این که میزان کلسترول خون در این خانم‌ها در سطح استاندارد و طبیعی می‌باشد. بر اساس نظر محققان دانشگاه فلوریدا، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و پکتین موجود در سیب مسئول این منافع برای کنترل وزن و سلامتی می‌باشند و حتی اعتقاد بر این است که سیب‌های تازه و رسیده منافع بیشتری برای سلامتی بدن دارند. پس با مصرف منظم و مداوم سیب در روز در کنترل وزن و تداوم سلامت بدن خود کوشا باشید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر