لاغری موضعی دست یافتنی است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
لاغری موضعی دست یافتنی است

لاغری موضعی با رژیم کم کربوهیدرات یا رژیم کم‌چرب

مجله پزشکی و سلامت : برخلاف اعتقاد عمومی که مصرف غذاهای کم‌چرب برای کاهش وزن و لاغری موضعی مؤثرتر می‌باشند، اما یک مطالعه جدید نظری متفاوت دارد. یک مطالعه جدید در دانشگاه نیواورلند آمریکا نشان داده که پیروی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات بسیار مؤثرتر و سالم‌تر از رژیم‌های غذایی کم‌چرب برای لاغری موضعی می‌باشند.
درواقع محققان این مطالعه دریافتند افرادی که از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و کم نشاسته‌ای پیروی می‌کنند در کاهش وزن خود در یک سال اول پیروی از رژیم غذایی، نسبت به افرادی که از رژیم‌های غذایی کم‌چرب پیروی می‌کردند، چندین برابر موفق‌تر بودند.

آیا پیروی دائمی از رژیم کم کربوهیدرات مجاز می‌باشد؟

البته محققان علوم تغذیه معتقدند که بیش از یک سال نمی‌توان از منافع رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات برای لاغری موضعی استفاده نمود. چون‌که نتیجه مطالعه آنها نشان داده این اثر رژیم غذایی کم کربوهیدرات فقط در یک سال اول پیروی از آن موفقیت‌آمیز می‌باشد و در سال‌های بعدی، پیروی از رژیم غذایی کم‌چرب موفقیت بیشتری در پی خواهد داشت.

علت موفقیت رژیم غذایی کم کربوهیدرات در لاغری موضعی

نظر رژیم شناسان در این مورد آن است که احتمالاً افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می‌کنند به خاطر محدودیت در مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار، به سمت مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات مرغوب مانند میوه‌ها و سبزی‌ها و غلات و حبوبات سوق پیدا می‌کنند و این مواد غذایی درواقع منابع غنی از مواد فیبری هم هستند. به همین دلیل این رژیم‌های غذایی به دلیل بالای بودن نسبی مواد فیبری برای بدن، می‌توانند در کنترل میزان کلسترول خون و سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید باشند.

علت موفقیت رژیم غذایی کم کربوهیدرات در لاغری موضعی

توصیه متخصصان تغذیه در مورد مصرف رژیم غذایی کم کربوهیدرات

متخصصان تغذیه معتقدند که پیروی از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات حتماً باید زیر نظر متخصص تغذیه به انجام رسد و حذف سرخود مواد غذایی نشاسته‌ای و کربوهیدرات دار مانند نان، برنج، میوه و سبزی باهدف لاغری موضعی ، عوارض منفی زیادی بر بدن برجای خواهد گذاشت. درواقع در رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات موفق میزان نیاز دقیق بدن به مواد کربوهیدرات تعیین می‌شود و بر اساس آن رژیم غذایی مذکور به فرد ارائه می‌گردد.

نمونه یک رژیم غذایی هفتگی کم کربوهیدرات برای لاغری موضعی

پیشنهادها برای وعده صبحانه : تخم‌مرغ آب‌پز، املت، انواع سبزیجات پخته، قهوه، آووکادو، ماست پرچرب
میان وعده صبح : انواع آجیل خام
ناهار : یک بشقاب حاوی گوشت قرمز، مرغ یا ماهی همراه با سبزیجات مختلف، حداقل ۲ تا ۳ لیوان آب به‌جای نوشیدنی‌های دیگر همراه غذا
عصرانه : یک برش پنیر، چند عدد زیتون
شام : یک بشقاب سوپ، چیزبرگر یا قارچ برگر همراه با سالاد سبزیجات
میان وعده قبل از خواب : نصف یک عدد میوه با چند عدد بادام‌زمینی

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر