سفید کردن دندان بدون هزینه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سفید کردن دندان بدون هزینه

سفید کردن دندان بدون هزینه و از راه ارزان

مجله پزشکی و سلامت : خوردن غذاهای اسیدی و برخی از مواد غذایی دیگر موجب تغییر رنگ و لکه و زردی دندان می‌شود که این زردی دندان موجب ناراحتی و زشتی لبخند بسیاری از افراد شده است. راه‌های گران قیمت و حرفی‌ای برای بلیچینگ دندان وجود دارد که مردم نسبت به این روش‌ها اشتیاق نشان می‌دهند ، غافل از اینکه بدانند می‌توانند از مواد طبیعی خاصی برای سید کردن دندان خود استفاده کنند. در ادامه مطلب به چندین ماده طبیعی برای سفید کردن دندان اشاره می‌کنیم که بسیار ارزان و مؤثر هستند .

بلیچینگ دندان با جوش شیرین و هیدروژن پر اکسید

این مواد مفید برای بلیچینگ دندان را می‌توان از تمام سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها خریداری کرد. یک قاشق از هر یک از این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ،تا خمیری شکل شود و خمیر دندان طبیعی شما آماده شود. سپس این خمیر را روی مسواک مالیده و دندان‌هایتان را با این خمیر مسواک کرده و بعد از 2-1 دقیقه دندان‌هایتان را شستشو دهید.
در ساخت و استفاده از این خمیر دندان خانگی برای سفید کردن دندان ، به نکات زیر توجه کنید:

• برای سفید کردن دندان از هیدروژن پر اکسید 3% استفاده کنید ، قوی بودن هیدروژن پر اکسید دلیل بر مفید بودن آن نیست، زیرا ممکن است هیدروژن پر اکسید قوی به دهان و دندان شما آسیب بزند.
• این دو ماده در حالی که برای سفید کردن دندان ایمن هستند ، اما از آنجایی که هر دو ساینده هستند ، ممکن است به مرور زمان موجب از بین رفتن مینای دندان شوند. برای حفظ سلامت دندان های خود بیش از دو بار در هفته از این خمیر دندان استفاده نکنید. استفاده از این مواد طبیعی برای بلیچینگ دندان ، تنها دو بار در هفته کافی است.
• از آنجایی که جوش شیرین یک ساینده قوی است ، بعد از چند مرتبه اولیه ، تأثیر آن را در سفید کردن دندان خواهید دید.

بلیچینگ دندان با جوش شیرین و هیدروژن پر اکسید

سفید کردن دندان با زغال چوب فعال

زغال چوب فعال با زغالی کبابی فرق دارد و این ماده طبیعی خواص دارویی فوق‌العاده‌ای دارد. برای خواندن این مطلب به لینک بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان با زغال مراجعه کنید .

توت فرنگی برای سفید کردن دندان

ویتامین C و اسید مالیک توت فرنگی ، برای از بین بردن پلاک ، لکه و زردی دندان مفید هستند و به حذف لکه‌های سطحی دندان کمک می‌کنند. برای استفاده از این روش سفید کردن دندان ، به 3-1 توت فرنگی بزرگ و رسیده (قرمز) نیاز دارید ، هر چه توت فرنگی رسیده‌تر باشد ، تأثیر بیش‌تری در بلیچینگ دندان دارد. این روش برای بلیچینگ دندان کندتر از روش‌های قبلی است و احتمالاً چندین هفته طول می‌کشد تا تأثیر آن را بر سفیدی دندان‌هایتان ببینید.
ابتدا توت فرنگی‌ها را کاملاً له کرده سپس این خمیر را روی مسواک مالیده و با این خمیر بلیچینگ دندان ، دندان‌هایتان را مسواک کرده و بعد از 5 دقیقه دندان‌هایتان را شستشو دهید. می‌توانید کمی جوش شیرین نیز به خمیر توت فرنگی اضافه کنید تا تأثیر بیش‌تری در سفید کردن دندان داشته باشد.

توت فرنگی برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با پوست پرتقال

بخش سفید پوست پرتقال که بین پوست و گوشت میوه قرار دارد، حاوی دی لیمونن می‌باشد که برای حذف لکه و زردی دندان و سفید کردن دندان ها بسیار مفید است. تأثیر استفاده از پوست پرتقال برای بلیچینگ دندان را بعد از گذشت 3-2 هفته از استفاده روزانه از آن ، خواهید دید. قسمت سفید پوست پرتقال را به سراسر سطح دندان‌های خود بمالید و اجازه دهید تا 5 دقیقه ، آب آن روی دندان‌های شما بماند و سپس دندان‌های خود را شسته و مسواک کنید.تأثیر پوست پرتقال در سفید کردن دندان ممکن است کمی کند ، اما بسیار مؤثر است.

سفید کردن دندان با پوست موز

برای سفید کردن دندان با پوست موز ، بهتر است از پوست موز رسیده استفاده کنید. مقادیر بالایی از پتاسیم، منیزیم و منگنز موز می‌تواند به حذف لکه و زردی دندان کمک کنند. تأثیر این روش نیز مانند بلیچینگ با پوست پرتقال ، بعد از گذشت 3-2 هفته از استفاده روزانه از آن ، قابل مشاهده خواهد بود. پوست موز را به مدت 2 دقیقه بر سراسر سطح دندان‌های خود بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه ، روی دندان‌های شما مانده و سپس دندان‌های خود را مسواک کنید.

سفید کردن دندان با پوست موز

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر