رژیم غذایی مدیترانه ای بخورید و چاق نشوید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم غذایی مدیترانه ای بخورید و چاق نشوید

رژیم غذایی مدیترانه ای

مجله پزشکی و سلامتمواد غذایی خوشمزه که شما را سالم نگه می‌دارد در قلب رژیم غذایی مدیترانه ای است. به طور کلی رژیم غذایی مدیترانه ای ، حاوی مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات، حبوبات و آجیل، غلات سالم، ماهی، روغن زیتون و مقدار کمی گوشت و لبنیات است. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای سالم‌ترین رژیم غذایی برای سلامت و تناسب اندام هر فردی است.

رژیم غذایی مدیترانه ای شما را به داشتن فعالیت ورزشی روزانه تشویق می‌کند و طوری برنامه ریزی شده است که شما بتوانید وعده‌های غذایی‌تان را در کنار دیگران بخورید و احساس نکنید که رژیم هستید. با رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای ، در عین حال که مواد غذایی زیادی می‌خورید ، به تناسب اندام نیز می‌رسید.

چه بخوریم و چه نخوریم؟

به صورت کلی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌توانید غذاهای گیاهی از جمله میوه‌ها و سبزیجات ، سیب زمینی ، نان سبوس‌دار ، حبوبات ، آجیل و دانه‌ها را استفاده نمایید. شما می‌توانید مقدار کمی ماست، پنیر ، مرغ و تخم‌مرغ بخورید. باید حداقل دو بار در هفته ماهی و غذاهای دریایی بخورید. در رژیم غذایی مدیترانه ای باید به جای کره یا مارگارین از چربی‌های خوب مانند زیتون ، روغن زیتون، آجیل، دانه‌های آفتابگردان و آووکادو استفاده کنید. شما می‌توانید برای پخت و پز از روغن زیتون استفاده کنید تا به جای چربی‌های مضر ، چربی‌های خوب و سالم وارد بدن شما شود. سبزیجات را با استفاده از ادویه‌جات ، عطر و طعم دهید.

یک مشت آجیل ، حمص و محصولات سبوس‌دار بهترین میان وعده‌هایی هستند که می‌توانید در رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده نمایید. در رژیم غذایی مدیترانه ای به مصرف مواد غذایی تازه ، تاکید شده است. در این رژیم غذایی از مصرف غذاهای بسته بندی شده اجتناب کنید. فعالیت ورزشی روزانه نیز جزئی از رژیم غذایی مدیترانه ای است.

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای برای افرادی با محدودیت‌های غذایی مناسب است؟

رژیم غذایی گیاهخواری

این افراد ، برای رعایت رژیم غذایی مدیترانه‌ای باید میوه‌ها و سبزیجات ، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه‌ها بخورند و از خوردن محصولات لبنی و گوشت اجتناب نمایند.

رژیم غذایی گیاهخواری

رژیم غذایی کم سدیم

در این صورت ، برای طعم دادن به سبزیجات به جای استفاده از نمک ، از ادویه جات استفاده نمایید.

رژیم غذایی کم‌چرب

رژیم غذایی مدیترانه‌ای ، یک رژیم غذایی کم چرب نیست ، اما رژیم غذایی عاری از چربی‌های اشباع و سرشار از چربی‌های خوب می‌باشد.

رژیم غذایی فاقد گلوتن

اگر باید در رژیم غذایی‌تان از گلوتن اجتناب کنید ، می‌توانید رژیم غذایی مدیترانه‌ای را رعایت کنید اما دانه‌های بدون گلوتن را انتخاب نمایید.

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای مؤثر است؟

اگر به دنبال یک رژیم غذایی مناسب و سالم برای تمام عمر خود هستید ، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهترین رژیم غذایی برای سلامت شما است. زیرا در رژیم غذایی مدیترانه ای از خوردن انواعی از مواد غذایی سالم لذت می‌برید و در عین حال ، سلامتتان را تضمین می‌کنید.

چگونه با رژیم غذایی مدیترانه ای لاغر شوید؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ای را 6 ماه مداوم رعایت کنید و به همراه آن ، فعالیت ورزشی روزانه نیز داشته باشید تا به تناسب اندام ایده ‌آل خود برسید و در کنار آن بدنی سالم داشته باشید.

چگونه با رژیم غذایی مدیترانه ای لاغر شوید؟

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای برای افراد بیمار مناسب است؟

مطالعات نشان می‌دهد که رعایت رژیم غذایی مدیترانه‌ای به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ، سرطان‌ها ، بیماری‌های مزمن و مدیریت دیابت کمک می‌کند ، فشارخون و کلسترول را نیز کاهش می‌دهد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر