بهترین روش های درمان خانگی عفونت قارچی واژن

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهترین روش های درمان خانگی عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن

مجله پزشکی و سلامتمخمر کاندیدا مقصر اصلی در عفونت قارچی است و می‌توان با حذف مواد غذایی پر شکر و کربوهیدرات و خوردن مواد غذایی که سرشار از ویتامین، چربی‌های سالم و پروبیوتیک هستند، عفونت قارچی را سرکوب نمود. عفونت قارچی واژن یکی از بیماری‌های عمومی رایج است که سلامت زنان را به خطر می‌اندازد و علائمی مانند خارش و سوزش شدید، حساسیت و قرمزی پوست و ترشح دارد. قبل از اینکه برای درمان عفونت قارچی واژن ، به سراغ داروها بروید، سری به آشپزخانه بزنید زیرا می‌توانید با استفاده از مواد غذایی خاص، عفونت قارچی خود را درمان کنید.

در کنار مصرف مواد غذایی خاص به طور منظم به پزشک مراجعه کنید تا پروسه درمانی شما موفقیت آمیز باشد. در ادامه مطلب مواد غذایی را نام می‌بریم که سرکوب کننده مخمر کاندیدا هستند و نقش مفید این مواد غذایی در پیشگیری و درمان عفونت قارچی واژن اثبات شده است.

1- درمان خانگی عفونت قارچی واژن با پاپایا

یکی از مؤثرترین مواد غذایی برای درمان عفونت قارچی واژن پاپایا است. مطالعات نشان داده است که عصاره دانه و برگ پاپایا برای درمان و پیشگیری از عفونت قارچی بسیار مفید است. از آنجایی که پاپایا سرشار از ویتامین C است، برای پیشگیری از بروز سایر عفونت‌ها نیز مفید است. ترکیب پاپایا خرد شده با انبه، فلفل قرمز، پیاز قرمز، تمشک، آب لیمو، گشنیز و دانه پاپایا برای درمان خانگی و پیشگیری از عفونت قارچی بسیار مؤثر است و طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد.

درمان خانگی عفونت قارچی واژن با پاپایا

2- گشنیز راه درمان خانگی عفونت قارچی واژن

دانه گشنیز، که بخشی از گیاه گشنیز است، منبع خوبی از فیبر، مس، آهن، منگنز و منیزیم می‌باشد. اسانس گشنیز یکی از مواد غذایی شناخته شده برای درمان خانگی عفونت قارچی است، که می‌تواند طیف وسیعی از باکتری و قارچ‌های مسبب عفونت قارچی واژن را دفع کند. برای استفاده از مزایای فوق‌العاده این ماده غذایی، چند قطره از اسانس گشنیز را با تخم گشنیز، فلفل قرمز، پودر فلفل قرمز، فلفل، لیمو خشک، شکر قهوه‌ای و ادویه مخلوط کنید و بخورید.

گشنیز راه درمان خانگی عفونت قارچی واژن

3- پونه کوهی برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن

اسانس پونه کوهی یک درمان محبوب برای عفونت قارچی و باکتریایی است. تحقیقات نشان می‌دهد که آن با بسیاری از انواع قارچ‌ها، از جمله کاندیدا آلبیکنس، که علت حدود 90 درصد از عفونت‌های قارچی است، مبارزه می‌کند.

پونه کوهی برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن

4- پنیر و درمان خانگی عفونت قارچی واژن

با توجه به مطالعات انجام شده، پروبیوتیک‌های پنیر برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن بسیار مؤثر هستند و عفونت قارچی در کسانی که از این مواد غذایی حاوی پروبیوتیک استفاده می‌کنند، سریع‌تر درمان می‌شود. مطالعه‌ای که بر روی 276 زن مسن انجام شد، نشان داد که مصرف پنیر پروبیوتیک موجب کاهش 75% تعداد مخمرهای عامل عفونت قارچی می‌شود. در نتیجه پنیر پروبیوتیک یکی از مفیدترین مواد غذایی برای درمان و پیشگیری از عفونت قارچی واژن است.

پنیر و درمان خانگی عفونت قارچی واژن

5- روغن نارگیل بکر (ویرجین) راه درمان خانگی عفونت قارچی واژن

بر خلاف روغن نارگیل معمولی، روغن نارگیل بکر از گوشت تازه نارگیل تهیه شده است و تحت فرایند شیمیایی تصفیه قرار نگرفته است در نتیجه ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان روغن نارگیل بکر حفظ می‌شود و خواص درمانی و مزایای آن چندین برابر است. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل برای مبارزه با کاندیدا آلبیکنس و عفونت قارچی بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، می‌توانید سبزیجات خوشمزه را با روغن نارگیل سرخ کنید و بخورید.

روغن نارگیل بکر (ویرجین) راه درمان خانگی عفونت قارچی واژن

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشید لطف کمکم کنید من نزدیک هفت ماه عفونت قارچ گرفتم خیلی هم دکتررفتم ولی خوب نمیشم .هرداروی بگین استفاده کردم ولی خوب نشدم لطف راهنمایم کنیدچیکارکنم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام برای بهبود قارچ واژن نکات زیر را رعایت فرمایید: برای شست و شو از ژل بهداشتی خانم ها استفاده کنید، و بعد از شست و شو حتما محل را خشک نمایید از شورت تنگ استفاده نکنید و شلوارهای جین تنگ یا لگ که اجاره عبور هوا را نمیدهد نپوشید پارتنر شما هم باید حتما بهداشت را رعایت کند. ممکن است آلودگی از طرف ایشان منتقل شود نصف لیوان سرکه سیب را در یک لگن آب گرم حل کنید و روزی یک بار در آن بنشینید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشین
هر چند ماه واژنم عفونت میگیره دکتر میرم انتی بیوتیک و قرص واژینال میده دورش میگذره بازهم به حالت اول برمیگرده

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام یک فنجان سرکه سیب را در یک لگن آب گرم حل کرده و به مدت ده دقیقه در آن بنشینید. این کار را روزی دو بار تا دو هفته تکرار کنید. برای شست و شوی واژن حتما از ژل های شست و شو استفاده کنید. این ژل ها را میتوانید از داروخانه تهیه نمایید. بعد از هر بار شست و شو و ادرار کردن، حتما محل را خشک نمایید. عفونت در محیطی که مرطوب است و هوا جریان ندارد، بیشتر رشد میکند. همیشه از لباس زیر نخی استفاده کنید و از پوشیدن لباس ها و شلوارهای تنگ خودداری کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام وقت بخیر ،خانمی هستم سی و هفت ساله،و تقریبا هر چند ماه یک بار در ناحیه کمر احساس درد میکنم که این درد به پهلوها هم منتشر میشه و هیچ علامتی از عفونت ندارم ،نه خارش و نه سوزش،ولی به پزشک که مراجعه کردم گفت همین درد علامت عفونت هست،و قرص سیبروفلوکسازین برام تجویز کرد،و اینکه من پریود نامنظمی دارم و کیست هم ندارم باید چیکار کنم،متشکرم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام وجود کمر درد در شکم و پهلوها و پریود نامنظم از علائم وجود کیست است. شاید لازم باشد شما مجددا یک سونوگرافی رحم و تخمدان انجام دهید تا مطمئن شوید کیست برای شما وجود ندارد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من عفونت قارچى مزمن دارم كه هيج علاعمى ندارم فقط ترشح پنيري دارم خيلى دكتر رفتم ولي بعد يه مدت دوباره بر ميگرده. الان پيش يه دكتر ديگه رفتم ميگه بايد درمان طولاني مدت انجام بدي. الان نزديك ٤٠ روز دارم قرص فولوكنازل ١٠٠ روزى يكى مي خورم. آيا خوردن اين همه قرص كه فعلا بايد خوردنشو ادامه بدم ضرر نداره؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام عوارض جانبی شناخته برای فولوكنازل شامل سر درد، سرگیجه، معده درد، اسهال، معده درد و بی اشتهایی است. اگر شما تا کنون هیچ یک از این عوارض را تجربه نکرده اید جای نگرانی نیست. میتوانید مصرف دارو را با دوز و تا زمانی که پزشک تجویز کرده است ادامه دهید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با عرض سلام خسته نباشید. من 30 ساله هستم و 5 ساله ازدواج کردم. مدت زیادی نزدیک به 12 ساله که عفونت قارچی برگشت پذیر داشتم که در 2سال گذشته خیلی شدید شده. طوری که بلافاصله بعد از اتمام داروها عفونت برفکی و سوزش داخل واژن و خارش میگیرم . یعنی فقط وقتی کلوتریمازول واژینال مصرف می کنم خوبم . دارو رو که قطع می کنم دوباره بلافاصله شروع میشه…. ترشحات سفید پنیرکی و سوزش داخل واژن و التهاب می گیرم. مترونیدازول در این سالها فراوون خوردم و یک 6 ماه هم قرص فلوکونازول 100 بهم داد دکتر، که فقط هفته اول خوب بودم و از هفته دوم مصرف ، که رسیدم به هفته ای یک قرص، دوباره بیماریم برگشت . بعد از سه ماهه قرص فلوکونازول رو قطع کردم چون رسما بی تاثیر بود هفته ای یک قرص فلوکلونازول. و چندماه پونه کوهی به دستور دکتر دم کردم و هر روز خوردم که باعث خفیف شدن بیماریم شده بود ولی نه بصورت کامل. ولی الان 2 ماهه پونه کوهی نخوردم دوباره شدید شده.. دیگه نمیدونم چیو بگم لطفا راهنمایی بفرمایید. در ضمن زایمان نداشتم و روابط جنسی متعدد نداشتم و فقط همسرم بوده. وزن من 54 کیلو و نه لاغر و نه چاقم. نه قند دارم و نه بیماری خاصی..و نه ریزش مو. کلا مشکل شدید خاص و شدیدی ندارم که قابل ذکر باشه و مرتبط با عفونت های پی در پی من باشه. در ضمن من قبلا هر روز بیرون بودم ولی الان 3 ساله خانه دارم و کلا لباس زیر نمی پوشم که بیماریمو شدید نکنه. هم خودم هم همسرم هم بهداشت رو رعایت می کنیم. ممنونم میشم منو راهنمایی بفرمایید.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام ممکن است شما به ماده ای حساسیت داشته باشید و این حساسیت باعق تشدید علائم عفونت شود. مثلا ممکن است به یک نوع شوینده خاص یا صابون یا مایع نرم کننده حساسیت داشته باشید. اتفاقا پوشیدن لباس زیر به شما توصیه میشود اما لباس زیر هایی که پلاستیکی نباشند. از پوشیدن لباس های تنگ که اجازه عبور هوا را نمیدهند خودداری نمایید. وجود رطوبت و نبود جریان هوا به نفع قارچ ها عمل میکنند. همیشه محل مورد نظر را خشک نگه دارید. از پدهای بهداشتی روزانه استفاده نمایید. در زمان پریودی پد خود را زود به زود عوض کنید و برای شستن محل از محلول شستشوی واژن استفاده نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من مكررا عفونت قارچي ميشم. همه جور درماني رو هم تجربه كردم ولي باز برميگرده چه دارويي ميتونه اين قارچ رو كلا از بين ببره ؟

مشاهده کامل

سلام خسته نباشیدمن الان دیگه ده ماه عروسی کردم اصلآهیچ گونه جلوگیری نداشتم فقط ی هفته اول عروسیم قرص ضدبارداری خوردم ولی دیگه هیچ روش جلوگیری نداشتم الانم خیلی بچه دوست دارم ولی عفونت دارم، موقع پریودم ب شدت اذیت میشم زیرشکم ام دردمیکنه وموقع نزدیکی باشوهرم بازعفونتم بیشترمیشه ،چنددفع رفتم دکترولی بهترنشدم بایدچیکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
باسپاس

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام دردهای شما در زمان نزدیکی، پریودی و همچنین عفونت میتواند نشانه وجود مشکلاتی مانند کیست برای رحم و یا تخمدان باشد. بطور کلی بهتر است پیش از اقدام به باروری به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید تا با انجام معاینات و ازمایشات لازم و انجام سونوگرافی ابتدا از سلامت خود مطمئن شوید و بعد اقدام به باردار شدن نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر