راز افزایش طول عمر و بهبودی بیماران کلیوی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راز افزایش طول عمر و بهبودی بیماران کلیوی

یافته‌های اخیر برای افزایش طول عمر بیماران کلیوی

مجله سلامت : عوامل متعددی باعث بروز بيماری های کليوی می‌شوند اما شايد بسياري ندانند که بيماری کليوی می‌تواند قاتل خاموش باشد و علائم جدی بیماری های کلیوی بعد از وخیم شدن آن بروز می‌کنند. بسیاری از مردم درگیر بیماری های کلیوی هستند ، به همین دلیل برای افزایش طول عمر بیماران کلیوی مطالعات متعددی انجام شده است. مطالعه‌ای که توسط محققان تایوانی انجام شد و همچنین به گزارش مجله بالینی نفرولوژی جامعه آمریکا، پیاده‌روی منظم به افزایش طول عمر بیماران کلیوی ، کمک می‌کند و همچنین نیاز آن‌ها را به دیالیز یا پیوند کلیه کاهش می‌دهد. دکتر چه-یی چو (Che-Yi Chou)، از بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی چین دراین‌باره می‌گوید: یک مقدار حداقل پیاده روی-فقط یک‌بار در هفته به مدت کمتر از ۳۰ دقیقه-برای بیماران کلیوی مفید است اما پیاده‌روی مکرر و طولانی‌تر، سودمندتر می‌باشد.

روند مطالعه انجام‌شده بر روی بیماران کلیوی

این مطالعه بر روی بیش از ۶۳۰۰ نفر تایوانی با بیماری مزمن کلیوی که به‌طور متوسط ۷۰ سال سن داشتند، انجام شد؛ این بیماران به‌طور متوسط ۱٫۳ سال پیگیری شدند و به‌طور کلی، حدود ۲۱ درصد از آن‌ها، پیاده روی کرده بودند؛این ۲۱ درصد، نسبت به بیماران کلیوی که پیاده‌روی نمی‌کردند، با احتمال کمتری نیاز به دیالیز و یا پیوند کلیه داشتند.

روند مطالعه انجام‌شده بر روی بیماران کلیوی

آمارهای شگفت‌انگیز راجع به تأثیر پیاده‌روی بر روی افزایش طول عمر بیماران کلیوی

بر اساس این مطالعه، هرچه که افراد، بیشتر پیاده‌روی می‌کردند، نتایج سودمندتری را در روند بهبود بیماری نشان می‌دادند؛افرادی که به ترتیب ۲-۱، ۴-۳، ۶-۵ و ۷ بار در هفته پیاده‌روی می‌کردند، به ترتیب ۱۷%، ۲۸%، ۵۸% و ۵۹% کمتر احتمال مرگ را نسبت به افرادی که پیاده‌روی نمی‌کردند، داشتند؛ آن‌ها همچنین ۱۹%، ۲۷%، ۴۳% و ۴۴% کمتر نیاز به دیالیز و پیوند کلیه داشتند. به‌ طور کلی پیاده‌روی برای بیماران کلیوی با افزایش طول عمر بیماران و کاهش ابتلا به دیالیز همراه است و همچنین بسیاری از مشکلات دیگر این افراد را بهبود می‌دهد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر