درمان جوش صورت به روش سنتی و طبیعی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 8 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان جوش صورت به روش سنتی و طبیعی

جوش صورت ، بلای آسمانی

مجله پزشکی و سلامت : پوست شما یکی از مهم‌ترین اجزایی است که برای زیبایی‌تان باید از آسیب دیدن آن پیشگیری کنید. اگر بر روی پوست صورت شما جوش بزند ، از قیافه زشت خود متنفر می‌شوید. برای جلوگیری از جوش زدن و درمان جوش صورت ، باید از مواد شیمیایی مضر دوری کنید . تغییر تعادل هورمونی در بدن نیز یکی از عواملی است که موجب بروز جوش می‌شود ، زیرا تغییر هورمون ، باعث تولید بیش از حد سبوم می‌شود ، درنتیجه سبوم اضافی ، منافذ پوست را می‌بندد و باعث بروز جوش پوستی می‌شود.
اگر زیاد جوش می‌زنید ، نگران نباشید ، زیرا بهترین روش برای درمان جوش صورت و جای آن ، درمان‌های سنتی و طبیعی است. تعدادی از بهترین درمان‌های طبیعی جوش صورت را برایتان بیان می‌کنیم.

جوش صورت ، بلای آسمانی

استفاده از سرکه سیب برای درمان جوش صورت

سرکه سیب بهترین درمان جوش صورت است. در وهله اول باکتری‌های مسبب جوش را از بین می‌برد. همچنین pH پوست شما را قلیایی و متعادل می‌کند ، در نتیجه باکتری عامل جوش ، نمی‌تواند رشد کند.
سرکه سیب مانند آب لیمو یک داروی قابض است که می‌تواند چربی اضافی پوست را نیز خشک کند . البته در نظر داشته باشید که برای اینکه جوش نزنید ، نباید پوست شما بیش از حد خشک شود (خشکی بیش از حد موجب شیوع بیماری می‌شود) ، بلکه این خشکی باید در حدی باشد که تولید بیش از حد غدد سباسه را جبران کند.
برای درمان جوش صورت خود ، قبل از خواب پنبه‌ای را به سرکه سیب آغشته نمایید و سپس آن را به صورت خود بمالید ، بعد از اینکه بیدار شدید ، صورت خود را بشویید.

استفاده از سرکه سیب برای درمان جوش صورت استفاده از سرکه سیب برای درمان جوش صورت 2

درمان جوش صورت با ماسک دارچین و عسل

عسل چسبنده است و دارچین نیز تند است ، در نتیجه احتمالاً تمایلی به استفاده از این ماسک ندارید. ولی باید بدانید که عسل و دارچین هر دو برای درمان جوش صورت مفید هستند.
دارچین خواص ضد میکروبی دارد و می‌تواند از رشد باکتری جلوگیری کند ، عسل نیز آنتی‌بیوتیک طبیعی است در نتیجه این دو ماده بهترین درمان جوش صورت هستند.
2 قاشق عسل را با 1 قاشق دارچین مخلوط کنید ، سپس این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از 15-10 دقیقه صورتتان را بشویید.

درمان جوش صورت با ماسک دارچین و عسل درمان جوش صورت با ماسک دارچین و عسل 2

درمان جوش صورت با شیر و عسل ( یا ماست)

اگرچه گفته می‌شود که برخی از فراورده‌های لبنیاتی مانند شیر ، موجب بروز جوش می‌شوند ، اما مصرف موضعی شیر بر روی پوست ، جوش و بیماری پوستی را التیام می‌بخشد. علت اینکه مصرف خوراکی شیر می‌تواند موجب بروز جوش شود ، هورمون‌های اضافی است که در آن وجود دارد ، اما واقعیت این است که هنگام بلع شیر ، هورمون اضافی در آن وجود ندارد.در اکثر موارد ، شیر التهاب و قرمزی پوست را تسکین می‌دهد.
به جای شیر ، از ماست نیز می‌توانید استفاده کنید ، اسید آن خاصیت ضد باکتریایی دارد و چربی موجود در آن نیز مغذی و مرطوب کننده است.
برای درمان جوش صورت یک قاشق شیر یا ماست را با یک قاشق عسل مخلوط کنید ، سپس آن را با یکی پد پنبه‌ای به صورت خود بمالید و بعد از 15-10 دقیقه صورتتان را بشویید.

درمان جوش صورت با شیر و عسل ( یا ماست) درمان جوش صورت با شیر و عسل ( یا ماست) 2

پاپایا (انبه هندی) برای درمان جوش صورت

پاپایا یک جزء ضروری در بسیاری از محصولات آرایشی است ، اما برای اینکه از مزایای پاپایا بهره‌مند شوید ، نیازی نیست از محصولات آرایشی استفاده نمایید ، بلکه می‌توانید از خود پاپایا به صورت طبیعی استفاده کنید.
پاپایا خام یک درمان طبیعی برای جوش است که سلول‌های مرده و چربی پوست را از بین می‌برد و پوست را نرم و صاف می‌کند. پاپایا شامل آنزیمی به نام پاپایین است که باعث کاهش التهاب و جلوگیری از تشکیل چرک می‌شود.
به منظور درمان جوش صورت ، پاپایا را به طور کامل له کنید تا بتوانید آن را به صورت ماسکی روی صورتتان بمالید سپس 20-15 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. ممکن است بعد از شستشو ، پوست شما کمی خشک شود ، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

پاپایا (انبه هندی) برای درمان جوش صورت پاپایا (انبه هندی) برای درمان جوش صورت 2

درمان جوش صورت با رب پوست پرتقال

جوش پوستی توسط باکتری‌های مختلف ، چربی اضافی پوست و منافذ بسته سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌‌شود. پوست پرتقال ماسک فوق‌العاده‌ای برای بهبود جوش پوستی است ، زیرا سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است که باعث رشد سلول‌های جدید پوستی می‌شود و طراوت و شادابی خاصی به پوست می‌بخشد.
برای ردمان جوش صورت ، پوست پرتقال را به خوبی بشویید و آن را با استفاده از مخلوط کن به طور کامل خورد کنید. سپس کمی صبر کنید تا پوست پرتقال آب بیندازد. پوست پرتقال را به همراه آب آن بر روی جوش های خود بمالید و بعد از 25-20 دقیقه صورتتان را بشویید. ممکن است بعد از شستشو ، پوست شما کمی خشک شود ، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

درمان جوش صورت با رب پوست پرتقال درمان جوش صورت با رب پوست پرتقال 2

مخلوط توت‌فرنگی و عسل برای درمان جوش صورت

عسل و توت‌فرنگی روش طبیعی برای درمان جوش صورت هستند. توت‌فرنگی سرشار از اسید سالیسیلیک است و نکته قابل توجه این است که اسید سالیسیلیک ماده اولیه بسیاری از محصولات درمان جوش صورت است ، زیرا موجب ریختن سلول‌های مرده پوست ، ساختن دوباره اپیدرم ، باز کردن منافذ مسدود و از بین بردن باکتری می‌شود. باز کردن منافذ مسدود پوست بسیار مفید است ، زیرا سلول‌های پوستی شروع به رشد دوباره و ساختن لایه پوستی جدید می‌کنند ، در نتیجه جای جوش و جوش های پوستی از بین می‌روند. عسل نیز در درمان جوش صورت نقش اساسی دارد ، زیرا خاصیت ضد باکتریایی و التهاب دارد.

برای درمان جوش صورت، 3 عدد توت‌فرنگی تازه را له کنید ، سپس آن را با 2 قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کرده و این ماسک فوق‌العاده را روی پوست و جوش خود بمالید ، بعد از 20 دقیقه صورتتان را بشویید. ممکن است بعد از شستشو ، پوست شما کمی خشک شود ، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

درمان جوش صورت با پوست موز

موز میوه‌ای با خواص فوق‌العاده است ، حتی پوست موز که خوراکی نیست ، مزایای زیادی دارد. پوست موز حاوی ماده‌ای به نام لوتئین است که لوتئین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی برای کاهش تورم و التهاب و تشویق رشد سلول‌های سالم است. بنابراین مالش پوست موز بر روی صورت می‌تواند قرمزی و التهاب ناشی از جوش را کاهش دهد و به درمان جوش صورت کمک کند.
پوست موز را بر روی صورت خود مالش دهید و بعد از 30 دقیقه صورت خود را بشویید. به منظور درمان جوش صورت ، این کار را هرروز انجام دهید تا پوستی لطیف و زیبا داشته باشید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

آلوئه ورا و درمان جوش صورت

ژل آلوئه ورا را می‌توان به همراه مواد دیگری برای درمان جوش صورت استفاده کرد ، اما خود این ژل به تنهایی نیز خواص زیادی برای درمان جوش صورت دارد. آلوئه ورا ضد التهاب و باکتری است و قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد. ژل آلوئه ورا را می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری نمایید و یا به صورت طبیعی از گیاه آلوئه ورا استفاده کنید.
ژل آلوئه ورا را بر روی پوست و جوش خود بمالید تا کاملاً جذب پوستتان شود .

درمان جوش صورت با بی کربنات سدیم

بی کربنات سدیم یک ماده فوق‌العاده مفید است که موارد کاربرد آن بسیار زیاد می‌باشد. بی کربنات سدیم یا جوش شیرین خواص زیادی برای درمان جوش صورت دارد. این ماده افسانه‌ای خواص ضد عفونی کننده ، ضد باکتری و قارچ دارد و چربی اضافی پوست را نیز از بین ببرد. می‌توانیم بگوییم این ماده یک لایه بردار طبیعی پوست نیز است که پوست را نرم و لطیف می‌کند.
جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و ماسک آماده شده را به صورت لایه ضخیمی روی پوست خود بمالید و 2 دقیقه پوستتان را ماساژ دهید. سپس 20-15 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.ممکن است بعد از شستشو ، پوست شما کمی خشک شود ، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

آب لیمو برای درمان جوش صورت

آب لیمو به دلایل خاصی برای درمان جوش مفید است. این میوه سرشار از ویتامین C اسید سیتریک است که لایه برداری از پوست و کاهش قرمزی کمک می‌کند.
اگر پوستتان به آب لیمو بسیار حساس است ، آن را با کمی ماست مخلوط کرده و به صورتتان بمالید. ممکن است بعد از شستشو ، پوست شما کمی خشک شود ، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

درمان جوش صورت با ماسک آووکادو و عسل

گاهی اوقات شنیده می‌شود که استفاده از آووکادو به خاطر چربی زیادی که دارد ، می‌تواند سلامت پوست را به خطر بیندازد و موجب بروز جوش صورت شود . اما شواهد نشان می‌دهد که آووکادو سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی خوب است که می‌تواند به درمان جوش صورت کمک کند. اگر شما پوست حساسی دارید که درمان‌های دیگر ، برای شما کارآیی خوبی نداشته است ، از مخلوط آووکادو و عسل برای درمان جوش صورت و پوستتان استفاده نمایید.
برای ساختن این ماسک به یک آووکادو و یک قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید. آووکادو را به طور کامل له کنید تا بتوانید آن را به صورت ماسکی روی صورتتان بمالید سپس 20-15 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. ممکن است بعد از شستشو ، پوست شما کمی خشک شود ، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی گیاه فوق‌العاده‌ی سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، گوگرد، فسفر و انواع کلرید است و می‌تواند به درمان جوش و لکه‌های دردسرساز کمک کند. سیب‌زمینی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی برای تغذیه پوست و تشویق رشد سلول‌های جدید و سالم پوست نیز می‌باشد که به سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند.
سیب‌زمینی خامی را رنده کنید و سپس پوره و آب سیب‌زمینی را روی پوست خود بمالید و بعد از 30– 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

درمان جوش صورت با نعناع تازه

نعناع حاوی منتول است که منتول یکی ضد التهاب و مسکن طبیعی است. نمی‌توانیم به عنوان یک درمان از ؟آن یاد کنیم ، اما برای کاهش تورم ، قرمزی ، درد و درمان جوش صورت بسیار مفید است.
نعناع تازه را در هاون و یا مخلوط کن بریزید تا برگ‌های آن کاملاً له شود ، سپس برگ و آب نعناع را روی پوست خود بمالید سپس 20-15 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب سرد بشویید.

اسکراب یا لایه بردار شکر برای درمان جوش صورت

شکر سفید و یا قهوه‌ای، به شما کمک می‌کند تا از شر گرفتگی منافذ پوست خلاص شوید . اسکراب شکر مانند یک کرم لایه بردار عمل می‌کند که به طور ملایمی گرفتگی منافذ پوست شما را برطرف می‌کند و سلول‌های جدیدی نیز روی پوست شما می‌سازد. اسکراب شکر را به روش‌های مختلفی می‌توانید تهیه کنید. در برخی دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که باید شکر را با کمی عسل و روغن زیتون مخلوط کنید و به پوست خود بمالید، در برخی دیگر نوشته شده است که می‌توانید شکر را فقط با کمی آب مخلوط کنید تا اسکراب شیرینی برای درمان جوش تهیه کنید.

سیر معجزه‌ای برای درمان جوش صورت

سیر خواص ضد باکتری دارد و از این لحاظ برای درمان جوش صورت بسیار مناسب است. شما می‌توانید برای کاهش التهاب و درمان جوش صورت ، خود سیر را روی صورت خود بمالید و یا اینکه سیر را رنده کرده و آب سیر را روی پوستتان بمالید و بعد از ده دقیقه صورتتان را بشویید. اگر به بوی سیر حساس هستید ، برای درمان جوش صورت از این روش استفاده نکنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر