درمان اختلال نعوظ با روش های نوین پزشکی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان اختلال نعوظ با روش های نوین پزشکی

اختلال نعوظ چیست؟

مجله پزشکی و سلامتاختلال نعوظ یک ناتوانی جنسی است که روابط جنسی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث نگرانی بسیاری از مردان شده است. افرادی که دچار این ناتوانی جنسی هستند، به دنبال راه‌های متنوعی برای درمان اختلال نعوظ هستند، اما آیا این روش‌ها برای درمان اختلال نعوظ مؤثر هستند؟ آیا هر کسی می‌تواند بدون مشورت با پزشک روش درمانی خاصی را انتخاب کند؟
اگر شما مشکل اختلال نعوظ دارید ، باید به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با بررسی وضعیت شما و تاریخچه روابط جنسی‌تان ، روش درمانی مناسبی را به شما تجویز کند.

درمان اختلال نعوظ

ساخته شدن داروهای درمان اختلال نعوظ مانند ویاگرا (سیلدنافیل) در سال 1998 ، جهش بزرگی رو به جلو تلقی می‌شود. اما به تازگی گام‌های بلندی در درمان اختلال نعوظ برداشته شده است، این درمان‌های جدید عبارت‌اند از پمپ‌ها ، جراحی و شیاف‌های طبی.
در ادامه مطلب به روش‌های درمان اختلال نعوظ اشاره خواهیم کرد:

داروهای درمان اختلال نعوظ

ویاگرا (سیلدنافیل ) ، سیالیس (تادالافیل) و لویترا (واردنافیل) داروهایی هستند که با اختلال نعوظ (شل شدن عضلات صاف در آلت تناسلی مرد) مبارزه می‌کنند ، این داروها با افزایش جریان خون در آلت تناسلی (این داروها مهارکننده خوب فسفو دی استراز نوع 5 (PDE-5) هستند) به نعوظ کمک می‌کنند. این داروهای درمان اختلال نعوظ تا 70% موجب سفت شدن آلت تناسلی برای رابطه جنسی مؤثر هستند.

به طور کلی استفاده از داروهای درمان اختلال نعوظ ، ایمن می‌باشد. اما این داروها عوارض جانبی مانند سردرد، احتقان سینوس، سوء هاضمه و تاری دید دارند ، اما تمام این عوارض در اغلب موارد ، خفیف است.
استفاده از داروها برای افرادی که داروهای خاصی مانند نیترات‌ها (قرص نیتروگلیسیرین برای درد قفسه سینه) را استفاده می‌کنند ، مناسب نیست ، زیرا این داروها با داروهای درمان اختلال نعوظ تداخل می‌کنند و موجب افت فشار خون می‌‎شوند و حتی ممکن است موجب حمله قلبی شدید نیز شوند.

تزریق برای درمان اختلال نعوظ

اگر داروها برای درمان اختلال نعوظ مؤثر نباشند ، پزشک به شما تزریق داروی مستقیم به پایه آلت تناسلی را تجویز می‌کند که این تزریق توسط سوزن‌ نازک و یا قرار دادن شیافی در مجرای ادراری انجام می‌شود.
آلپروستادیل یک داروی تزریقی گشادکننده عروق است، به این معنی که با گشاد کردن رگ های خونی ، به منظور بهبود جریان خون کار می‌کند ، در نتیجه جریان خون به آلت تناسلی افزایش می‌یابد و در نتیجه نعوظ معمولاً در عرض 15-10 دقیقه اتفاق می‌افتد.

گاهی برای اثربخشی بیش‌تر ، تزریق به صورت ترکیبی انجام می‌شود ، یعنی پزشک یک گشادکننده عروق مانند پاپاورین را به همراه آلفا بلاکری مانند فنتولامین تزریق می‌کند. پزشک شیوه تزریق را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید در منزل این کار را انجام دهید.

تزریق برای درمان اختلال نعوظ

شیاف درمان اختلال نعوظ

این روش درمانی برای افرادی که از سوزن و تزریق می‌ترسند، مناسب است. شیاف حاوی دارویی مانند آلپروستادیل است که در مجرای ادراری قرار می‌گیرد و از آنجا که دارو ابتدا وارد مجاری ادراری می‌شود ، قدرت اثر بخشی آن به اندازه تزریق مستقیم به پایه آلت تناسلی نیست و مدت زمان بیش‌تری طول می‌کشد که دارو اثر خود را روی آلت تناسلی بگذارد.

پمپ‌

پمپ‌های آلت تناسلی مردان ، جریان خون آلت تناسلی را افزایش می‌دهند و به این ترتیب برای درمان اختلال نعوظ مؤثر هستند.این پمپ‌ها با هزینه کم در دسترس می‌باشند.
این فرایند از پمپ هوا از لوله می کشد خون به بافت سیخ شونده. به ماندن راست پس از برداشتن لوله، این یک ایده خوب به لغزش یک حلقه تنگ بر پایه آلت تناسلی است.

حلقه تنگ

حلقه تنگ جریان خون را در آلت تناسلی افزایش نمی‌دهد ، بلکه سرعت خروج خون از آلت تناسلی را کاهش داده و با این کار مدت زمان نعوظ را افزایش می‌دهد. حلقه تنگ نباید بیش از 30 دقیقه استفاده شود و بعد از این مدت باید حلقه را از آلت تناسلی خارج کنید. در غیر این صورت دچار بی حسی و درد شدیدی در آلت تناسلی می‌شوید.

حلقه تنگ

ایمپلنت درمان اختلال نعوظ

فن آوری ایمپلنت آلت تناسلی در حال پیشرفت است و دو نوع ایمپلنت در دسترس است:
ایمپلنت‌های قابل تورم: سیلندری است که در آلت تناسلی مرد کاشته می‌شود و توسط پمپ هیدرولیک کاشته شده در کیسه بیضه، در آلت تناسلی تورم ایجاد می‌کند.
ایمپلنت نرم و قابل انعطاف: این نوع ایمپلنت‌ها ، میله‌های خم شو نرمی هستند که در آلت تناسلی مرد کاشته می‌شود. این ایمپلنت ، به صورت دستی تنظیم شده و حالت شل و نعوظ به آلت تناسلی می‌دهد.

جراحی

جراحی عروق به ندرت انجام می‌شود و راه آخر برای درمان اختلال نعوظ است. اگر روش‌های دیگر درمانی ، جوابگو نباشند ، فرد باید برای درمان اختلال نعوظ ، جراحی عروق انجام دهد (تنها در 1% از مردان).

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : درمان اختلال نعوظ در مردان با روش‌های طبیعی

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام بنده دچارضایعه نخاعی شدم تقریباده ساله..و نعوظ ندارم برای رابطه جنسی ازکش حلقه تنگ استفاده میکنم که اونم زیاد نعوظ رونگه نمیداره.. میخواستم یک دکتربهم معرفی کنیدکه برم پیشش تاروش تزریق آمپول روبرام انجام بده ببینم اثرداره یا نه..ممنون میشم راهنماییم کنید..

مشاهده کامل

سلام بنده دچار سستی نعوذ هستم و چندین بار به دکتر مراجعه کردم و ازمایش های خون و چربی گرفتند و گفتند مشکلی نیست و داروهای سیلدانافیلوتادافیل تجویز کردند و تاثیر مقطعی دارند دائمی نیستند .قبلا میل جنسیم خیلی بالا بود و زود تحریک میشدم اما الان به سختی تحریک میشوم. آیا دارویی هست که میل جنسیم را بالا ببرد و زود تحریک شوم؟ با تشکر

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر باشه شما میتونین از مولتی ویتامین های مخصوص آقایان و همینطور از افشره ی گل سرخ استفاده کنین ، اثر بخشی افشره گل سرخ بسیار خوب هستش .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام. عمل قلب باز انجام داده ام. دیابت دارم. قرص متفرمین لوزار.اکابوز مصرف میکنم. به دکتر اورولوژی مراجعه نمودم. آمپول داده درآلت ترزیق کنم. نعوظ کامل صورت نمی گیرد. از قرصهای ویگرا ساندوفیل فایده ای نداشته. خیلی ناراحتم .آیا کار دیگری میشود کرد. روزی یک ساعت پیاده روی میکنم .ورزشکار هم بودم. ویتامین د.و تستتسترون هم زده ام. اثری نداشته.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام این حالت عارضه ی دیابت و بیماری قلبی است ، و برای حل آن بهترین کار این هست که استرس رو به طور کامل از خودتون دور کنین ، قندتون رو خیلی کنترل کنین و از قارچ گانودرما استفاده کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام من مدتی است که مشکل نعوظ دارم که دکتر برای من تادالافیل10 تجویز کرده که موثر میباشد اما بعلت عوارض جانبی ان میخواستم از سیالیس استفاده نمایم که متاسفانه سیالیس 10 در ایران موجود نیست و فقط سالیس 20 موجود است سوال من این است که ایا میتوانم سیالیس 20 را نصف و هر بار نصف انرا مصرف نمایم در غیر اینصورت اگر سیالیس 20 مصرف نمایم بعلت دوز بالا مشکل ساز نمیشود با تشکرفراوان از شما

مشاهده کامل

با سلام. نعوظ میتونه دلایل مختلفی داشته باشه و با توجه به علل آن و تشخیص پزشک، دارو تجویز میشه. به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک داروی دیگری رو مصرف نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید به مقالات زیر هم رجوع کنید. اختلال نعوظ (Erectile dysfunction) تادالافیل برای اختلال نعوظ یا پروستات | Tadalafil for erectile dysfunction or prostate
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. اندازه آلت تناسلی من کوچیکه و رابطه خوبی نمیتونم داشته باشم. لطفا بگین چیکار کنم ؟ ممنون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید: بزرگ کردن آلت تناسلی مردان
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام آقای دکتر لطفا بفرمائید برای شلی آلت و زود انزالی چه دارویی باید مصرف کنم من الان حدود یکسال است که آلتم شل شده آقای دکتر قبل از نزدیکی سفت است وقتی وارد کارمیشویم شل میشود و نمی دانم چکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید ویتامین ای نزدیک دوماه مصرف کردم یکم بهتر شد سن من ۵۰ سال وزنم ۱۰۵ است لطفا کمک کنید باتشکر فراوان

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی نکته ای که در ابتدا لازم میدونم به اون اشاره کنم این هست که مقوله شلی آلت که در اصطلاح علمی با عنوان اختلال نعوظ شناخته میشه با مقوله انزال زودرس یا زودانزالی متفاوته. توضیحاتی که شما در اینجا ارائه کردید بیشتر مربوط به اختلال نعوظ میشه .نکته بعدی اینکه افزایش سن و خصوصا افزایش وزن، مساله اختلال نعوظ رو تشدید میکنه اما راههای زیادی برای کنترل و حتی درمان اختلال نعوظ وجود داره که میتونید امتحان کنید. ما مقالات بسیار خوبی در این زمینه در سایت داریم که از شما دعوت میکنم اونها رو به دقت مطالعه کنید تا به پاسخ سوالتون برسید. این مقاله که پاسخ شما در پایان اون ثبت شده یکی از مقالات پربازدید وب سایت پزشکی دکتر سوشا هست بنابراین توصیه میکنم اون رو با دقت بخونید. بعلاوه پیشنهاد می کنم به مقالات زیر نیز مراجعه کنید : اختلال نعوظ ۱۷ عاملی که باعث ایجاد اختلال نعوظ در مردان می شود درمان اختلال نعوظ در مردان با روش‌های طبیعی درمان طبیعی اختلال نعوظ در مردان در صورتی که با مشکل زودانزالی هم مواجهید میتونید با سرچ همین عنوان در بخش جستجوی سایت، از مقالات فراوان و سودمند ما در این زمینه استفاده کنید. امیدواریم به زودی این مشکل شما مرتفع شود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر