جوانه غلات طلایه‌دار جوانی و زیبایی پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جوانه غلات طلایه‌دار جوانی و زیبایی پوست

نقش جوانه غلات در سلامت پوست و جوانی و زیبایی

مجله سلامت : امروزه متخصصان تغذیه معتقدند که جوانه‌های گیاهی نقش قابل توجهی در تأمین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن دارند. به طوری که تحقیقات علمی نشان داده که جوانه‌های گیاهی (مانند جوانه غلات ،جوانه گندم، ماش، یونجه، عدس) با دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ویتامین های E ،B و تا حدودی ویتامین C در سلامت پوست ، جوانی و زیبایی و تأخیر در فرآیند پیری در سلول‌های بدن نقش دارند. در حقیقت ویتامین ها و املاح موجود در جوانه غلات و حبوبات چندین برابر خود غلات و حبوبات می‌باشند. این در حالی است که با جوانه زدن میزان کربوهیدرات و انرژی موجود در جوانه غلات تا حدی کمتر می‌شود.

جوانه غلات و جوانی و زیبایی

امروزه محققان تغذیه معتقدند که رژیم غذایی مردم اکثراً فاقد ویتامین ها و املاح مورد نیاز می‌باشد، جوانه غلات همچون اکسیر جوانی و زیبایی برای بدن ما فعالیت می‌کنند و ویتامین ها و املاح مورد نیاز را به بدن ما می‌رسانند. میزان ویتامین های B و E موجود در جوانه غلات بسیار بالا می‌باشد و به همین دلیل از آن‌ها می‌توان به عنوان مکمل‌های ویتامینی طبیعی نیز نام می‌برند. برای مثال از لحاظ رساندن مواد مغذی به بدن ارزش غذایی چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم معادل یک کف دست نان است. به علاوه این که جوانه گندم نسبت به دانه خود سه تا دوازده برابر ویتامین B و سه برابر ویتامین E بیشتری دارد.

جوانه گندم به دلیل داشتن مقادیر بالایی از ویتامین E، به عنوان یک ماده غذایی ضد پیری و رفع کننده چین و چروک بر روی پوست مطرح می‌باشد. در واقع امروزه ثابت شده که ویتامین E به عنوان یک معجزه گر و اکسیر جوانی و زیبایی مطرح می‌باشد. همچنین این ماده غذایی در کنترل وزن (کاهش وزن یا افزایش وزن) هم مؤثر می‌باشد. در این زمینه، متخصصان تغذیه راجع به جوانه غلات توصیه می‌کنند که برای لاغر شدن می‌توانید پودر جوانه گندم را همراه ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از غذا و برای چاق شدن 10 دقیقه بعد از غذا صرف نمود. جوانه گندم علاوه بر نقش‌های فوق، به عنوان یک ماده ضد بی خوابی، پیشگیری کننده از بیماری‌های دیابت، قلبی و عروقی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی نیز مطرح می‌باشد و مصرف روزانه 4 قاشق غذاخوری آن همراه غذا و یا در تهیه غذاهای مختلف برای بهره‌مندی از این منافع توصیه می‌شود.

جوانه غلات و جوانی و زیبایی

نقش سایر جوانه‌ها بر سلامت، زیبایی و جوانی

جوانه یونجه به دلیل این که دارای عناصر منگنز و کروم بالایی است و در ساخت انسولین طبیعی به بدن کمک می‌کند به نام سلطان جوانه‌ها معروف می‌باشد. به علاوه این که این جوانه باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و به این ترتیب به عنوان یک ماده غذایی پیشگیری از بروز دیابت و کلسترول خون بالا مطرح می‌باشد. جوانه ماش هم نقش مؤثری در تأمین ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن بر عهده دارد و مصرف منظم آن رخوت و خستگی را از بین می‌برد و در حفظ سلامت پوست و مو نقش مؤثری دارد. به علاوه این که با خاصیت سیرکنندگی که دارد در کنترل وزن بدن هم مؤثر می‌باشد. میزان اسیدفولیک و پتاسیم در جوانه ماش بسیار بالا است و مصرف آن در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و پرفشاری خون بسیار مفید می‌باشد. به علاوه این که اسیدفولیک در سلامت پوست و مو هم نقش مؤثری بر عهده دارد.

پیشنهاد متخصصان تغذیه راجع به جوانه غلات

در مجموع، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در جهت سلامت سلول‌های پوست و حفظ ظاهری جوان، در رژیم غذایی روزانه خود از جوانه غلات به همراه ماست یا سالاد استفاده نمایید تا از منافع تأمین ویتامین های لازم برای بدن خود بهره‌مند شوید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر