تقویت ناخن به صورت طبیعی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تقویت ناخن به صورت طبیعی

چگونه ناخن‌های زیبا و قوی داشته باشید؟

مجله پزشکی و سلامتآیا ظاهر ناخن‌هایتان، زیبا و سالم نیستند؟ آیا ناخن‌های شکننده‌ای دارید؟ باید بگوییم که شما تنها کسی نیستید که دچار این مشکل هستید، ناخن‌های ضعیف و شکننده مشکل رایجی در میان تمامی افراد است. به طور کلی ، لایه پروتئینی به نام کراتین روی ناخن‌ها را می‌پوشاند؛ ناخن‌های سالم ، صاف و نرم و بدون چاله هستند، در عین حال رنگ ناخن‎ها یکنواخت و بدون لکه می‌باشد و به آسانی رشد می‌کنند. ناخن‌های ضعیف ، به راحتی رشد نمی‌کنند و ظاهر زرد رنگی دارند، اگر ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارید، باید به دنبال راهی برای تقویت ناخن هایتان باشید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

چرا ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارید؟

ناخن‌های ضعیف، خشک، شکننده و ناسالم اغلب در اثر سهل انگاری و مراقبت نامناسب است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت آب و یا مواد شیمیایی مانند مواد شوینده دلایل اصلی ضعیف و شکننده بودن ناخن‌ها هستند.
شیوه زندگی سالم، تغییرات رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی مناسب برای تقویت ناخن ‌ها که در مطلب قبلی نام برده شدند، بهترین راه برای تقویت ناخن ها است. اگر می‌خواهید ناخن‌های قوی و سالمی داشته باشید ،بهتر است از روش‌های طبیعی برای تقویت ناخن هایتان استفاده کنید. در ادامه به چندین ماده طبیعی برای تقویت ناخن ها اشاره می‌کنیم.

راه‌های طبیعی تقویت ناخن

تقویت ناخن با روغن زیتون

روغن زیتون یک درمان بسیار عالی برای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. روغن زیتون به تقویت ناخن و مرطوب کردن آن کمک می‌کند. همچنین این روغن به نوبه خود ناخن‌ها را قوی کرده و آن‌ها را نرم می‌کنند تا شکننده و آسیب پذیر نباشند. برای تقویت ناخن با استفاده از روغن زیتون ، ناخن‌هایتان را 3-2 بار در روز با روغن زیتون گرم، ماساژ بدهید و صبر کنید تا 15 دقیقه روی ناخن‌هایتان بماند، سپس دستانتان را با آب بشویید. همچنین می‌توانید 3 قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری آب‌لیمو مخلوط کرده و آن را با سواپ پنبه روی ناخن‌هایتان بزنید تا خشک شود. این کار را هر شب قبل از خوابیدن انجام دهید و صبح دستانتان را با آب گرم بشویید.

تقویت ناخن با روغن زیتون

چای سبز برای تقویت ناخن

چای سبز نیز می‌تواند ناخن‌های شما را قوی و سالم کند. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز به جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها و همچنین تقویت آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن رنگ ناخن‌ها را نیز برطرف می‌کند. یک فنجان چای سبز دم کنید و بعد از اینکه خنک شد، ناخن‌هایتان را 15 دقیقه در آن بخیسانید. برای قوی کردن ناخن‌هایتان، این کار را دو بار در هفته انجام دهید. همچنین می‌توانید 2 قاشق چای خوری چای سبز، کمی نمک و چند قطره از روغن جوانه گندم را با یکدیگر مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را به مدت 5 دقیقه در آن بخیسانید. این کار را 2-1 بار در هفته انجام دهید تا ناخن‌هایتان قوی و سالم شوند. برای تقویت ناخن هایتان می‌توانید چند قطره از اسانس چای سبز را با روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را یک یا دو بار در هفته روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید.

چای سبز برای تقویت ناخن

تقویت ناخن ها با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک عنصر تقویت کننده ناخن می‌باشد. این روغن نه تنها تقویت کننده بلکه یک ضد عفونی کننده قوی است که به پیشگیری و درمان عفونت‌های قارچی که اغلب عامل ضعیف و شکننده کردن ناخن‌ها هستند، کمک می‌کند. این روغن تقویت کننده می‌تواند شما را از زردی رنگ ناخن‌هایتان خلاص کند. یک تا چند قطره از روغن درخت چای را در یک کاسه کوچک آب گرم بریزید و ناخن‌هایتان را چند بار در هفته به مدت 3 دقیقه در این محلول بخیسانید تا ناخن‌هایتان قوی شوند.

روش دیگر استفاده از روغن درخت چای برای تقویت ناخن ها ، مخلوط کردن 2/1 قاشق چای خوری روغن ویتامین E یا روغن جوجوبا با 5-2 قطره از روغن درخت چای است، این مخلوط را چند دقیقه روی ناخن‌هایتان ماساژ بدهید تا به خورد ناخن‌هایتان برود ، بعد از اینکه این روغن روی ناخن‌هایتان خشک شد، می‌توانید دستتان را با آب ولرم آبکشی کنید. استفاده از این روغن‌های طبیعی به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند.

تقویت ناخن ها با روغن درخت چای

ویتامین E، روغن تقویت کننده ناخن

ویتامین E یکی دیگر از درمان‌های خوب برای تقویت ناخن است. این روغن مرطوب و تقویت کننده است و به هیدراته کردن و سالم نگه داشتن ناخن کمک می‌کند. کپسول ویتامین E، را بشکنید و قبل از خوابیدن، عصاره داخل آن را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید تا به خورد ناخن‌هایتان برود. اگر یک بار در روز به مدت چند هفته، از ویتامین E برای تقویت ناخن ‌هایتان استفاده کنید، به مرور زمان، ناخن‌هایتان سفت و قوی خواهد شد. مصرف خوراکی ویتامین E نیز می‌تواند به تقویت ناخن هایتان کمک کند.

ویتامین E، روغن تقویت کننده ناخن

سرکه سیب برای تقویت ناخن

سرکه سیب از مواد طبیعی تقویت کننده ناخن است که سرشار از مواد مغذی مختلف مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است که به حفظ سلامتی و تقویت ناخن ها کمک می‌کند. علاوه بر این، ماهیت اسیدی آن می‌تواند برای جلوگیری و درمان قارچ ناخن مؤثر باشد. مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را در کاسه‌ای با یکدیگر مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را یک بار در روز به مدت 10-5 دقیقه در آن بخیسانید. بعد از چند هفته ، قوی شدن ناخن‌هایتان را کاملاً حس می‌کنید. استفاده از این سرکه تقویت ناخن ، راهی بسیار آسان برای تقویت ناخن ها است. یکی دیگر از راه‌های طبیعی تقویت ناخن ، مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری سرکه سیب با یک لیوان آب است. 3 بار در روز این لیوان حاوی سرکه سیب را بنوشید تا ناخن‌هایتان قوی شوند.

سرکه سیب برای تقویت ناخن


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر