بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان و راه های درمان خارش

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان و راه های درمان خارش

بیماریهای پوستی آلت تناسلی مردان

مجله پزشکی و سلامت : خارش اندام تناسلی مردان می‌تواند در اثر بیماریهای پوستی اندام تناسلی آن‌ها ایجاد شود. بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان می‌تواند روی پوست آلت تناسلی آن‌ها تأثیر بگذارد. بعضی از انواع بیماریهای پوستی هستند که روی آلت تناسلی و همچنین سایر قسمت‌های پوست تأثیر می‌گذارند.

پسوریازیس ، لیکن پلان (Lichen planus) یا خزه پوستی (یک بیماری التهابی پوستی) و درماتیت سبورئیک مثال‌هایی از این بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان هستند. بعضی از بیماریهای پوستی فقط روی آلت تناسلی یا اندام تناسلی مردان تأثیر می‌گذارند، برخی از علائم بیماریهای پوستی نیز ابتدا از آلت تناسلی شروع می‌شود. همچنین پوست آلت تناسلی ممکن است تحت تأثیر سرطان نیز قرار گیرد.

عفونت آلت تناسلی عامل بیماریهای پوستی آلت تناسلی مردان

گاهی اوقات بروز بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان به خاطر عفونت‌های ناشی از بیماری‌های منتقله از راه جنسی است. یکی از مهم‌ترین بیماری‌های منتقله از راه جنسی ، سیفلیس است که باعث ایجاد بثورات پوستی صورتی و فلسی شکل روی آلت تناسلی مردان می‌شود. علاوه بر بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان که می‌توانند در اثر عفونت ایجاد شوند، عفونت می‌تواند باعث بروز بثورات جلدی کوچک و خارش دار روی آلت تناسلی مردان نیز شود.

بیشتر بخوانید : خارش دستگاه تناسلی مردان به خاطر چیست؟

زگیل اندام تناسلی در مردان

برخی از عفونت‌های ویروسی نیز می‌توانند باعث رشد بثورات جلدی کوچک و بزرگی مانند زگیل های تناسلی روی آلت تناسلی مردان می‌شود. زگیل اندام تناسلی در مردان یک بیماری آمیزشی و مسری است که باید درمان شود.

لیکن پلان از بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان

لیکن پلان می‌تواند باعث بروز راش‌های کوچک و خارش دار روی سر یا شفت آلت تناسلی مردان شود. این بیماری گاهی اوقات زخم‌های دردناكی روی آلت تناسلی مردان و لثه‌ها ایجاد می‌کند. لیکن پلان از بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان است که نیاز به درمان خاصی ندارد و بعد از مدتی خودش درمان می‌شود، تنها با استفاده از کرم کورتیکواستروئید می‌تواند خارش را کاهش دهد.

لیکن پلان از بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان

بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان | پاپول های مروارید شکل آلت تناسلی

پاپول های مروارید شکل روی آلت تناسلی شامل برجستگی‌هایی است که می‌تواند بر روی شفت آلت تناسلی مردان ایجاد شود. این برجستگی‌ها، واریاسیون آناتومیک بی ضرری هستند که در مردان ختنه شده کمتر دیده می‌شود. پاپول های آلت تناسلی که پوست آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار می‌دهند نیاز به درمان خاصی ندارند و در 10% از مردان دیده می‌شود و بعد از مدتی به خودی خود درمان می‌شود. با وجود اینکه پاپول های آلت تناسلی گاهی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند، اما جز بیماری‌های آمیزشی نیستند و مسری نیز نمی‌باشند.

لیکن اسکلروزوس آتروفیکوس از شدیدترین بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان

لیکن اسکلروزوس آتروفیکوس (lichen sclerosus et atrophicus) از بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان است که التهاب دراز مدت و مزمن سبب ایجاد پوست سفید و سفتی در نزدیکی نوک آلت تناسلی می‌شود. تشکیل این پوست سفید رنگ باعث مسدود شدن جریان ادرار و اسپرم در مردان می‌شود. برای درمان این گونه بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان ، کرم‌های ضد التهاب و کورتیکواستروئید می‌توانند التهاب را کاهش دهند اما برای باز کردن مجرای ادراری و تناسلی باید عمل جراحی انجام شود.

درماتیت تماسی آلت تناسلی مردان

درماتیت تماسی (contact dermatitis) ، درماتیت تحریکی و آلرژیک بوده و با خارش , قرمزی و اِدم پوست همراه می‌باشد. برخی از مردان به لاتکس حساسیت دارند و به همین دلیل استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری می‌تواند باعث درماتیت تماسی ، حساسیت و خارش در آن‌ها شود. کاندوم‌های غیر لاتکس برای چنین افرادی بهتر است اما کاندوم‌های طبیعی و غیر لاتکس توانایی محافظت از بدن در برابر ویروس ایدز را ندارند. کرم کورتیکواستروئید، مانند کرم هیدروکورتیزون 1٪ به کاهش خارش و علائم این بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان کمک می‌کند.

dastgah tanasoli mardan

سرطان‌های پوست موضعی آلت تناسلی مردان

سرطان‌های پوست موضعی آلت تناسلی مردان عبارتند از:

• اریتروپلازی کوئیورات (Erythroplasia of Queyrat)
• بیماری بوئن آلت تناسلی ، آلت تناسلی پنهان ، کوچکی آلت تناسلی (Bowen disease of the penis)
• پاپولوز بوونوئید (Bowenoid papulosis)
• آدنوکارسینوما (Adenocarcinoma)
• بیماری پاژه (Paget disease)

در بیماری اریتروپلازی کوئیورات و بوئن آلت تناسلی راش‌های قرمز رنگ و یا مناطق سفید و خاکستری روی آلت تناسلی و یا شفت آن تشکیل می‌شود.

در پاپولوز بوونوئید نیز پاپول های کوچکی روی شفت آلت تناسلی تشکیل می‎‌شود.

بیماری پاژه (که نباید با بیماری پاژه پنهان استخوان اشتباه گرفته شود) سرطان نادری است که می‌تواند در مکان‌هایی غیر از سینه ، از جمله آلت تناسلی مردان ، رخ دهد.

پزشکان برای تعیین نوع سرطان نمونه‌ای از بافت را برای بررسی (بیوپسی) نمونه برداری کرده و همچنین بررسی می‌کنند که سرطان در خارج از پوست گسترش نیافته باشد.

کرم فلوروراسیل (Fluorouracil cream)، روش جراحی یا لیزر درمانی می‌توانند برای از بین بردن سرطان‌های پوستی آلت تناسلی مردان استفاده شود. مردان بیمار باید به طور منظم تحت بررسی باشند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشید.همسرم احساس خارش و سوزش روی آلتش دارد.سفید شده و بعضی جاهاش مثل شوره میریزه.انگار پوست میندازه.از حموم هم میاد همون قسمت که سفید شده سفت میشه.پوستشم یکم نازک شده.آیا قارچ یا مشکل دیگه ای دارد؟

مشاهده کامل

با سلام و تشکر از پاسختان
بنده حدود دو سال پیش روی قسمتی هایی از آلت پولک یا حالت پوسته پوسته سفید خشک میزد که با خراش کنده میشد و مدام جاش عوض میشد و خارش داشت و تا الان که هنوز آثارش مونده فقط انتهای آلتم اینجوریه . تقریبا سفیدک میزنه و خشکه . ضمنا دو سال پیش دکتر هم رفته بودم که یک پماد ترکیبی تجویز کرده بود که استفاده میکردم ولی تقریبا نامنظم . لطف میفرمائید راهنمائی بفرمائید؟ تشکر

مشاهده کامل

با سلام پمادی که توسط پزشک تجویز شده رو میبایست به صورت منظم مصرف میکردین و دوره مصرف رو به اتمام میرسوندین که بشه تشخیص داد درمان موثر بوده یا باید مجدد بررسی میشد مشکل. در نتیجه الان بهتره به پزشک مراجعه کنید تا بتونن مشکل شما رو بررسی کنند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام
مرد و حدود ۳۸ سال سن دارم متاهل در طول سال گاها تا دو مرتبه به فصل و محل هیچ ارتباطی ندارد بالای آلت تناسلی ام (محل رویش مو) بعد از اصلاح و تمیز کردن به حالت جوشی بزرگ و حالت عفونی تزدیل شده که از نظر اندازه به پنج سانتیمتر طول و دو سانتیمتر عرض برآمده شده و بیش از حد خارش دارد و بعد از گذشت ده روز به حالت زخم ( به حالت پوست مرده و کلفت )در آمده و کم کم به حالت عادی بر میگردد .
از نظر بهداشتی کامل رعایت شده و مرتبا قبل و بعد از این اتفاق و بصورت همیشگی رعایت شده و فقط در یک محل این حالت بوجود می آید .
در صورت امکان لطف فرمایید جواب بدهین.
ممنون و متشکر از اینکه وقت گذاشته و جوابگو هستین
موفق و سلامت باشین

مشاهده کامل

سلام،روی سر آلت و کمی پایین تر رو بدنه آلت اول یکی دو لکه سفید ایجاد شد که خشک و پوسته شدن و بعد حالت صورتی و قرمز و شفاف شدن پوست در این قسمت،زیاد خارش و یا دردی چیزی ندارن و الانم جاشون خشک میشه و پوسته میده.ممنون میشم راهنمایی و دارویی تجویز کنید.

مشاهده کامل

با سلام نقطه های سفید میتواند نشانه بیماری های پوستی مثل لیکن پلان باشد کهممکن است نشانه ابتلا به عفونت قارچی باشد. در هر صورت توصیه میشود که بهداشت را رعایت کنید، بعد از ادرار کردن حتما محل را شسته و خشک نمایید. لباس زیر خود را روزی یکبار عوض کرده و رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید. در انتها حتما به یک پزشک اورولوژیست مراجعه نمایید تا مشکل شما را به صورت بالینی بررسی کند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام،مدتی است،که روی الت تناسلی ام نقطه نقطه سفید رنگ ظاهر شده،و یه حالت مث خشکی زده، و با اینکه خیلی ریز هستن اما خیلی کم قابل لمس، خیلی منو نگران کرده، ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام نقطه های سفید میتواند نشانه بیماری های پوستی مثل لیکن پلان باشد که به درمان خاصی نیاز ندارد یا اینکه نشانه ابتلا به عفونت قارچی باشد. در هر صورت توصیه میشود که بهداشت را رعایت کنید، بعد از ادرار کردن حتما محل را شسته و خشک نمایید. لباس زیر خود را روزی یکبار عوض کرده و رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید. در انتها حتما به یک پزشک اورولوژیست مراجعه نمایید تا مشکل شما را به صورت بالینی بررسی کند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.خسته نباشین.مشکل بنده اینه که پوست ناحیه آلت تناسلی در قسمتی که به سر آلت متصله در طی سال های ازدواج کشیده شده طوری که الان در بعضی قسمت های ناحیه مذکور،به جای پوست یک لایه سفید رنگ وجود داره،درواقع این لایه زیر پوست بوده ظاهرا و الان انگار پوست از روی این لایه کنار رفته.علت کشیدگی هم یک زائده پوستی در نزدیکی سر آلت هست که شاید بر اثر عمل ختنه ایجاد شده. سوال بنده اینه که آیا درمانی برای این مشکل وجود داره؟ البته این رو هم بگم که پوست بنده کلا نازکه یعنی در تمام بدنم،طوری که مثل پارچه توی دست میاد.پوست ناحیه آلت هم از همه نازکتره.ظاهرا ریشه این ژنتیکی است چون به سوان نک هم مبتلا هستم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین. درمورد روش درمان، هزینه، بیمه، مدت زمان درمان و غیره …

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام. متاسفانه ما به درستی متوجه نشدیم که مشکل شما به چه صورت است و آیا شما به تازگی ختنه شده اید که این مشکل ایجاد شده است یا خیر یا اینکه نواحی سفید رنگ زائده پوستی هستند (مثل قارچ) یا اینکه صرفا پوست به همین رنگ درامده است. به همین دلیل نمیتوانیم علت ایجاد کننده و روش درمان خاصی را به شما پیشنهاد دهیم. اما قطعا شما برای اطلاع دقیق از این مشکل باید به پزشک اورولوژیست یا متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا به صورت بالینی مشکل شما را مورد بررسی قرار دهید و بعد از آن میتوانید در مورد روش های درمان و غیره با ایشان مشورت کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید من بافنده فرش هستم و زیاد میشنیم و همچنین برای درس خواندن هم در حالت نشسته هستن تابستان هم زیاد عرق میکنم که در کشاله ران و بیضه دچار خارش و سوزش شدم رفتم دکتر پماد ضد قارچ کلوتریمازول داد مدتی خوب شد ولی بعد دوباره شروع شد و دیگه پماد اثری نداشت الان ک هوا خنک شده بازم هم در محل سابق پوست احساس خارش میکنم ولی اینبار دانه های قرمز رنگی ظاهر میشع که بعداز خارش متورم میشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام بنظر میرسد شما مشکل پوستی که در اثر نشستن ایجاد میشود را دارید. اگر شما مبتلا به بیماری هایی مثل مشکلات کلیوی، دیابت یا فشار خون باشید مشکل شما بیشتر دیده میشود. برای اینکه مشکل خود را تاحدی کنترل کنید چند توصیه برای شما داریم: روبروی صندلی خود یک سطح شیبدار بر روی زمین بگذارید و در حین کار کف پای خود را روی این سطح شیبدار بگذارید طوری که انگشتان پا به سمت بالا باشد. جوراب های بلندی بپوشید که تا زانوی شما را پوشش دهد. بهتر است این جوراب ها کمی تنگ باشند. از شلوارهای نخی و گشاد استفاده کنید تا نقاط قرمز به پارچه نسابند. بعد از هر نیم ساعت الی یک ساعت نشستن، کمی قدم بزنید و پاهای خود را بکشید. توجه نمایید که این کارها تنها میتوانند مشکل شما را بهبود بخشند اما آن را درمان نمیکنند. برای درمان به یک پزشک متخصص داخلی مراجعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید مدتیه در پایین الت تناسلی تقریبا جایی ک انتها کاندوم قرار میگیره ملتهب شده و انگار خراش داره پوستش رفته و هنگامی ک اب روش میریزم میسوزه هی یکم بهتر میشه ولی دوباره بعد ی مدت عود میکنه که رابطه برقرار میکنم
خودم چن روز ک چرب میکنم بهتر میشه
علت چی میتونه باشه؟؟؟؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ممکن است شما به لاتکس کاندوم حساسیت داشته باشید. میتوانید از دیگر کادوم هایی که جنس غیر لاتکس دارند استفاده نمایید. همچنین رعایت بهداشت قبل از رابطه جنسی برای شما و شریک جنسی تان توصیه میشود. مطالعه مطالب بالا نیز توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام و خسته نباشید. حدود یکماه پیش بعد از نزدیکی به روی آلت تناسلی ام (پایین تر از ختنه گاه ) زخمی نمایان شد که آنرا جدی نگرفتم. بعد از استحمام محل زخم سوزش داشت که بعد از دقایقی خوب شد. ولی هربار به حمام میروم جای همان زخم اول پوستش بصورت صورتی رنگ و حساس شده و سوزش پیدا میکند. منتهی بعد از دقایقی از سوزش می افتد. قابل ذکر است که فقط با همسرم هم بسنر شده ام.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام نوع جوشهای شما باید بصورت حضوری توسط پزشک دیده شود که بتوان مشکل را تشخیص داد. اگر شما رابطه جنسی پرخطر (محافظت نشده) نداشته اید، احتمالا جای نگرانی نیست و مشکل شما به دلیل لیکن پلان یا عفونت قارچی و باکتریایی است که به صورت خود به خودی رفع میشود. محل زخم ها را با الکل ضد عفونی کنید و بعد از هر بار ادرار کردن خوب بشویید و حتما خشک نمایید. در ادامه ممکن است شما به مواد شوینده یا مخاط واژن یا حتی کاندوم لاتکس حساسیت داشته باشید. با حذف این عوامل میتوانید از عامل بروز حساسیت آگاه شوید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با عرض سلام وادب.مدت سه سال است با دختری آشنا شدم .رابطه هم داریم همه جوره.به مدت دوسال هیچ مشکلی نبود.مدت یکسال است که این اواخر بیشتر، به محض رابطه بعد دو روز آلتم میخاره بعد دون های ریز آبکی من میزنم البته خانم هیچ مشکلی ندارد فقط کمی بوی بد فقط بعضی اوقات هم کمی خارش، خانم .من دونه هارو میترکونم مایعشون خالی میشه بعد جاشون متورم میشن. به مدت یکماه بیشتر طول میکشه تا خوب بشن البته الان که مدتش نزدیک دوماه شده که هنوز خوب نشده. خاستم بدونم این دونه ها چیست؟ آیا تبخال است؟ یا قارچ؟ چیست؟
البته آزمایش خون دادم هرپس نبود.خودمم خیلی ناراحتم .خانم فقط با منه. مطمعن دوسشم دارم .ازتون خواهش میکنم کمکم کنید. ممنون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام ویروس هرپس همان تبخال است که آزمایش شما ثابت کرده است که به آن مبتلا نیستید. گاهی اوقات ممکن است بخاطر استفاده از تیغ های اصلاح برای تراشیدن موهای زائد این ناحیه جوش های شوند. همچنین رعایت بهداشت، نپوشیدن لباس زیر تنگ، و چرب بودن پوست میتوانند دلائل دیگری برای بروز مشکل شما باشد. بعد از انجام رابطه بهتر است نسبت به شست و شو اقدام نمایید. مطالعه مقاله بالا و منبع زیر میتواند به شما کمک کند. درمان جوش دستگاه تناسلی مردان
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشین من حدود ۱۳یا ۱۵سال پیش با چهر نفر رابطه پسر جنسی داشتم در فاصله های متفاوت که با دوتاشون یکبار و با دوتای دیگه چندین بار. اینک روی آلت تناسلی ام از همان موقع دانه های ریزی بوجود امده که نمیدانم چیست و از اخرین رابطم حدود ۱۰ سالی است میگذردکه مرا خیلی نگران کرده. اگه میشود راهنماییم کنید.و با اونایی که رابطه داشتم سه تاشون ازدواج کردن .ممنون در صورت تماس چند سری تماس بگیرین شاید متوجه تماس نشوم.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام شما میتوانید علاوه بر رعایت بهداشت شخصی، مقاله بالا و همچنین مقاله زیر را مورد مطالعه قرار دهید تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. درمان زگیل تناسلی مردان – روش خانگی ، سریع و مؤثر توصیه اکید ما به شما این است که پیش از برقراری رابطه جنسی با فرد دیگری حتما توسط متخصص اورولوژیست معاینه شوید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام: مدت 2 ماهه که عروسی کردم و نزدیکی زیاد دارم شاید روزی 2 بار یا شاید هم 3 بار. یه ماه بعد از عروسی روی آلتم هم دیواره آلت و هم سر و هم بیضه سمت چپم دونه های پهن قرمز در اومده. خواستم بدونم چی میتونه باشه. اینا درد ندارن ولی خارش دارن. گاهن یبار هم زخم شدن؟؟؟؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام برای این که مطمئن بشین که زگیل یا طبخال نباشه باید به پزشک مراجعه کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. حدود یک هفته است که روی آلت تناسلی، زیر کلاهک تناسلی، دو عارضه پوستی، یکی بزرگ و دیگری کوچک، به رنگ صورتی دچار شدم. نگرانم. هر چه سرچ کردم نتوانستم تشخیص دهم دقیقا شبیه کدام یک از موارد توضیح داده شده است.
زیر عارضه بزگ، یک سوزش بسیار بسیار خفیفی حس میکنم. متاهل هستم و آخرین آمیزشم به حدود یکماه قبل برمیگردد. اما من حدود یک هفته است که دچار این عارضه شدم. روزهای اول در کشاله هم التهاب حس کردم که چون در منطقه گرم و مرطوب فعالیت دارم، احساس کردم عرق سوز است و به روشهای قبل برطرفشان کردم( شستن و چرب کردن ناحیه)
این دو عارضه هم چند بار کمپرس یخ و چربشان کرده ام البته.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام به احتمال زیاد شما دچار عرق سوختی شدین ، برای کشاله ی ران ، شب قبل از خواب از کرم تریامسینولون ان ان استفاده کنین ، اصلا به آلت خودتون دست نزنین ، فقط محیط رو خشک و تمیز نگه دارین و همینطور از لباس زیر نخی و پودر بچه هم میتونین استفاده کنین ، اگر بعد از یک تا دو هفته بهبود مشاهده نشد ، به متخصص پوست مراجعه کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.الان نزدیکه یک ساله چند تا برجستگی روی الت تناسیلم رشد کرده که زیاد بزرگ نیستند.الان چند روزی هست که شیره درخت انجیر زدم به نظر خودم کمی کوچکتر شدن. اما پوست التم سوخته چه کار کنم؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ٫ سعی کنین محیط اندام تناسلیتون رو خشک و تمیز نگه دارین و شب ها قبل خواب یک مقدار کم پماد تریامسینولون ان ان استفاده کنین و در صورت نیاز به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

زیر آلت تناسلی بنده یک دانه ی سر سفید ایجاد شده الان تقریبا یک سال می‌شود هر کار می‌کنم از بین نمیرود

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام به احتمال زیاد این یک غده چربی میباشد و به مرور زمان بر طرف می شود ، ولی برای راحت تر شدن خیالتان می توانید با یک متخصص اورولوژی صحبت کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

چند وقتی هست که اطراف ناحیه تناسلی دقیقا جایی که شورت میپوشونه تیره رنگ شده به شکلی که رنگش کاملا متفاوت و تیره شده علاوه بر این جدیدا احساس میکنم بوی نامطبوعی هم میده خواستم کمک کنید و اگر نیاز به دارو یا کرم روشن کننده هست بفرمایید.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام احتمالا شما دچار عرق سوختگی شده اید و بهتر است با کرم تریامسینولون ان ان شب ها قبل خواب روی ناحیه ماساژ جزئی دهید . اگر ظرف 2-3 روز تغییری ایجاد نشد ، به متخصص پوست و یا پزشک عمومی مراجعه کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

پوست الت تناسلي خشك شده تغيير رنگ داده به صورت سفيد در امده و سفت شده، به صورتي كه كشيده ميشود ممكن ترك بخورد و زخم شود

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام دوست عزیز شما باید با یک پزشک متخصص اورولوژیست و یا متخصص پوست مشاوره کنید ، بهتر است تا آن زمان شب ها قبل خواب از پماد تریامسینولون ان ان استفاده کرده ، لباس زیر نخی نرم پوشیده و ناحیه ی تناسلی را مرتبا خشک نگه دارید و در صورت نیاز به خشک کردن دستمال کاغذی را به آهستگی روی ناحیه قرار داده و بلند کنید (دستمال را روی ناحیه نکشید) .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

یه کم پهلو درد دارم و داخل آلتم خارش داره

مشاهده کامل

با سلام تنها ذکر این علائم برای تشخیص کافی نیست و می بایست با انجام آزمایشات لازم، نظیر آزمایش ادرار و سونوگرافی در مورد وجود عفونت و یا سنگ کلیه و غیره تصمیم گرفت. با این وجود علائم شما ممکنه نشون دهنده عفونت ادرار باشه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

روي آلت تناسلي خيلي كوچك يك لك تا قسمت پايين روي ختنه گاه حدودا ٨روز مثلا لك كم رنگ

مشاهده کامل

با سلام به رنگ لک روی آلت تناسلی و برجسته بودن یا نبودن اون اشاره ای نکردید. در هر حال در صورت تیره بودن و یا برجستگی داشتن، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید. در صورتی که لک ایجاد شده قرمز رنگ هست میتونه حساسیت پوستی و یا عفونت قارچی باشه و لک های روشن و سفید رنگ میتونه یک عارضه نادر پوستی باشه که خطری نداره. برای تشخیص علت دقیق و راه درمان به متخصص پوست مراجعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. دکتر پوست برای پوست در ناحیه سر الت تناسلی من که دچار عارضه صدفی شدن پوست است .کرم الیدل را نوشته به همراه ویتامینE و پماد مگا کورت .متاسفانه کرم الیدل نایاب است. آیا کرم دیگری میشود جایگزین کنم ؟

مشاهده کامل

با سلام بله کرم های معادل کرم الیدل وجود داره که برخی ساخت داخل هستن منتها به دلیل شرایط خاص این کرم و حساسیت ناحیه تناسلی، نیاز هست که تحت نظر پزشک اون رو تغییر بدید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید. من پسری ۱۸ ساله هستم که حدود یک سال پیش قسمت ختنه گاه به بالای التم بدون هیچ گونه امیزش جنسی پوسته پوسته میشد و بعد چند لکه ی سفید رنگ بدون یک ذره درد و سوزش ایجاد شد وکم کم در حال افزایش بود و خودم با تشخیص خودم پماد ضد قارچ را حدود یک ماه استفاده کردم و کاملا از بین رفت ولی الان چند مدته که اون جاهای که کاملا برای همیشه به رنگ سفید در امده بود به رنگ صورتی و در یک نقطه کوچک به رنگ قرمز در امده و بعضی وقت ها در حین نعوذ غیر ارادی وقتی با لباس هایم برخورد می کند دچار سوزش ضعیفی میشوم و می خواستم بدونم که در این لکه ها در آینده برای من مشکلی ایجاد میکند؟ وراه درمان همان پماد ضد قارچ است یا خیر؟ ومن خیلی ممنون میشوم اگه جناب عالی به سوال بنده پاسخ بدید چون من در منطقه ی محروم زندگی میکنم و به دکتر پوست دسترسی ندارم با تشکر فراوان.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام بله به نظر میرسد مشکل شما قارچ بوده باشد. قارچ ها مشکلات حادی به وجود نمیاورند و در حد همان سوزش ناراحتی ایجاد میکنند. میتوانید استفاده از پماد را ادامه دهید و همچنین سرکه سیب و الکل به محل بمالید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

همسرم مشگل پوستی داره در قسمت الت تناسلی ..چند وقت پیش پوستش خشک بود مث قارچ با دارو بهتر شد ولی الان دونه هایی مث جوش زده و بعضی قسمتها هم خشگی پوست داره.که موقع رابطه خارش و سوزش داره و روی بعصی جوشها مث ابسه میترکه و سوزش شدید داره.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام قارچ ها به صورت جوش بروز نمیکنند. شاید بهتر باشد یک متخصص را برای این مشکل ببینند. از طرفی دیگر ممکن است ایشان حساسیت به لاتکس کاندوم یا حساسیت به مخاط واژن را داشته باشند. قبل و بعد از انجام رابطه هر دوی شما باید آلت تناسلی را شسته و خوب خشک نمایید. از الکل برای ضد عفونی کردن محل استفاده کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام چند ماهی هست التم مشکلات پوستی مختلفی تجربه کرده. از خارش زیاد، خشک شدن، پوسته پوسته شدن، زخم، برجسته شدن سر الت و دور کلاهک و چندین مرتبه مراجعه به متخصص کردم و داروهای مختلف حتی داروهای گرون دست ساز و کپسول خوردنی اما فایده نداشت. الان اخرین بار که کمی بهتر شده بود بشدت سر کلاهکم نازک شده و جدیدا چندین زخم برداشته که روی اون خشک میشه و بعد کنده شدن اون خونی میشه. نمیدونم دقیقا باید چیکار کنم. من مجردم و نزدیک به یکساله که نزدیکی نکردم. در واقع نمیتونم اینکارو بکنم چون حتی بعد توالت رفتن و شستن به شدت خارش میگیره.

مشاهده کامل

با سلام پوست ناحیه تناسلی به شدت حساسه و در این مدت به علت استفاده از انواعی از داروهای گیاهی و شیمیایی، حساس تر هم شده. برای بهبود این ناحیه نیاز به صرف زمان دارید. در این مدت پیشنهاد میکنم با چرب کردن ناحیه با یک پماد و استفاده از پماد زینک اکساید، اجازه بدید تا پوست ناحیه ترمیم بشه. از تعریق ناحیه تا حد امکان پیشگیری کنید و بعد از هر بار مراجعه به توالت، با دستمالی لطیف آن را خشک کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. زیر کلاهک التم روی پوست یه بریدگی ایجاد شده حالت زخم موقع نزدیکی میسوزه ازارم میده. لطفا راهنمایی کنید چه داروی استفاده کنم. ممنون میشم

مشاهده کامل

با سلام خشکی و ترک ناحیه تناسلی مردان به خصوص اگر از کاندوم های لاتکس استفاده میکنید، بسیار شایع هست. بهتره مدتی با چرب کردن، جلوگیری از تعریق و استفاده از پماد زینک اکساید، ناحیه رو ترمیم کنید شاید بهتر باشه این مدت از نزدیکی اجتناب کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سه ماهه که جوش های خیلی ریزی پایین آلتم در اومده. دکتر پوست گفتن که چربی هست. ولی خوب نشدن. روز به روز بیشتر میشن. لطفا کمکم کنید.

مشاهده کامل

با سلام دوست عزیز اگر تشخیص پزشک شما صحیح باشه و ضایعات روی آلت شما چربی باشد، از بین نمیره ..اگر هم دکتر شما همچین وعده ای به شما دادن اشتباه کردن
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من مردی ۴۷ ساله هستم از یک هفته پیش روی آلت تناسلی قسمت کمر آن ذایعه ی قرمز مانند زخم باز ایجاد شده که همراه سوزش وخارش خفیف است که گاهی خشک میشود و روز بعد دوباره قرمز و ملتهب میشود

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام احتمالا شما به زگیل تناسلی مبتلا شده اید. برای درمان آن میتوانید از روش های خانگی مانند مالیدن سیر و پیاز له شده به محل زگیل، روغن کرچک، ویتامین ث، ویتامین ای و الکل استفاده نمایید. مطالعه مقاله بالا نیز توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام . من محمد 18سالمه وهیچ رابطه جنسی هم نداشتم ولی این مشکلات برام به وجود امده ۰میخواستم بدونم این راه های که فرمودین از خارش جلوگیری میکنه قارچ هار رو هم درمان میکنه؟؟روی سروطول الاتم لکه های صورتی تشکیل شده اولش کوچیک بود ولی یواش یواش بزرگ شد.لطفا راه درمانش رو بگید

مشاهده کامل

با سلام به نظر میرسه شما دچار اگزما یا پسوریازیس شده باشید. میتونید مقالات مرتبط با اونها رو در لینک زیر مطالعه کنید. پسوریازیس اگزما برای تشخیص دقیق می بایست از نزدیک و توسط متخصص پوست یا اورولوژیست مورد معاینه قرار بگیرید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

روی آلت تناسلی من هر چند مدت لکه سفید رنگ میزند همراه چند زخم کوچک وخارش

مشاهده کامل

با سلام مقاله بالا رو به دقت بخونید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.چند ماهی با مشکل قرمزی و پوست پوست شدن و خارش قسمتی از آلت تناسلی در گیر هستم . با مراجعه به دکتر یک پماد برام تجویز کرد که باید ساخته می شد. استفاده کردم خوب شد . بعد از چند روز که استفاده دارو تمام شد دوباره خارش و حالت قبلی برگشت پیش دکتر دیگری رفتم. پماد هیدروکورتیزون تجویز کرد اما اون هم بعد از دوره مصرف حالت برگشت.با تشکر. ممنون میشم مشکلم را حل کنید.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام با استفاده از روش های خانگی میتوانید در جهت رفع مشکل تلاش کنید. با استفاده از سرکه سیب یا الکل خارش کمتر میشود. مهم است که بهداشت را رعایت کنید و بعد از هربار ادرار یا نزدیکی محل را با آب و شوینده بشویید و خشک نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. روی آلت تناسلیم روی کلاهک به رنگ سفید (لکه سفید) مثل اینکه میخاد پوست بندازه ولی هست همیشه. از وقتی تو خدمت سربازی هستم اینجور شده و روی آلت تناسلیم مو در میاد که نمیدونم این طبیعی هست یا نه ؟همچنین کیسه بیضه هم یه قسمت کوچیکش سفید شده مثه یه قارچ میمونه. میخاستم ببینم اینا طبیعی هستن یا …
راستی تا حالا ارتباط جنسی هم نداشتم سنم 25سال

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام احتمالا مشکل قارچی است. میتوانید با استفاده از پماد هیدروکورتیزون تا حدی این موارد را برطرف کنید. همچنین رعایت بهداشت، شست و شوی محل بعد از ادرار با آب و صابون و خشک کردن آن نیز بسیار مهم هستند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام
بنده یک هفته ای میشه که در ناحیه ی سرآلت قسمت زیرین احساس خارش میکنم.روزی دو سه بار خارشش را حس می کنم.همچنین یه ترشحی هم از آلتم میاد در حالت عادی هر یکی دو ساعت یکبار.هیچ تغییری در پوست و رنگ و نوع آلتم هم اتفاق نیوفتاده.خارشش هم خیلی خفیفه.مشکلم همان ماده ای هست که ترشح میشه هر دفعه یکی دو قطره ترشح دارم.روزی چندین بار.مشکلم جیه؟نیازه به پزشک مراجعه کنم؟دارویی مد نظر دارید برای رفع این مشکل؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام ترشحات میتوانند به دلیل تحریکات جنسی خارج شوند یا اینکه بخاطر وجود عفونت باشند. در مورد شما چون همراه با خارش است، بنظر میرسد دلیل همان عفونت است. بهتر است به یک اورولوژیست مراجعه نمایید و به صورت حضوری مشکل شما تشخیص داده شود. تا آن زمان حتما بعد از هربار ادرار کردن آلت خود را بشویید و خشک نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. روی بخش لوله ای الت تناسلی ام یکسری قارچ هایی وجود دارد که رویشان خشکه زده است و میتوان انها را کند . مخواستم بدانم خطرناک است ایا ؟اسمش چیست و برامده از چیست؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ممکن است این نواحی قارچ نباشند و به دلیل وجود حساسیت باشد. اما اگر مطمئن هستید که قارچ هستند و به رنگ قرمز یا سفید هستند، شایعترین دلیل آن آلوده بودن واژن فردی که با آن رابطه جنسی داشته اید به این قارچ است. برای درمان آن بهتر است با مشورت پزشک پوست و مو دارو تهیه نمایید تا مشکل حل شود و بازگشتی نداشته باشد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.با عرض معدرت جهت این نوع سوال
در قسمت بالای کلاهک آلت تناسلی برامدگی های مانند جوش در امتداد هم هستن.چرکی نیست.درد هم نداره ولی بسیار نگرانم کرده
خواهشا راهنمایی بفرمایین.
سن ۳۳
جمعه ۴ خردا دیدم این موضوع رو

مشاهده کامل

سلام
پسر هستم و ۱۷ سال دارم مدتی هستش که زیر ناحیه تناسلیم دو لکه سیاه رنگ کوچک بدون برجستگی وجود داره و هیچگونه خارش و دردی نداره میخواستم بدونم زگیل تناسلی هستش یا خیر؟
ممنون از سایت خوبتون

مشاهده کامل

سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما مدتی است بعدازنزدیکی بسختی منی خارج می شودودوسه روزی است که خارش سرآلت رادارم لطفا راهنمایی بفرمایید

مشاهده کامل

سلام امید وارم لباس عافیت بر تن داشته باشید من مدت دوماه میشود ازدواج هم نکردم اما لکهای سیاه در روی جلد الت تناسلی ام پیداشده اما بدون خارش ودرد وبدون برجستگی است میخواستم پبرسم ایا این قارچ تناسلی است یا نه ممنون لطف تان
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر