تنقلات بدون قند (تنقلات مفید برای دیابت و افراد دیابتی)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تنقلات بدون قند (تنقلات مفید برای دیابت و افراد دیابتی)

بهترین تنقلات بدون قند برای دیابتی ها

همه افراد از جمله افراد دیابتی ، وقتی به اواسط روز نزدیک می‌شوند، هوس خوردن تنقلات ناسالم مانند چیپس، کوکی و یا آب‌نبات آن‌ها را وسوسه می‌کند. در این زمان باید عاقلانه تصمیم بگیرید و به جای این تنقلات ناسالم، میان وعده های سالم را انتخاب کنید. خوردن این تنقلات به شما کمک می‌کند تا رژیم غذایی مخصوص خود را رعایت کنید.
مصرف میان وعده های مناسب به کنترل اشتها و افزایش انرژی افراد دیابتی ، کمک می‌کند. بهترین راه برای بهبود روند بیماری‌ افراد دیابتی ، انتخاب میان وعده های سالمی است که ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم باشند. این تنقلات باعث می‌شود که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و سطح قند خون شما متعادل باقی بماند.

تنقلات لذیذ و آجیل مناسب برای افراد دیابتی

آجیل بدون نمک برای دیابتی ها

اگر چه تمام آجیل‌ها – شامل بادام، گردو، پسته و بادام زمینی – حاوی پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم هستند، گردو به دلیل میزان بالای اسیدهای چرب امگا6 و امگا3 مفیدتر از سایر آجیل‌ها می‌باشد. مطالعه‌ای در آوریل 2013 نشان داد، زنانی که 8 اونس یا بیشتر در ماه (و یا 2 اونس در هفته) گردو مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در این افراد، 24 درصد کاهش می‌یابد. آجیل بدون نمک و خام یکی از تنقلات خوب برای افراد دیابتی است و بهتر است روز یکی مشت کوچک اجبل بدون نمک بخورند.

 

سیب برای دیابتی ها

باید بگوییم که مادرتان درست می‌گوید: واقعاً مصرف روزانه یک سیب برای سلامت شما مفید است. سیب سرشار از فیبر است و برای کنترل گرسنگی و احساس سیری بسیار مفید است. افرادی که سیب را به عنوان میان وعده مصرف می‌کنند، در وعده بعدی 15% کالری کمتری می‌خورند.به همین دلیل است که خوردن سیب به افراد دیابتی توصیه می‌شود.
افراد دیابتی باید خودشان را به یک سیب کوچک به همراه پروتئین یا چربی مانند هوموس، پنیر چدار، یک قاشق غذاخوری بادام زمینی طبیعی و یا روغن بادام محدود کنند، این میان وعده به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند.

هوموس برای افراد دیابتی

حمص به طور معمول از نخود ساخته شده و شامل پروتئین و چربی غیر اشباع برای سلامت قلب است. افراد دیابتی می‌توانند از خوردن حمص به همراه هویج قطعه‌قطعه، خیار، سیب، شیرینی کراکر لذت ببرند.

گواکامولی میان وعده مناسب برای افراد دیابتی

مانند هوموس ، گواکامولی خامه‌ای و خوشمزه در بسته بندی‌های متفاوت در دسترس است. این میان وعده از  پوره آووکادو رسیده ساخته شده است ، گواکامولی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده و مناسب برای سلامت قلب و همچنین ویتامین E است ، افراد دیابتی می‌توانند این میان وعده را همراه با سبزیجات خرد شده، شیرینی کراکر گندم و یا یک تکه از نان تست با گوجه فرنگی میل کنند.

گواکامولی میان وعده مناسب برای افراد دیابتی

انواع توت‌ها برای افراد دیابتی مفید است

توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها هستند، انواع توت‌ها به طور طبیعی شیرین و سرشار از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و یا چربی‌های سالم هستند. شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین تأثیر منفی روی قند خونتان، مقدار زیادی توت بخورید، زیرا یک و یک چهارم (4/1 1) از توت‌فرنگی تنها حاوی 15 گرم کربوهیدرات است. زنانی که هر هفته بیش از سه وعده توت‌فرنگی یا زغال‌اخته مصرف می‌کنند خطر حمله قلبی در این افراد کاهش می‌یابد. همچنین، مصرف زغال‌اخته با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است. افراد دیابتی می‌توانند توت‌ها را به همراه ماست یونانی یا بلغور جو دوسر میل کنند.

دانه بو داده

دانه‌ها یک منبع بزرگ از فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی، مانند ویتامین E، فولات و روی هستند. این میان وعده مناسب برای افراد دیابتی یک گزینه عالی برای سلامت قلب است، به خصوص اگر ، انواع بدون نمک آن را انتخاب کنند. 2/1 فنجان تخم کدو یا آفتابگردان بوداده (با پوسته) کمتر از 200 کالری دارد. افراد دیابتی می‌توانند این دانه‌های بوداده را با فلفل قرمز، پودر کاری و یا ترکیبی از ادویه‌های مورد علاقه‌تان عطر و طعم دهند.

کره بادام‌ زمینی و بادام بهترین تنقلات برای افراد دیابتی

کره دانه‌ها به حفظ سطح قند خون و احساس سیری کمک می‌کنند. افراد دیابتی باید مارکی از کره بادام‌زمینی را خریداری کنند که تنها شامل مغزها ، نمک و بدون روغن اضافه شده باشد. مخلوط کردن کره بادام‌زمینی با کربوهیدرات‌های مناسب، می‌تواند به حفظ قند خون کمک کند. همچنین می‌توانند یک قاشق مرباخوری کره بادام‌زمینی را به ماست یونانی بدون چربی و یا بلغور جو دوسر (برای افزایش پروتئین) اضافه کنند و این میان وعده لذیذ را میل نمایند.

کره بادام‌زمینی و بادام بهترین تنقلات برای افراد دیابتی

ماست یونانی

ماست بدون چربی یونانی سرشار از پروتئین و یک میان وعده رضایت بخش برای افراد دیابتی است، به ویژه هنگامی که این ماست خوشمزه را به همراه توت تازه و یا میوه‌های شیرین بخورید. اگر این ماست را همراه با پروتئین میل کنید، دوز سالمی از کلسیم برای بدن شما فراهم خواهد شد.

بادام و پاپ کورن (ذرت بو داده)

این تنقلات حاوی چربی‌ها و کربوهیدرات‌های خوب است،2 فنجان پاپ کورن و 16 عدد بادام به عنوان یک میان وعده مناسب به افراد دیابتی ، توصیه می‌شود.پاپ کورن و بادام سرشار از فیبر و مواد مغذی است که موجب احساس سیری و کنترل اشتها می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر