بدترین غذاها برای قلب

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بدترین غذاها برای قلب

تغذیه و سلامت قلب

مجله پزشکی و سلامت : تمامی شما اطلاعات کمی راجع به تغذیه مناسب سلامت قلب دارید. شما می‌دانید که برای حفظ سلامت قلب باید از مصرف غذاهای پر نمک و کلسترول و گوشت و مواد غذایی چرب اجتناب کنید. اما این اطلاعات ، کمترین چیزی است که راجع به تغذیه مناسب برای سلامت قلب می‌دانید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برای حفظ سلامت قلب ، باید نکات تغذیه‌ای پیچیده‌تری را رعایت کنید.

جالب است بدانید که خوردن غذاهای حاوی چربی‌های اشباع ، به طور مستقیم با افزایش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی در ارتباط نیست و زمانی به بیماری‌های قلبی-عروقی مبتلا می‌شوید که رگ‌های خونی شما مملو از چربی‌های اشباع شده باشند ، در صورتی که تمام چربی موجود در مواد غذایی چرب ، وارد رگ‌های خونی شما نمی‌شوند.در نتیجه باید گفت ، مصرف مواد غذایی چرب به طور مستقیم با بیماری‌های قلبی- عروقی ارتباط ندارد. در ادامه مواد غذایی را برایتان نام می‌بریم که تا حد زیادی سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

1- نوشیدنی‌های گازدار

به اصطلاح ، قندهای ساده‌ای که در نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار ، وجود دارد ، به طور منظم موجب افزایش التهاب و سطح قندخون می‌شوند. در نتیجه به دیواره رگ‌های خونی قلب ، فشار زیادی وارد می‌شود که سلامت قلب را تهدید کرده و احتمال بیماری‌‌های قلبی-عروقی را بالا می‌برد.

2- دسرهای آماده و پخته شده

مطالعه اخیر در کانادا نشان می‌دهد ، هر چیزی که حاوی شیرین کننده‌هایی مانند شکر، شکر قهوه‌ای، شربت ذرت، شربت افرا، عسل و ملاس باشد ، میزان استرس اکسیداتیو را افزایش می‌دهد. در نتیجه کیک و دسرهای حاوی این شیرین کننده‌ها ، می‌توانند موجب انسداد سرخرگ‌ها، فشار خون بالا و نارسایی قلبی شوند. برای حفظ سلامت قلب ، از مصرف این دسرها اجتناب نمایید.

دسرهای آماده و پخته شده

3- کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده حاوی شکر و مواد افزودنی دیگری هستند که هیچ کدام برای سلامت قلب ، مناسب نمی‌باشند. چاشنی‌هایی مانند انواع سس سالاد ، سس گوجه فرنگی و سس پاستا ، منابع رایجی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده هستند که سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

4- مارگارین

آخرین تحقیقات ادعا می‌کنند که کره برای سلامت قلب مضر نیست. در صورتی که ، مارگارین منبع اسیدهای چرب ترانس ناسالم است که سلامت قلب را به خطر می‌اندازد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد. برای حفظ سلامت قلب باید از چربی‌های ترانس دیگر نیز اجتناب کنید.

5- پودر خامه قهوه

مانند مارگارین ، پودر خامه‌ای که برای تهیه قهوه استفاده می‌شود ، منبع غنی از چربی‌های ترانس است که توازن چربی‌های سالم بدن را به هم می‌زند. پاپ کورن‌های ماکروویوی و کافه‌های صبحانه نیز حاوی چربی‌های هیدروژنه‌ای هستند که سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

پودر خامه قهوه

6- بیکن

اگر چه ممکن است چربی‌های اشباع سلامت قلب را به خطر بیندازند ، اما گوشت قرمز و بدون چربی مانند بیکن ، نیز می‌تواند برای سلامت قلب مضر باشد. گوشت بدون چربی موجب افزایش سطح باکتری‌های مضر روده می‌شود و همچنین ممکن است برای سلامت قلب مضر باشد.

7- هات‌داگ

فراورده‌های گوشتی مانند هات‌داگ ، سوسیس و کالباس ، مواد افزودنی فراوانی دارند. این مواد افزودنی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهند. نیترات ، فسفات و هیدروکربن‌ها ، تعدادی از مواد افزودنی موجود در فراورده‌های گوشتی هستند که سلامت قلب را به خطر می‌اندازند و باید برای حفظ سلامت قلب ، از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر