با ذهن خود آکنه صورت را کاهش دهید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
با ذهن خود آکنه صورت را کاهش دهید

شایع‌ترین علل بروز آکنه چیست؟

مجله پزشکی و سلامت : علل بروز آکنه صورت به صورت زیر است:

• تغییرات هورمونی در طی بلوغ
• تجمع چربی‌ها بر روسی سطح پوست
• مسدود شدن منافذ خارجی پوستی
• ارثی بودن آکنه و به دلیل تغییرات هورمونی در قاعدگی
• استرس و قرص‌های ضد بارداری

آیا ذهن می‌تواند بر کاهش بروز آکنه صورت در جوانان مؤثر باشد؟

آکنه یک حالت ژنتیکی است که سبب بروز اختلالات پوستی می‌گردد، اما در بروز این اختلال پوستی سلامت ذهنی نیز تأثیر گذار است. تحقیقات اخیر نشان داده است که ذهن تا حدودی قادر به کاهش آکنه می‌باشد. همان‌گونه که تصور کردن غذا خوردن، سبب ایجاد اسید معده می‌گردد تصور کردن پوست شفاف در ذهن می‌تواند سبب بروز فعل و انفعالات مثبت پوستی گردد که بر میزان ترشح چربی پوست و دفع چربی مؤثر باشد.

چگونه ذهن به کاهش آکنه صورت کمک می‌کند؟

احساس خوبی داشته باشید. شما باید در حالتی قرار بگیرید که امکان ایجاد تصورات مثبت و زیبا در ذهنتان امکان پذیر باشد. با فکر کردن به چیزی که دوست دارید و یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه و یا انجام هر کار دیگری که احساس خوشایندی در شما ایجاد نماید. اولین گام برای دوری از آکنه کاهش تنش‌های ذهنی است.
حالا که احساس خوبی پیدا کردید بنشینید و چشمانتان را ببندید. چند نفس عمیق کشیده و خودتان را در حالتی متصور شوید که دارای پوستی زیبا و شفاف هستید. آرامش روحی کمک بزرگی به کاهش استرس می‌کند. بسیاری از جوش‌های پوستی جوش‌های عصبی هستند که می‌توان با توسعه آرامش تعداد این جوش‌ها را به مقدار زیادی کاهش داد.

چگونه ذهن به کاهش آکنه صورت کمک می‌کند؟

نکاتی برای پیشگیری از آکنه صورت و یا درمان جوش

نکته 1: لیموی تازه را تهیه نمایید و بر روی جوش‌ها بمالید.
نکته 2: یک قاشق غذا خوری پودر گشنیز را با مقداری پودر زردچوبه مخلوط کنید این مخلوط را شب قبل از خواب بر روی آکنه و جوش‌های سر سیاه بمالید و صبح با آب گرم بشویید.
نکته 3: جوز هندی را با مقداری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی جوش‌های سر سیاه و آکنه بمالید و صبح با آب گرم بشویید 10 تا 12 روز این کار را تکرار کنید این روند به شفاف شدن پوست و کاهش جوش‌ها کمک می‌کند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر