اسید اورسولیک موجود در سیب عامل مؤثر در کاهش وزن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
اسید اورسولیک موجود در سیب عامل مؤثر در کاهش وزن

تأثیر بسزای سیب در کاهش چربی‌های بدن

مجله پزشکی و سلامت :  سیب از جمله میوه‌های مفید و حاوی املاح و ویتامین‌های ضروری برای بدن محسوب می‌شود. از دیرباز محققان علم تغذیه مصرف روزانه 1 عدد سیب را به منظور حفظ سلامتی و کاهش وزن بدن توصیه می‌کردند.تحقیقات جدید دانشمندان علوم تغذیه و سلامت نشان می‌دهد، سیب دارای نوعی ماده مفید برای بدن به نام اسید اورسولیک است که این ماده نقش بسیار مؤثری در کاهش چربی بد بدن و افزایش چربی مفید یا چربی قهوه‌ای دارد. لازم به ذکر است که چربی قهوه‌ای می‌تواند سبب پیشگیری از دیابت و چاقی ناحیه شکمی شود.

اثر درمانی سیب در سلامت کبد و کاهش وزن

 در حقیقت، افزایش چربی بد در ناحیه شکم سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، افزایش‌تری گلیسیرید خون و بیماری کبد چرب می‌شود. این در حالی است که محققان تغذیه معتقدند که مصرف روزانه یک عدد سیب به منظور پیشگیری از چاقی شکمی بسیار مؤثر است. همچنین اسید اورسولیک موجود در سیب نقش بسیار مؤثری در کاهش فشار خون و همچنین کاهش‌تری گلیسیرید خون دارد. یکی دیگر از خواص مصرف روزانه سیب پیشگیری از بیماری کبد چرب است. با توجه به نقش بسیار مفیدی که اسید اورسولیک موجود در سیب دارد، صنعت دارو سازی از این ماده در تهیه قرص‌های حاوی اسید اورسولیک برای بیماران مبتلا به کبد چرب استفاده می‌کند.

سیب میوه‌ای مفید برای سلامت عضلات

علاوه بر نقش مصرف سیب در کاهش وزن، برخی محققان تغذیه و پزشکان معتقدند که سیب سبب افزایش حجم و افزایش قدرت عضلانی بدن نیز می‌شود. بنابراین کارشناسان تغذیه به افرادی که ورزشکارند و افرادی که رژیم‌های لاغری طولانی مدت می‌گیرند، به منظور پیشگیری از افتادگی و تحلیل بافت عضلانی و همچنین افزایش قدرت عضلانی توصیه می‌کنند، روزانه حداقل 1 عدد سیب در برنامه غذایی خود بگنجانند.

بنابراین به منظور پیشگیری از چاقی شکمی و تداوم سلامت قلب و عروق و پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب، و حفظ بافت عضلانی مصرف روزانه حداقل 1 عدد سیب را فراموش نکنید.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر