درمان لاغری با داروهای گیاهی (معرفی 22 گیاه لاغری شکم)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 9 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان لاغری با داروهای گیاهی (معرفی 22 گیاه لاغری شکم)

آب کردن شکم با داروهای گیاهی

مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا : سوزاندن 500 تا 600 کالری در روز در کنار خوردن غذاهای سالم می‌تواند به لاغری شکم شما کمک کند. همه ما این را می‌دانیم، اما کداممان حاضریم این ورزش‌های سخت را انجام دهیم؟! درحالی‌که اکثر ورزش‌ها تأثیر چندانی هم در لاغری شکم ما ندارند. در تحقیقات بسیاری نشان داده شده است که استفاده از داروهای گیاهی و ادویه‌جات کمک زیادی به لاغری شکم می‌کنند.

گیاهان دارویی و ادویه‌جات بهترین راه برای خوشمزه کردن غذا هستند، بدون آنکه کالری زیادی داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که اگر شما آنچه را که می‌خورید دوست نداشته باشید به‌احتمال‌زیاد رژیم غذایی خود را ادامه نمی‌دهید و با شکست مواجه خواهید شد. به‌علاوه بسیاری از گیاهان دارویی واقعاً می‌توانند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شوند.

با این حال، دانستن همه‌ چیز نیست و باید عمل کنید؛ شما باید به سختی از رژیم غذایی مبتنی بر داروهای گیاهی پیروی کنید. همچنین باید بدن خود را حرکت داده و فعالیتتان را افزایش دهید. حتی اگر قادر به انجام تمرینات ورزشی سنگین و یا ایروبیک و غیره نبودید، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا کردن، بدمینتون یا کارهای ساده‌ای مثل استفاده از پله‌ها به جای آسانسور، می‌تواند باعث افزایش تحرک شما شود. فعالیتی که به آن علاقه‌مندید پیدا کنید و هیچ‌گاه برای ساعت‌ها یکجا ننشینید.

پیرو مقاله قبلی که درباره داروهای گیاهی موثر در درمان لاغری مفرط صحبت شده بود، در این مقاله به مؤثرترین و شناخته‌شده‌ترین داروهای گیاهی که باعث کاهش وزن و لاغری شکم شما خواهند شد، اشاره شده است. پس برای آب کردن شکم با داروهای گیاهی با ما همراه باشید.

لاغری شکم با زردچوبه

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، گیاه دارویی زردچوبه ممکن است به چربی سوزی بدن شما کمک کند. ماده کورکومین که به عنوان ماده فعال گیاه دارویی زردچوبه شناخته می‌شود، باعث می‌شود که فرد نسبت به زمانی که زردچوبه به غذا اضافه نشده باشد، چربی بیشتری بسوزاند. زردچوبه به عنوان یک ادویه گرم شناخته می‌شود؛ زیرا باعث افزایش دمای بدن می‌شود که به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود.

زردچوبه دارای خواص بیشماری برای سلامتی می‌باشد. به عنوان مثال می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند. سعی کنید با اضافه کردن زردچوبه به خورش‌ها، کباب‌ها و یا آجیل‌ها از مزایای آن بهره‌مند شوید.

لاغری شکم با دارچین 

فواید دارچین برای لاغری اجتناب‌ناپذیر است. نشان داده شده است که گیاه دارویی دارچین می‌تواند قند خون را متعادل کند و باعث کاهش اشتهای فرد شده و فرد را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد. گرچه ممکن است در حال حاضر از دارچین در فرنی و یا غذاهای دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید مصرف روزانه خود را با مخلوط کردن گیاه دارویی دارچین با پنیر، ماست ساده و یا دم کردن آن همراه چای افزایش دهید. همچنین می‌توانید دارچین را در انواع ترشیجات، در تهیه کباب‌ها و خورش‌ها به کار ببرید.

لاغری شکم با فلفل قرمز

گیاه دارویی فلفل قرمز یک ادویه بسیار گرم محسوب می‌شود. این بدان معنی است که گیاه دارویی فلفل قرمز نیز همانند زردچوبه، باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه افزایش سوخت‌وساز آن خواهد شد. در واقع اضافه کردن گیاه دارویی فلفل قرمز به غذاها، باعث می‌شود که شما بتوانید در هر وعده غذایی تا ۱۰۰ کالری بسوزانید. شما می‌توانید فلفل قرمز را به سیب‌زمینی، انواع آجیل، سوپ، سس گوجه‌فرنگی خانگی، خورش‌ها و دیگر غذاها اضافه کنید.

درمان لاغری با داروهای گیاهی (لاغری شکم فلفل قرمز)

لاغری شکم با زیره سبز

گیاه دارویی زیره سبز ادویه‌ای است که در مقیاس کم نیز باعث لاغری شکم خواهد شد. فقط یک قاشق چای‌خوری از آن را به هر وعده غذایی خود اضافه کنید تا به شما کمک کند، سه برابر بیشتر چربی بدنتان را بسوزانید. این یک خبر بسیار خوب است؛ به‌خصوص آنکه اضافه کردن زیره سبز به انواعی از غذاها به بهبود طعم آن نیز کمک خواهد کرد. سعی کنید از زیره سبز در سوپ‌ها، خورش‌ها، سس گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و دیگر غذاها استفاده کنید.

لاغری شکم با زنجبیل

گیاه دارویی زنجبیل نیز مانند دارچین به کنترل قند خون کمک می‌کند. به این معنا که باعث جلوگیری از افزایش میزان گلوکز پس از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات یا قند می‌شود. زنجبیل، همچنین دارای خواص چربی سوزی و گرمازایی می‌باشد. همانند زردچوبه و فلفل قرمز می‌توانید زنجبیل تازه را به سیب‌زمینی، ماهی، انواع سالادها یا چای اضافه کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید. همچنین می توانید از دتاکس بی نظیر لیمو ،عسل و زنجبیل و خواص آن برای لاغری شکم و پاکسازی بدن بهره‌مند شوید.

لاغری شکم با سیر

گیاه دارویی سیر ممکن است باعث بوی بد دهان شما شود؛ اما در عوض می‌تواند به سوختن چربی در بدن شما کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد که موش‌هایی که در رژیم غذایی خود از سیر استفاده می‌کردند پس از ۷ هفته نسبت به موش‌هایی که از آن استفاده نمی‌کردند، وزن بیشتری از دست دادند. گرچه این نتایج هنوز در انسان ثابت نشده است، اما مسلماً هیچ زیانی هم نخواهند داشت. به علاوه اینکه اگر این گیاه تند و خوشمزه باعث لاغری شکم شما هم نشود، باعث بهبود طعم غذای شما خواهد شد. لازم به ذکر است که گیاه دارویی سیر مملو از مواد مغذی است و که فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

لاغری شکم با فلفل سیاه

گیاه دارویی فلفل سیاه نیز مانند زنجبیل، دارای خواص چربی سوزی بسیاری است. همچنین دیده شده است که گیاه دارویی فلفل سیاه باعث توقف شکل‌گیری سلول‌های چربی جدید می‌باشد؛ بنابراین می‌تواند در نهایت از افزایش وزن جلوگیری کرده و باعث لاغری شکم شما شود. سعی کنید فلفل سیاه را تقریباً به همه غذاهایی که می‌خورید، اضافه کنید. حتی در غذاهای سنتی شیرین مانند ماست، پنیر و بلغور جو دوسر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

لاغری شکم با هل

گیاه دارویی هل، یکی دیگر از گیاهان دارویی گرمازا می‌باشد. به این معنی که می‌توانند باعث افزایش دمای بدن و همچنین افزایش متابولیسم فرد شود. در هندوستان از هل به همراه جوز هندی، دارچین، میخک و زنجبیل ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کنند که در تهیه غذاها و یا چای از آن استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید از هل در پخت انواع کباب‌ها و برخی خورش‌ها استفاده کنید.

دارو برای لاغری شکم (گیاه دارویی هل برای لاغری شکم)

لاغری شکم با گیاه قاصدک

درحالی‌که بسیاری از باغبانان قاصدک‌ها را تحت عنوان علف‌های هرز می‌دانند، این گیاه در میان انواع آشپزها به عنوان یک گیاه مغذی و خوش‌طعم محسوب می‌شود. این گیاه دارای مزایایی برای کاهش وزن و لاغری شکم نیز می‌باشد. همچنین می‌تواند باعث کاهش نفخ شکم شود. به علاوه آنکه این گیاه دارویی قاصدک باعث افزایش جذب ویتامین‌های E, A و C و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می‌شود.

لاغری شکم با آلوئه ورا

گیاه دارویی آلوئه ورا یک گیاه شگفت‌انگیز با مزایای بی‌شماری برای سلامتی شما می‌باشد. یکی از مزایای گیاه دارویی آلوئه ورا لاغری شکم می‌باشد. این گیاه یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می‌شود. مصرف منظم آب آلوئه ورا باعث افزایش متابولیسم بدن شما شده و به کاهش چربی بدن و لاغری شکم کمک می‌کند. همچنین سیستم گوارشی شما را سم‌زدایی می‌کند و با پاکسازی آن به کاهش وزن کمک می‌کند. از آن جایی که گیاه دارویی آلوئه ورا دارای اثر ملین می‌باشد، بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. مخلوط کردن آب آلوئه ورا با بعضی گیاهان دیگر مانند پودر زردچوبه، پودر زیره سبز و دیگر گیاهان دارویی می‌تواند ترکیب مناسبی برای از دست دادن چربی و لاغری شکم باشد.

لاغری شکم با زردچوبه هندی یا ادویه کاری

برگ‌های گیاه دارویی کاری دارای اثر چربی سوزی فوق‌العاده می‌باشد. این گیاه که در تولید ادویه کاری به کار می‌رود، دارای اثر ضد التهاب و آنتی اکسیدان می‌باشد. ادویه کاری در تنظیم قند خون نیز نقش دارد. آن‌ها همچنین عملکرد معده و روده کوچک را بهبود می‌بخشند. مهم‌ترین نقش آن‌ها این است که به استروژن که یک هورمون تولیدکننده چربی می‌باشد، کمک می‌کند. می‌توانید برگ‌های تازه کاری را به سالادها و دیگر غذاها اضافه کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً آن‌ها را بجوید و یا همراه با چای از دم‌کرده آن‌ها استفاده کنید. نباید در مصرف این برگ‌ها زیاده‌روی کنید، زیرا دارای اثر ملین می‌باشد.

لاغری شکم با سرکه سیب 

اسید استیک موجود در سرکه سیب می‌تواند به لاغری شکم شما کمک کند. این اسید به‌طورکلی باعث هضم بهتر پروتئین‌ها شده و در تولید هورمون‌های رشد در بدن ما را بهبود می‌بخشد. هورمون رشد یکی از بهترین عواملی است که می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد. بعلاوه می‌تواند متابولیسم بدن شما را در زمان استراحت یا خواب افزایش دهد. سرکه سیب با استفاده از آهن بدن شما باعث مصرف بیشتر انرژی می‌شود. مصرف انرژی بیشتر معادل با سوزاندن چربی بیشتر و در نتیجه لاغری شکم خواهد بود. خواص سرکه سیب بسیار زیاد است که می‌توانید با وارد کردن آن به رژیم غذایی روزانه خود ،از آن‌ها بهره‌مند شوید.

دارو لاغری شکم (سرکه سیب برای لاغری شکم)

لاغری شکم با سیب

میوه سیب بدون شک به عنوان یک میوه سالم شناخته می‌شود. این میوه به کاهش چربی بدن و به‌خصوص لاغری شکم کمک می‌کند. سیب منبع غنی فیبر، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن می‌باشد که باعث می‌شوند شما پرخوری نکنید. سیب همچنین منبع غنی پکتین می‌باشد. میوه‌های غنی از پکتین به جویده شدن بیشتری نیاز دارد و مدت زمان بیشتری فرد درگیر خوردن آن‌ها می‌شود. نتیجه احساس سیری در فرد ایجاد می‌گردد. همچنین زمانی که پکتین در بدن شما هضم شود، منجر به تشکیل ماده ژله مانندی می‌شود که چربی و کلسترول را در خود به دام می‌اندازد. همچنین پلی فنول های موجود در سیب باعث هضم انواع چربی‌ها در بدن می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که سیب برای لاغری شکم مفید باشد.با مصرف روزانه یک سیب مساوی کنترل وزن خواهد بود.

لاغری شکم با نعناع

گیاه دارویی نعناع علاوه بر اثرات آرام‌بخش، به نظر می‌رسد که در لاغری شکم نقش داشته باشد. گیاه دارویی نعناع این نقش خود را از طریق آزاد کردن مقدار بیشتری صفرا از کیسه صفرا انجام می‌دهد. همان‌طور که میدانید صفرا باعث هضم چربی در بدن شما می‌شود. همچنین اثرات آرام‌بخش گیاه دارویی نعناع نیز می‌تواند از پرخوری عصبی جلوگیری کند.

لاغری شکم با آووکادو

گرچه گیاه دارویی آووکادو مملو از اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد، می‌تواند باعث لاغری شکم شما شود. آووکادو باعث کاهش التهاب بدن شما می‌شود که یکی از دلایل کلسترول بالا می‌باشد. همچنین می‌تواند سطح قند خون را متعادل نگه داشته و باعث شود که بدن شما کالری اضافه را به صورت چربی ذخیره نکند. زمانی که کلسترول و قند خون شما در سطح مطلوب هستند، بدن شما هورمون کورتیزول اضافی تولید نمی‌کند. هورمون کورتیزول بیش از حد می‌تواند باعث چاقی به‌خصوص چاقی شکم شود. همچنین گیاه دارویی آووکادو غنی از پتاسیم، ویتامین B، اسیدهای آمینه و فیبر می‌باشد. فیبر موجود در گیاه دارویی آووکادو باعث احساس سیری در شما می‌شود؛ خواص بیشمار هسته آووکادو نیز اثبات شده است. بنابراین برای لاغری شکم، حتماً آووکادو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

لاغری شکم با چای سبز

گیاه دارویی چای سبز، متابولیسم را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. همچنین علاوه بر تحریک سوختن چربی‌های بدن، دمای بدن شما را افزایش می‌دهد. ترکیب موجود در چای سبز به نام اپیکاتچین گالات باعث تحریک چربی سوزی می‌شود. نتایج یک تحقیق نشان داد که به نظر می‌رسد چای سبز ژن‌هایی که باعث کاهش وزن شما می‌شوند را فعال می‌کند. همچنین از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند و به این طریق، تأثیر خود را بر لاغری شکم و کاهش چربی بدن می‌گذارد. البته تاثیر چای سفید در لاغری و همچنین چای سیاه نیز تا حدودی ثابت شده است.

لاغری شکم با خیار

خیار یک میوه تابستانی است که دارای خواص چربی سوزی نیز می‌باشد. خیار غنی از دو ماده معدنی گوگرد و سیلیکون می‌باشد که به نظر می‌رسد خواص چربی سوزی خیار به دلیل همین دو ماده معدنی باشد. همچنین خیار دارای مقدار زیادی آب می‌باشد که به عنوان دیورتیک یا ادرارآور عمل کرده و مانع نفخ شکم می‌شود. هنگامی که شما از خیار به همراه لیمو استفاده کنید آن را تبدیل به یک غذای فوق‌العاده برای سوزاندن چربی‌های بدن و لاغری شکم می‌کنید؛ زیرا لیمو باعث افزایش فوق‌العاده متابولیسم بدن شده و محتوای اسیدی آن به شکستن چربی‌های بدن کمک می‌کند.

درمان لاغری با گیاهان دارویی (استفاده از خیار برای لاغری شکم)

لاغری شکم با غلات سبوس‌دار

شما هیچ‌گاه نباید صبحانه را نادیده بگیرید؛ زیرا این کار باعث کاهش متابولیسم بدن شما می‌شود. با این وجود صرف صبحانه نادرست می‌تواند به افزایش وزن شما منجر شود؛ بنابراین می‌بایست از یک صبحانه کامل و صحیح و هر روزه استفاده کنید. استفاده از سریال‌های صبحانه غنی از فیبر و سبوس می‌تواند سطح قند خون شما را متعادل کند و باعث شود شما برای مدت طولانی‌تری سیر باقی بمانید. هنگامی که غلات خود را با شیر مخلوط کنید، می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن شما کمک کنند؛ زیرا مقادیر بالای کلسیم و ویتامین دی موجود در شیر نیز می‌تواند به سوزاندن چربی و لاغری شکم کمک کند.

لاغری شکم با آب لیمو

بله شما باید روز خود را با آب لیمو شروع کنید. لیمو بدن شما را از سموم و چربی پاکسازی می‌کند. اگر آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید، باعث تقویت کبد و کمک به آن در ذوب کردن چربی دور کمر خواهد شد. پس مقداری آب لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید و هر روز صبح این معجون را با معده خالی بنوشید. این معجون گیاهی جزء سه نوشیدنی طلایی برای لاغری تضمینی می‌باشد که متابولیسمتان را به طور کامل در کل روز افزایش می‌دهند.

ادویه‌دار کردن آب لیمو برای لاغری شکم

علاوه بر نوشیدن آب لیمو به همراه آب گرم در اول صبح، شما می‌توانید بعد از اضافه کردن دیگر مواد چربی سوز مانند پودر فلفل سیاه، عسل و زیره، مجدداً در ساعت دیگری از روز آن را بنوشید. اگر شما این معجون را دو بار در روز نیز بنوشید هیچ ضرری ندارد!

شما همچنین میتوانید از دتاکس های با خاصیت کاهش وزن و سم زدایی استفاده کنید.

لاغری شکم با بادام

یکی از محصولات فوق‌العاده که با چاقی مبارزه می‌کند، بادام است. بادام دارای مقدار زیادی چربی است البته چربی‌های خوب؛ اما بادام چگونه باعث لاغری شکم می‌شود؟ بادام مملو از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پروتئین، ویتامین E و فیبر می‌باشد. به دلیل پروتئین بالا قابلیت ایجاد توده عضلانی را دارد که به شما کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزانید. فیبرهای موجود در آن نه‌تنها برای عمل هضم مفید است، بلکه باعث احساس سیری در شما می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

چربی‌های غیر اشباع شده و یا چربی‌های خوب بادام نه‌تنها به لاغری شکم کمک می‌کنند بلکه در کاهش شاخص توده بدن (BMI) نیز مؤثر هستند.

این داروی گیاهی علاوه بر اینکه یک معجزه برای لاغری شکم است، دارای مزایای دیگری هم برای سلامتی می‌باشد. به‌عنوان‌مثال برای بیماری های قلبی و دیابت نیز مفید است؛ زیرا باعث کاهش کلسترول بد شریان‌ها و تثبیت قند خون می‌شود؛ بنابراین، بدون هیچ‌گونه نگرانی، شما می‌توانید هر روز بادام بخورید.

اما به یاد داشته باشید، زیاده‌روی در هر چیزی بد است؛ بنابراین روزانه حدود 10-20 بادام بخورید نه بیشتر! و مسلماً از انواع خام و بو نداده و فاقد نمک.

درمان چاقی شکم با گیاهان دارویی (خوردن بادام برای لاغری شکم)

لاغری شکم با حبوبات

طبقه گفته مرکز بهداشت عمومی هاروارد، منابع پروتئینی چون مرغ و حبوبات به حفظ سطح چربی‌های اشباع‌شده در محدوده نرمال کمک خواهند کرد. اگر روزانه نتوانید از مرغ استفاده کنید، حبوبات گزینه مناسبی خواهد بود. حبوبات تنها به دلیل پروتئینش نیست که به لاغری شکم شما کمک می‌کند بلکه به علت دارا بودن فیبرهای محلول و نامحلول تاثیر خوبی خواهد داشت.

با توجه به شاخص گلیسمی پایین، حبوبات به آهستگی هضم می‌شود و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد؛ بنابراین شما را از فشارهای ناشی از گرسنگی می‌رهاند. حبوبات برای بیماری دیابت و بیماری های قلبی نیز مفید می‌باشد. بیش از یک فنجان حبوبات در روز استفاده نکنید. قبل از استفاده، آن‌ها را کاملاً بشویید و مدتی بخیسانید تا از نفخ شکم با آن‌ها جلوگیری کنید.

سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر