درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان (معرفی 20 ترفند عالی)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان (معرفی 20 ترفند عالی)

چکیده مطلب 

بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان غیر معمول نیست و اغلب بعد از کشیدن دندان اتفاق میافتد. اکثر افراد از بوی بد دهان خود ، ۲ روز بعد از کشیدن دندان ، شکایت دارند ، که این بوی بد دهان ، می‌تواند نشانه تشکیل حفره خشک باشد. حفره خشک عارضه دردناکی است که در ۲٫۵% از  افراد بعد از کشیدن دندان اتفاق میافتد. البته باید گفت که تنها نشانه حفره خشک ، بوی بد دهان نیست و این عارضه با علائم دیگری نیز همراه است

علت بوي بد دهان بعد از كشيدن دندان

خونریزی علت بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

خونریزی لثه پس از کشیدن دندان می‌تواند طعم و بوی نامطبوعی را ایجاد کند و عامل بوی بد دهان باشد. شما باید تا ۲۴ ساعت بعد از کشیدن دندان ، از دهان شویه استفاده کنید. پس از توقف خونریزی جرعه‌جرعه آب بنوشید تا دهان شما تمیز و تازه باقی بماند. اکثر دندان‌پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند ، که پس از گذشت ۲۴ ساعت از  کشیدن دندان ، مقدار کمی آب‌نمک گرم و دهان شویه در دهان خود بگردانند و تا دو روز از مسواک و نخ زدن دندان اجتناب نمایند تا خونریزی محل کشیده شدن دندان ، بند بیاید.

یکی از علل بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان خونریزی است

داروهای مسکن علت بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

بیش‌تر داروهای مسکن تجویزی بعد از کشیدن دندان ، باعث خشکی دهان شده و عاملی برای بوی بد دهان می‌باشند . برای مبارزه با بوی بد دهان پس از کشیدن دندان ، از مایعات استفاده کنید تا بدن شما هیدراته باقی بماند.

داروهای مسکن عامل بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

بوی بد دهان به دلیل ، حفره خشک

اگر ۲ روز بعد از کشیدن دندان ، به طور ناگهانی متوجه بوی بد دهان و یا طعم بدی در دهانتان شدید ممکن است به حفره خشک مبتلا شده باشید. حفره خشک زمانی اتفاق می‌افتد که لخته سازی خون در حفره شکل نگیرد یا از حفره کنده شود. بدین ترتیب، یک حفره خالی باقی می‌ماند که بسترگاه یک ورم استخوانی است و عصب بافت نیز در معرض قرار خواهد گرفت.

بوی بد دهان به دلیل حفره خشک

درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

بهداشت مناسب دهان و دندان باعث می‌شود که پروسه بهبود کشیدن دندان سریع‌تر انجام شود و در نتیجه آن عفونت‌ها به وجود نیایند، بوی بد دهان پس از کشیدن دندان عقل بهبود پیدا کند و دهان شما خوشبو باقی بماند.

نکته بسیار مهم این است که لخته خونی موجود در دهان بعد از کشیدن دندان باید حداقل 24 تا 48 ساعت سر جای خود باقی بماند تا زخم به خوبی بهبود پیدا کند. به همین دلیل در طول این مدت شما نباید از مسواک یا نخ دندان برای شستن دهان استفاده کنید.

درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

چند ترفند برای رفع بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان :

  • از یک قطع گاز استریل مربوط برای بند آوردن خون استفاده کنید. گاز را در محل کشیده شدن دندان قرار دهید و کمی آن به پایین بفشارید تا دقیقاً در همان نقطه باقی بماند. این کار را به مدت یک ساعت انجام دهید تا خونریزی بند بیاید.
  • برای این دهانتان تازه بماند، به آهستگی آب بنوشید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید. مصرف داروها پس از کشیدن دندان باعث خشکی دهان می‌شود. به علاوه نوشیدن آب به مقادیر کافی، مصرف غذاهای سالم نیز مفید است.
  • به منظور درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان ، 24 ساعت قبل از عمل جراحی، از دهان‌شویه استفاده کنید. این کار از تجمع باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند.
  • 24 ساعت بعد از کشیدن دندان عقل، از آب نمک ولرم به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. آب‌نمک را وارد دهان کرده و در نقاط مختلف دهان بچرخانید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.
  • 24 ساعت بعد از کشیدن دندان از دهان‌شویه‌های آماده استفاده نکنید. اگر پزشک توصیه کرد که زمان بیشتری صبر کنید، حتماً به توصیه او گوش دهید.
  • بعد از گذشت 24 ساعت، به منظور رها شدن از باکتری‌ها و بوی بد آن‌ها، آز دهان‌شویه خوشبوکننده استفاده کنید.
  • به منظور حفظ بهداشت دهان و دندان، روزی دوبار دندان‌هایتان را با یک برس نرم مسواک بزنید و بعد از آن آب گرم قرقره کنید.
  • با استفاده از برس زبان شور زبانتان را نیز تمیز کنید.
  • اگر بوی بد دهان پس از کشیدن دندان 4-3 روز بعد از کشیدن آن ادامه داشت، به پزشک مراجعه نمایید.

چند ترفند برای رفع بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

بوی بد دهان پس از کشیدن دندان چه مدت طول میکشد

بوي بد دهان پس از کشیدن دندان بین 5-4 روز ممکن است وجود داشته باشد. در نهایت این بو باید به صورت خود به خودی برطرف شود، اما اگر از بین نرفت به پزشک مراجعه نمایید.

بوی بد دهان پس از کشیدن دندان چه مدت طول میکشد

ترفندهای جانبی بعد از کشیدن دندان عقل

  • از نوشیدن مایعات با نی خودداری کنید. این کار باعث جابجایی لخته خونی می‌شود.
  • سیگار کشیدن بعد از کشیدن دندان باعث ایجاد عفونت می‌شود. تا 47 الی 72 ساعت بعد از کشیدن دندان این کار را نکنید.
  • تا 24 ساعت به محل زخم دست نزنید تا بهبود زخم دچار مشکل نشود.
  • اگر قرص‌های مسکن باعث از بین رفتن درد شما نمی‌شود، می‌توانید از پزشکتان بخواهید آمپول مسکن برایتان تجویز کند.
  • بهترین غذاها بعد از کشیدن دندان غذاهایی هستند که به راحتی جویده می‌شوند. غذاهایی مثل پنیر، ماست، سوپ، پودینگ، ژله و پوره سیب زمینی و همچنین غذاهای سرد مثل بستنی، انواع اسموتی و شیک مناسب هستند.
  • اگر درد پس از کشیدن دندان 4-3 روز بعد از کشیدن آن ادامه داشت، به پزشک مراجعه نمایید.

Anchorاز بین بردن بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان با ترفند های ساده

نتیجه گیری:

بوی بد دهان پس از کشیدن دندان یک مشکل طبیعی است. برای رفع این مشکل می‌توانید پس از گذشت 24 ساعت، از دهان‌شویه‌های خوشبو کننده و آب‌نمک رقیق استفاده کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

داروهای مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی داروهای بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر